A sokoldalú precizitás
Szöveges ítélet
Motoros előéletem,Jawa 350, Suzuki RF400R,Suzuki DL1000V-STROM, majd ezekután a CB1300S ABS.
Az elején leszögezem, 46 éves vagyok, így elvárásaim egy motorral kapcsolatban biztosan egy kicsit egyediek.
Miért választottam?A V-STROM nagyon kényelmes volt, aránylag jól ment, de nagyon zavart a nagy(160-200) sebesség feletti instabilitás.Olyat kerestem ami nem nagyon vadállat, de ha úgy tartja kedvem azért "jáccadozni" is lehet vele és még kényelmes is.A formája pedig nekem nagyon bejön, időtállónak tartom.Beváltotta a hozzáfűződő reményeket.Hogy mennyire sikerült az izlésemnek megfelelő motort megtalálnom azt példázza, hogy 2006 januárjától 2007 októberéig 36000km-t (harminchat-ezer!!!)sikerült együtt teljesítenünk.
Méretei tekintélyesek, de menet közben ebből alig érezni valamit.Nagyon jól kezelhető , dönthető.Több pálynapon voltam vele, nem kellett szégyenkeznem a GSXR-ek CBR-ek mellett.Mióta a gyári plexit lecseréltem egy PUIG túra plexire, azóta kényelmesen lehet vele180-200-at utazni is.Avége kb 240 körül van.A szélvéldelem így már nekem is tetszik.(183cm vagyok).És hogy ne csak dicsőitsem.Az ötfokozatú váltó nagyon jó, de lehet hogy egy hatodik ganggal jobb fogyasztást is el lehetne érni(átlag 6.5liter).Valamint gyakorlatilag ötödikben ugyanúgy húz mint harmadikban vagy negyedikben, így gyakran akartam hatodikat kapcsolni.Ezen három hete segített a PROP-TECH KFT(Esztergom) fokzatkijelzője.
Az ABS nagyon jó, több példát tudnék rá mondani, de egy biztos én már csak ABS-es motort akarok.
Kényelem.Horvátországig tankolási szünetekkel egyhuzamban, érkezés ,kipakolás majd el sétálni.(Nempedig kipihenni a fáradalmakat.)Sajnos egy gyártó kivételével csak hátsó dobozt lehet rászerelni, nekem oldaldobozaim is vannak, amihez csak egy gyártó készít tartókat.A három dobozzal felpakolva sem különösebben érezni teljesítmény csökkenést.
A hangja alapból is jó, érezni a köbcentiket.Én az ebay-on vadásztam rá egy sportdobot így már tökéletes nem tolakodó, de tekintély parancsoló.
Szervíz.
A harminchat-ezer kilóméter alatt egy fékpofa csere 18000-nél, gyertya csere 24000-nél valamint gumi 9-12000-ként.Egyébként SEMMI!!Lánc sem!!Olajfogyasztás nincs.
Nem túl régen kipróbáltam egy Pan-Europát, de nekem hiányzik belőle a tűz.Szoktam csopperesekkel és sportmotorosokkal is együtt motorozni, egyik csapatból sem lóg ki bántóan.Lehet vele ötödikben kényelmesen cirkálni és lehet szerpentinen sportmotorokkal kergetőzni.
Ha most lecserélném, csak egy ugyanilyen újra cserélném.
Hibalista
- KOPÓ alkatrészeken kívül semmi!
Ide hordtam szervizbe
HONDA TAKOPER ,KOPP GYÖRGY
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 36000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |