A negyedik motor, csapatás 2 keréken
Szöveges ítélet
elcseréltem 1 renault 5 ´79+sony autórádióra.megérte,de meg is bántam néha,ugyanis hiányoztak az autó előnyei.cserébe lett 1 kis sebességláz, amit inkább a gyorsulára értek.a vr6-os golfot simán otthagyta,meg a hasonló teljesítményű motorokat.ez ugyanis csak 110kilót nyom.a cagiva mito 125-ös 27 lóeró, gyári gyorsulása 6.7sec 0-100.az nsr-en meg volt nekem 1 165ccm-es malossi tuning henger ami a bükkszéki kereskedőszerelő szerint 42 lóerőt hoz ki a motorból,ez katalógusadat.a gyári hengerrel papíron 28 lóerő,és behangolás kérdése is,az enyémtől el volt véve az anyag.a fogyasztása a ennek megfelelő,2 személlyel 90 körül 3.5 liter,de egyedül, küldés közbe, városba 5 liter.nagy sebességnél 6-ba érezni hogy kevés benzint kap,meg 7-8 ezer között volt 1 kis megtorpanás(sok levegő kevés benzin).egyenesbe megfogta a 160,de enyhe lejtőn viszont 180,ekkor már 12000-et forog 6-ba.nagy fordulaton üvöltött mint a sakál,és húzott mint a mágnes.a nyitott és a csukott szelepállás között(power) kb.ötször akkora fojtás volt.olyan volt a kipufogónyílás ürege hogy a közepébe volt 1 függőleges fal ami kettéosztotta a nyílást. elektromos vezérlésű "power" szelep8000-nél nyit ki teljesen a és 11500-ig húz igazán,de érdemes 1-2-be kihúzatni 12000-ig mert akkor nem esik 8000 alá.3000 alatt viszont rángat,de cserébe 2 személlyel tizenakárhány százalékos emelkedőn felmegy 5-be könnyedén,csak legyen 3000 fölött.odaadtam 1 hozzánemértő MZ-s gyereknek aki a viszonylag rövid 4-ik fokozatba is elérte a 140-et,nem tudta hogy ebbe van 5 meg 6 is.cserencsére a castrol TTS megvédte a blokkot.ha bemelegedtek a gumik (metzeler) akkor szerpentinkirály lett belőle.viszont úthibákon elpattogott.a haver gilerája(125 sportmotor) sokkal kezesebb volt,az enyém meg 1 igazi vadló(ezt is olaszba gyártották,sajnos).4-be enyhe kanyarba ha nyitott a "power" eltette a hátulját,ilyenkor óvatosan kell a gázzal mert már 100 körül megy.1 tag aki sokat motorozott volt neki 1 125-ös idomos,azt mondta azért adta el mert túl sok volt neki,mindig okozott meglepetést.vett utánna 1 yamaha wr 250-est ami 4 ütemű 41 lóerő,de sokkal nyugodtabbnak tartja mint az nsr-t.
1 szezon motorozás utánalatt sikerült kinyírni.valami fémszemcsét felkapott alulról és végigcsiszolta a hengert meg a dugót(anyagfáradás).a fő baj az volt mivel ez már 1 speckó henger volt,nem lehetett se fúrni,se perselyezni.kb 1 gyufaszálnyi mélyedés keletkezett,kompresszió ohne.de ha behútzuk és nyitott a "power" úgy ment mint ha mi sem történt volna,csak 8000 fölött kellett tartani a fordulatot mert alatta leállt.a fék elől 310-es és brutálisan fog,a hátsó 220-as de ez csak olyan tartalék szerű.
a váz 90-es évjárat,még a blokk 93-as volt,ezt még olaszba cserélték amit a papírjai is igazolnak.
fényképem sajnos nincs róla de megpróbálom formába önteni:
ez az idom nélküli változat volt(gégecső nélküli is).aranymetál hídváz(vastag aluöntvény),kék fekete műanyagok,fekete ülés és első sárvédő,narancssárga matricák és felnik(3 ágú csavart),az első lámpa tégla alakú,a hátsó dupla kör.a műszerfal fehér számlapos,a mutatók 6 órától indulnak,piros megvilágítás.nyert szépségversenyt is(italyan design).a mai napig hiányzik,minden méter élmény volt vele.akik szeretik a 2 ütemű sportmotorokat csak ajánlani tudom.
Hibalista
- gázbowden+önindító 8E
-
- heger+dugattyú+gyűrű
Ide hordtam szervizbe
eger kiskanda út
Csank Zoltán
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 21000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |