A név kötelez
Szöveges ítélet
Mikor le akartam cserélni a kics chopperem, még semmit nem tudtam a VFR-ről. Először nem is tetszett. Aztán mikor élőben láttam ebben a bordó színben, egyből beleszerettem. Utána, mikor többet olvastam róla, el is döntöttem. Ilyen motort szeretnék.
Azóta már én is megtapasztaltam, mit jelent egy VFR-t vezetni.
Ergonómia:
Mivel a motor sport-túra kategória, így az üléshelyzet inkább sportos, mint túrás. Azonban egyáltalán nem megterhelő. Mindössze a csuklót terheli kissé az előre dőlt testhelyzet. Az ülés maga kényelmes a vezetőnek és utasnak egyaránt.
Motor:
V4. 800ccm. 110LE. De ezek csak számok. Ami viszont kuriózum, az a V-TEC, azaz változó szelepvezérlés. A VFR esetén ez úgy néz ki, hogy 6800-as fordulaton az addig működö hengerenkénti két szelep mellé beszáll még kettő. A hangja ércesebbé válik és elindul. A 2006-os modellnél a ez váltás már alig érezhető. Inkább csak hallható. Persze ha valaki sokat használja 6000-8000 között és nem dinamikusan, akkor előfordulhat egy rövid megtorpanás. Én ezt a 9000km alatt kb kétszer tapasztaltam.
Futómű:
Honda. Ennyi. Aki ismeri a márkát, az tudja, hogy a legsemlegesebb futóművet tudják gyártani. Semmi felegyenesedési hajlam, semmi beesés a kanyarban. Amit csinálsz, azt teszi. A rugózása kellően feszes, bár inkább túrás mint sportos.
Fékek.
Elől dupla, hátul szimpla tárcsa. CBS, amit én nagyon szeretek, mert minden esetben mind hátul, mind elől van fékhatás. Persze attól függően, melyiket használom, vagy elől vagy hátul intenzívebb, de az ellen oldalon is van egy minimális fékhatás.
Az én motorom egyébként ABS-s is, de meg kell valljam ezt a funkciót még nem teszteltem. Remélem nem is lesz rá szükségem soha.
Mi nem tetszik:
Sajnos a súlyával nem vagyok megelégedve. Mivel kicsit magasan van a súlypontja, így a teletankolt 240kg nagyon el tudja hagyni magát és ez a gyorsabb kanyarváltásoknál is érződik. Kicsit nehezebben lehet új ívre tenni.
Másik kicsit bosszantó dolog, hogy nincs fokozat kijelző, ami szerintem egy 3 millán felüli motor esetén elvárható lenne!
Amit én még feltettem, illetve tervezek rá:
Én tettem fel bukógombát, GIVI wingrack2-t és topcase dobozt.
Tervezek rá oldal dobozokat, markolatfűtést és fokozat kijelzőt.
Összességében a VFR egy nagyon kellemes sport-túra motor. Városi használatra ugyan alkalmatlan, de túrázni tökéletes. A V-TEC hatás pedig fergeteges élmény. A külseje, a megjelenése pedig (főleg ezzel a bordó színnel) mindig utána forduló fejeket eredményez.
Csak ajánlani tudom.
Hibalista
- Műszaki problémám nem volt. (Szép is lenne, végül is ez egy VFR!)
- Egyszer felborították a parkolóban, ennek idomcsere lett a vége.
- Fejidom 160e.-
- Oldalidom 120e.-/oldal
- Farok idom 120e.-
Ide hordtam szervizbe
Honda MaxxPower
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 9000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |