A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda » Anf 125 Innova 2006 (124)

Anf 125 Innova 2006 (124) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A praktikus ideál

Szöveges ítélet

Úgy gondolom az együtt töltött hónap és 2ekm már elég ahhoz, hogy tulajdonságait tekintve jó képet alkossak róla, a többit pedig majd később (ámbár egy Innova esetében remélhetőleg nem lesz kérdés a megbízhatóság...).

A motort bejárásra vettem, erre a célra próbálkoztam már mindenfélével, pl.:
tuning RD 350 LC II (brutális és SOKAT zabál),
CB 125 twin (vénségére megbízhatatlan és sokat fogyaszt),
Scarabeo 50 (kicsit gyenge és nem is ennyire takarékos),
CB 500 (kicsit túl sok, és csak méretéhez képest takarékos)
Simsonok, MZ-k stb.
Tehát sok próbálkozás és sok tízezer km után végre úgy érzem megtaláltam az IGAZIt! (Írom ezt már rögtön az elején, mert nemsokára fogok pár negatívumot is írni, és azt szeretném hogy ez ne hangoljon le senkit, a gép összességében fantasztikus, a legjobb!)

A kis ötvenesek hamar kiestek, nagyrészt két ütem, országútra határozottan kevés teljesítmény emellett nagy fogyasztás (főleg a keverékolaj miatt) - ja és nem vihettem utast.
Az 500-as kitűnő volt, bele is nyomtam egy 50-est, de igazából most már látom, hogy lényegében azzal is úgy és annyival jártam mint ezzel - csak kétszeres fogyasztás mellett (vagyis mindkettő szenzációsan fogyasztott...)

Az elmúlt időszakban használtam városban, országúton, egy- és két személlyel, lassan és gyorsabban (max. 100, a végét nem próbáltam).
A fogysztás magáért beszél, nagyátlagban 1,7l (mindig 1,5-2 között)!
Ehhez nem kell kommentár. Pont.

A körváltó nekem nem volt előny, most sem az. Jobban szeretném ha hagyományos 5-ös vagy 6-os lenne, de ez nem kivánságműsor, ez van. Egyenlőre 4-ből üresbe nehezen lehet tenni, ez idővel talán majd bekopna - ha gyakran használnám ezt a funkciót. Szerintem lámpához közelítve úgysem hagyom 4-ben, mert bármikor válthat zöldre ugye...
Az automata kuplungot is szokni kell, sarokkal visszakapcsolva nehéz adagolni, erre eleinte nagyobb rántásokkal reagált a gép, lassan megtanulom.
A fokozatjelző viszont nagyon kellemes, szükséges is. A műszeregységbe én még beletettem volna egy funkcióváltót (óra, átlagsebesség, napiszámláló stb.), gondolom ez kb. 100Ft+ lett volna, viszont van egy fogadásom hogy az Innova tulajok nagyrésze legalább a pontos időre folyamatosan kiváncsi lenne akár futár, akár ingázó.

Nagyobb hibák is vannak, pl. a rugózás nekem túl lágy. Gyors kanyarokban útegyenlőtlenségeken hajlamos behintázni a háta.
Értem ezt úgy, hogy ahol az 500-assal maximum 90-el mertem bevenni egy kanyart, ott ez kicsit beriszál.
(Hopp, várjunk csak, azért mégsem sportmotor, nem?)
Mindenesetre elfért volna bele egy feszesebb hátsó rugóstag, ha szétszedhető biztosan kap majd tőlem keményebb olajat.
A fékek sem éppen példamutatóak, az elsőt nagy kézi erővel még lehet valahogy használni, de a hátsó mai szinten inkább csak alibi. Ezen a területen a Scarabeo pl. durván lepipálja.

Két személy nem terheli meg túlzottan, ámbár nyilván a gyorsulás ilyenkor jelentősen romlik. Nagyobb baj, hogy indokolatlanul fennt és hátul vannak az utaslábtartók. Kényelmetlen, muszáj lesz rajta változtatni.
A vezető üléspozíciója is szokatlan kissé, a robogós megjelenés után furcsa hogy a széles blokk enyhe terpeszt kényszerít ránk.
Az ülés ellenben elfogadható, ámbár elöl kicsit - csak kicsit - lejt.

A tankba is nagyon kellene még legalább 1 liter, nem hiszem hogy megoldhatatlan feladat lett volna. A kb. 200km hatótávolság országútra nagyon nem elég.

A síküveges halogénfényszóró biztosan előrelépés, ámbár így sem világít tökéletesen, mondjuk jó. Az viszont nem annyira, hogy íveltsége folytán hajlamos a szemembe világítani, az állítás is lehetne egyszerűbb, az izzócseréről ne is beszéljünk (a gyári leírás szerint szét kell szedni az egész fejidomot!).

Még egy szót érdemelnek a gyári gumik. Nem újdonság, mondhatni ugyanígy jártam a nagy Hondával: sajnos alig várom hogy elkopjanak, mert esős időben életveszélyesen csúsznak. Különösen éjszaka gond ez, amikor a fekete aszfalton egyébként is nehéz észrevenni a sárátfolyásokat. Többször majdnem elestünk miatta.
És most még néhány dicsérő szó, mert ez a gép (felsorolt apróságok ellenére) tényleg inkább azt érdemli.
Az esőre visszatérve a ránézésre hatástalannak tűnő idom egész korrekt munkát végez, háromnegyed órányi záporeső után csak foltokban volt vizes a nadrágom! (a lampafej és az idom között esik be az eső)

A külső határozottan szebb lett az új modellel, a hangja is igen kellemes. Szépek a krómfelnik, nagyon praktikus a mára szinte kihalt zárt lánc!
Összességében mindenkinek nagyon ajánlom ezt a motort aki nem sportolni (száguldozni, terepezni) szeretne, "csak" egyszerűen motorozni!
------------------------------------------------------
Frissítés: 13ekm,
Az elmúlt időszakban kicsit összeszoktunk, ennyi rálátással még tisztábban látom mely hibák zavaróak az elsőre meglátottak közül.

A fogysztás
Az még mindig hibátlan. Sajnálom, NEM HAZUDOK (kedves futár itéletíró!!!), hónapokig vezettem Excelben a tankolásokat, reálisan 1,6-1,7l között mozgott _mindig_, 1,5 a minimum, de 2 fölött SOHA!

A körváltó
Azzal még mindig nem haverkodtunk össze, 4->üres egyszerűen nem megy neki igazán. Ez NAGYON ciki lámpánál, amikor megállok és próbálnám átforgatni, indul a forgalom, én meg mint az eszelős rugdosom a váltókart... Mind1, megbocsájtható mert kikerülhető. Ezt leszámítva a váltó szépen bekopott (ahogy azt előre láttam), a fokozatokat már soha nem dobja ki.
Próbálkoztam áttételnöveléssel. 17-es lánckerékkel Audisan fogalmazva "3+E" váltót kaptam, igazából jó ha nincs nagy szél, de azt hiszem kipróbálom a 16-ost is. Meglepő, hogy az első három fokozat között nem lett nagy a lyuk, csak a 4-es lett számomra hajszálnyit túl hosszú.

A rugózás, üléspozíció, utas
Vakvágány, azóta ugyan nem használom olyan sportmotorosan mint az elején, de teljesen hozzászoktam. Rendben vannak. Nem, két (bocs, egy pár) _átlagos_ tömegű embernek nem kellene az állítható rugóstag, a motor egyáltalán nem ül meg. A csillapítás is hibátlan.

A tank
Hát az pici. Ez tényleg nagy hiba!

A gumik
Azóta sem térek magamhoz. MIÉRT kellett Dunlop gumit tenni rá?
EZT bármelyik LingJang kínai vacak LEPIPÁLJA!
Elnézést, ilyenkor kicsit ideges vagyok, mert az életemről van szó, és nem értem hogyan lehet egy nem egész egy éves gumi REPEDEZETT!!!
Igen, megnéztem a DOT számot is, nem sokkal előtte gyártották. És tényleg csúszik mint a disznó!
A méret és a minta szerintem OK.

A lényeg, hogy a motor még mindig kellemesen duruzsol, mínuszban is pöccre (szó szerint!) indul, egyre jobban szeretem. Remélhetőleg sok évig hűséges és problémamentes társ lesz a mindennapi bejárásban.

Hibalista

- Nem azért vettem Hondát...

Ide hordtam szervizbe

magam szervizelem, a garanciát a márka adja

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2007
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 2200
Megbízhatóság (10) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 1 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.