A suhogó kis V2-es
Szöveges ítélet
Az ETZ - Jáwás időszak után 15 évig csak segédmotorjaim voltak. Szerettem volna megint egy komolyabb teljesítményű, túrázós motort ami négyütemű, keveset fogyaszt és két személlyel is kényelmesen megy. 125-1000 ccm-ig sok motor lett kipróbálva, a 125-ösök nagyon gyengék voltak, a nagyobbaknak meg a fogyasztását és a súlyát sokalltam.
Ekkor jött a képbe a Varadero. Ilyet még nem láttam. Méreteit tekintve közel akkora mint a 600-as Honda Transalp - több alkatrészük is megegyezik. A motorja nagyon dinamikus, erős, élvezet vezetni. A 170 kilós gép igazi nagy motorként viselkedik, a súlya miatt nincs pattogás, a kanyarba bedőlve csak a kormányt kell egy kicsit visszairányítani, és máris felemelkedik az egész gép. A hosszú telók miatt a lengés csillapítás első osztályú, hátul a központi rugót könnyen be lehet állítani a kívánt keménységre. Max. sebessége 120 km., azonban az általam igényelt 80-90-es tempót utassal, csomagokkal – max terhelés - is tudja tartani emelkedőn és szembeszélben egyaránt. Fogyasztása eddig 3.5 l volt átlagosan. Egy nap 4-500 km.-t kényelmesen lehet vele menni igazi túra endúrós testtartással. Jól pakolható, rengeteg csomagot elbír. Mivel vízhűtéses, az első indítás után kell vele várni legalább öt-tíz percet. A melegítést a jellegzetes V2-esekre jellemző halk suhogással hálálja meg, utána azonnal veszi a fordulatot. A használati könyv szerint 12 ezrenként kell ellenőrizni a szelepeket, a karbiszinkront, és az olajat lecserélni a szűrővel. Szerintem az olajnak 6 ezer is bőven elég lesz. 194 cm. vagyok, de kényelmesen elférek rajta.
Szerelés csak a szokásos kopó-fogyó alkatrészek miatt volt. Eddig az izzóimat kellett cserélni elöl, de ahhoz az egész fejidomot le kellett bontani. A láncot 5-600 km.-ként kell kenni, guminyomást, olajszintet, fékeket, akksit csak ellenőrizni. A kényelme, az ereje és a gazdaságossága miatt eddig maximálisan meg vagyok elégedve. Később írok még róla.
Hibalista
- Lámpakapcsoló hibásodott meg,nem akar visszakapcsolni tompítottra.Javítása ezután.
Ide hordtam szervizbe
Eddig nem kellett.
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | schwalbe | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.7/10) |