A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda » Cb 1300 S Abs - 2006 (1284)

Cb 1300 S Abs - 2006 (1284) 

Az ítélet értékelése
4,3(3 db)

A negyedtonnás japán ékszer

Szöveges ítélet

Világ életemben egyhenger mániás voltam, lenéztem a süvítő négyhengeres, akkoriban még dönthetetlennek tartott, szélesblokkú jószágokat. Majd elmúlt az egyszemélyes motorozás, meg a mátrától is távolabb kerültem, mivel végzettségem nem favágó, így pesten leltem megfelelő állásra. Ekkortájt már valahogy több negatívuma lett az árválkodó dugattyúnak… Hát akkor keresgéljünk új társat magunkak… A válogatás a következő egyedekből történt: z750 idomos, z1000, fézerezer, új fézer, nagybandita, ezernégyes gsx, cbf1000, cb1300…

Az idomos zé hétötvenen úgy néztem ki, mint talán klicskó egy kempingbiciklin, haverok röhögése hamar kiejtette ezt a típust a zsákomból, zé ezer már mindjárt szimpatikusabb volt, viszont az ára alapján nekem nem lett volna ésszerű döntés… új fézerbe képek alapján szerettem bele, aztán egy yamaha tesztnapon élőben megpillantva, üléspróbát véve már mehetett ez is a futottak még kategóriába. Az áráról ne is beszéljünk, kezdésnek nem csak szerintem lőttek be a gépnek iszonytatóan magas árat, bár biztos, hogy jól kifundálják ezeket és sokan azonnal ugrottak a motorra a kezdő árat csak egy jelentéktelen dolognak tartva. A nagybandita hááát, ez sem okozott sok álmatlan éjszakát, emlékeim szerint nagyjából egyenárba volt a gsx-szel. A cbf1000 mellől a váz miatt álltam el, mert egy magamfajta hozzá nem értőnek, nagyon furcsa grimaszokat varázsolt az arcára a hatszázas vázába beletuszkolt lefojtogatott szupersport blokk, de valószínűnek tartom, hogy nagy szerelem lenne az is, ha mellé tettem volna le a voksomat.
gsx1400, cb1300, a gsx mellett az ára szólt, a sokkal „macsósabb” megjelenés és az a legendás megbízhatóság, amit a gsx névhez kötöttek. A két motor közötti választás azért már okozott komoly fejfájásokat a választás végső periódusában, de aztán egymás mellett látva a két motort, egyre inkább megértettem azt a 4-5kilós árkülönbséget. Az idom, az abs eldöntötte helyettem a választást. Akkorhát CB1300 idomos verzió lesz az új társam, senkitöbbet harmadszor, nem érdekel semmilyen újabb teszt, újabb vélemény, árcédulák, akciók.
Kezdjünk hát bele a mostani motor eladásába, a 10ezer kilométeres, karcmentes xt660x-re volt, ahol 9kilót mondtak, volt aki nyeremény tévére cserélte volna, volt mikor azt próbálták megtudni tőlem, hogy jogsi és állás nélkül vajon el tudom e intézni a hitelt a motorra. Majd két hónap sikertelen kufárkodás után, beláttam, hogy mégiscsak azzal kell próbálkozni, amitől nagyon óckodtam, szalonban kell becserélni a motort. Nem minősíteném egyiket se a 3 kereskedés közül (amik már a telefonos beszélgetés utáni rostán fentmaradtak), ahol sikertelenül próbálkoztam. Kettőnél úgy tűnt, hogy ők nem azért ülnek ott, hogy motort adjanak el, a harmadiknál nagyjából én is felfogtam, hogy nagyon nem biznisz nekik az alföldön egy szupermotót beszámítani, miközben a szalonban ott álnak a tavalyelőtti „újmocik”. Aztán felhívtam a Honda Maxxpowert budapesten, kétperces beszélgetés, aztán még ugyanennyi motorvizslatás és még észbe se kaptam már tolták az xt-t a standra, előttem meg a papírok, az aláírásomra várva. Jó áron beszámították a motort, olyan hihetetlenül lezsírozva ment minden, hogy már gyanakodtam, valami itt nem lesz rendben. Természetesen alaptalanul. Még azt is tudtam, hogy a motorom mikor kerül hajóra, mikor ér ide, mindent. Ennyi istenítés talán elég, minden kereskedésnek valahogy így kellene működnie.

A motor átvételénél gratuáltak, hogy szerintük kiválasztottam a legtutibb hondát és kicsit még irigyelnek is, nem tudtam még mennyiben volt ez őszinte vélemény és mennyiben csak a marketing része. Hozzátették csak szépen óvatosan ismerkedjek, magázódjunk csak szépen az elején, ez más dimenzió, mint a „kis” XT.
Utoljára talán a forgalmi vizsgán remegett úgy a kezemlábammindenem, mint az első pár méteren. Úgy 5percre volt szükség, hogy fülig érjen a szám és ne reszkessek a motoron. Egyszerűen nem tudtam elképzelni, hogy a lábam közötti ezerhámszáz köbcenti a 120 körüli nyomaték és lóerő az első perctől kezdve ennyire kezes, ennyire jóságos lesz. A motorral a mai napig nem tudok betelni, igaz még nem is sokat voltunk együtt, az eddigi 8000kilométer nem tűnik még 8nak sem. Egyetlen hátrányként talán csak jómagamat tudnám említeni, a sok anyatej és a gének hozták a formát, és egy 190centis, 100kilós emberállat kerekedett belőlem, így néha a lábamnak kicsit kényelmetlennek tűnik a bezárt szög és rendesen el tud zsibbadni. De mi mindenre jó a blokkvédő és a széles blokk? Simán fel tudom rá dobni a csülkeimet pihentetés gyanánt, szuper.
Az ülés alá befér két pár félcipő, vagy egy bazi nagy lánc, láncspray. De volt már, hogy 3kiló virslit szállítmányoztam vele, szóval kihasználható rendesen. Az idomba applikált két rekesz pedig simán benyel egy pénztárcát két telefonnal (azt dobom a zárhatóba) a másik oldaliba meg valahol az alján elveszik az öngyujtó-cigarettásdoboz páros. Az ülés kényelmes, talán csak az utaslábtartók kerültek magasra, node lazítani kell azokon az inakon és kész:)
A motor annyira finoman bársonyosan jár, hogy a gyári dobbal a villanymotor kifejezés illik rá leginkább, de nekem így tetszik. Néha tényleg előfordul, hogy csak leszabályzásnál veszem észre magam, hogy dobni kéne egyet fel, mert itt a vége, annyira egyenletesen húz, de azért 4-5ezer környékén van egy érezhető megindulás, de az is finom és kiszámítható. Úgy megy nagyondurván a gép, hogy a leszabályzáson kívül, csak a feszülő izmok és a baromira besűrűsödött felezővonalak jelzik, hogy ez már nem ötven. Stabil, 100nál ugyanúgy, mint 200nál, megy előre… megy,megy,megingás nélkül, hangtalanul, szenvedély nélkül, iszonyatosan precízen.

Fogyasztás 6-9 között mozog, az idom 160ig mentesíti a nyakizmok munkáját, de ennél több szerintem nem is kell autópályára, úgyhogy itt is ötös. Kanyarokban messze nem azt nyújtja, amit gondolnál róla, annál sokkal többet, a gsx-hez képest olyannak tűnik, mintha egy 600-ast döntögetnél és annál mélyebbre is lehet tenni, váltogatni, üvöltetni a nyomatékból adódóan nem nagyon kell, de lehet neki durván húzni a szarvát, akkor sem fog egy tizedmásodpercre se ellenkezni, végzi a dolgát minden körülmény között. Bár egy cserekör után , egy hatszázas hornetről visszaülve rá, csakcsak feltűnt a 250kiló meg a méteres blokk.

Az ABS szuper dolog, de valahogy a reflex még nagyon bennem van, hogy sóder, vizes zebra stb. esetén féket gyorsan elengedni, így szerencsére még nem köszönhettem arcom karcmentességét a kattogó hangnak.
Eddig még csak próbálgatás, hülyéskedés alkalmával kattogott.
(vagy csak így gondolom és lehet már jópárszor fel se tűnt, hogy végzi ő a dolgát keményen )

Olajfogyasztás nem tapasztalható, amúgy szintetikus elf 10w-40 van benne, legközelebb MOTULTt kap, nagyon dicsérgetik, hátsógumi nagyjából a felénél jár michelin macadam100x, én a pirelliket szeretem, úgyhogy azt kap majd, ha ezt otthagytuk az úton.
Természetesen pöccröff, a téli négy hónapnyi állás után is elég volt egy másodperces gombnyomás. Ez a szívató dolog érdekes rajta, általában hidegen azzal indítom be, de azonnal vissza is lehet tolni, ha beindult. Tényleg, nem is próbáltam még anélkül indítani hidegen, no itt az ideje
A lánckenés jó kis munka, ezt már azért nem borítom magamra, mint az eddigieket, szépen tologatás, újság a lánc-kerék közé fújás, tolás, újság , fújás…
A 21literes tank általában 230-260 környékén szól, hogy szomjas, olyankor 17-19liter megy bele, de ennyit egyhuzamban ritkán teszek meg, hamarabb szomjazik meg a tüdőm nikotinra.

Nem tudom sikerült e bármi hasznosat leírnom, de nekem meghozta a kedvem a motorozáshoz ez a kis pötyögés.:)

Talán a motor egyetlen hibájának tényleg a túlzott tökéletességet tudnám felróni és ez egyáltalán nem a rózsaszín ködből kikiabált mondat, nem sikerült semmi belekötni valót találni még rajta, minden tökéletes, minden igényes, minden csavar, minden alkatrész…Az utolsó porcikája is azt sugallja, hogy ez a japán technológia egyik legIGÉNYESEBB tervezéséből-gyártásából-összerakásából született. Nem a legmodernebb, nem a legerősebb, nem a legkönyebb, nem a legcsillivillibb.

De 10év múlva is egy 250kilós, csillogó ékszer lesz.

Hibalista

- A motor azt a benyomást kelti, hogy ezen soha és semmi...

Ide hordtam szervizbe

Takober, gyorsak, korrektek, időpont nem két hétre előre. Szerintem jó.

Értékelése: 9

Képek a motoromról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2006
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 8500
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.