A nyugodt túramotor
Szöveges ítélet
Egy karburátoros, teljesen gyári Firestorm-om volt, amitől sokkal többet vártam. Nekem tatás, unalmas, kiszámítható és lomha volt. A vásárlást követően olajat, légszűrőt, fékfolyadékot kellett rajta cserélni. Külsőre szép, sportos és a nők is imádták, blokkja Hondásan fütyült. A futómű túl puha, még a teljesen keményre állított első teleszkóp is többször felütött. Kb. 50km/órás sebességnél berezonál a motor, nem jöttem rá, hogy miért. Ezt se alacsonyabb, se magasabb sebességen nem csinálta. Végsebessége 230km/óra volt és ezt nagy nehezen érte csak el. Utazó sebessége kb. 180km/óra. Szélvédelme lehetne jobb. Az ülésen könnyen előrecsúszik az ember, a tanknak szorítva ezzel a golyóit, ami elég kényelmetlenné teszi a motorozást. A csutkakormányon néha megfájdult a csuklóm. Alattam egyszer kifogyott a benzin, mert nem vettem komolyan a tankolásra figyelmeztető jelzést és úgy voltam vele, hogy a következő kútig még elmegyek. Hát nem sikerült, a kicsi tankban a tartalék is kevés. Érdemes a légszűrőt tisztán tartani, mert különben többet fogyaszt. Nekem átlag 7 liter körül evett. Alapjáraton az egyik henger gyújtása néha kihagyott, ilyenkor volt, hogy leállt. Lehet gyertyát kellett volna benne cserélni. Barátom 99-es VTR-jében a feszültségszabályozó ment tökre egy túra alkalmával, mivel rossz a hűtése, ez típushiba. Utassal ugyanolyan kényelmesen motorozható, ugyanúgy lehet kigyorsítani, fékezni. Az ember úgy motorozhat 100-110-zel 6.-ban erőlködés nélkül, hogy észre sem veszi mennyivel megy. Motorja ekkora hengerűrtartalomhoz képest nem elég harapós, gyenge és lassan gyorsít ki. Ezért a túra motor kategóriába sorolom. Különösen zavart az elején, hogy a motorblokkból furcsa, kattogós hang jött. Ezt több márkaszervizben megkérdeztem, hogy mi lehet (Takober, Dream), de mind azt mondták, hogy ez normális F szívótorok hang. Nem volt semmi műszaki problémám, mindvégig megbízhatóan működött a motor. Az SP-hez a Firestorm-nak semmi köze, ég-és föld a két motor. A Firestorm váltója kemény, pontatlan,és a motorblokkja hangosabb, zörgősebb. A fékek ekkora tömeghez lehetnének erősebbek, nehéz rövid féktávokat venni velük. Lehet a gumi fékcsövek miatt ilyen nyúlós a fék. Ilyenkor is a túl puha első futómű összeül, a motor hátulja pedig táncolni kezd. Döntögetni csak módjával lehetett, nekem körforgalomban indult meg az eleje utassal, illetve a lábtartó is hamar leért. A fényszóró nagyon jól bevilágította az utat, a legjobban az eddigi motorjaim közül. Ez is a túramotorokra jellemző. Egykerekezni lomha, de ki lehetett belőle erőltetni gázra egyesben, kuplunggal kettesben. A hátsó kerék eleinte hajlamos megcsúszni, és aztán megtapadni. Szétforgatni nem érdemes 7-8000-nél tovább, csak többet fogyaszt.
Városban az oldalra helyezett hűtők ellenére sem melegszik nagyon a motor. Keskeny felépítésének köszönhetően könnyedén manőverezhetünk vele a dugóban. Mivel nekem leginkább a fővárosban volt szükségem motorra eladtam, mert sokat fogyasztott és semmivel nem voltam vele előrébb, mint egy nagyrobogóval. Pályázni, élmény-motorozni tatás az F. Túrázni sem ideális, mert nem elég robbanékony előzések esetén, kicsi a tank és sokat fogyaszt. Út közben azon izgul az ember az ismeretlen tájakon, hogy hol talál legközelebb egy benzinkutat... Többet kell rajta váltogatni, mint egy sornégyesen, különben csapkodni kezd a lánc és elmegy az ereje 2000-es fordulat alatt. Pozitív, hogy a Firestorm ára kedvező, viszonylag olcsón hozzá lehet jutni egy megbízható darabhoz és a régi karburátorosak ugyanolyan jók, mint az újabb injektoros társaik. Valamint a Honda Varadero-ban is ez a blokk muzsikál, ezért van hozzá alkatrész újonnan, bontottan egyaránt.
Hibalista
- Akkumulátor
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 28000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |