A nagy malac
Szöveges ítélet
A motor egy hirtelen ötlet alapján került hozzám. Robogó után kerestem már hosszú hónapok óta valamit, ami már a motornak tekinthető. Eredetileg korántsem ilyenre pályáztam hanem valami túraenduróra vagy valami jóval kisebb 600-750-es túragépre, azonban egy munkahelyi körutazás alkalmával megálltam egy útbaeső kereskedősnél, akinél a 500-as motorok és nagyrobogók mögött árválkodott egyedül szerencsétlen "malac". Körbejártam és nagyon tetszett. Akkor még nem is hallottam a típusról. Ezért aznap délután átcammogtam a szerelőmhöz és kikérdeztem. Furcsálkodott is erősen, hiszen ismerte a konkrét masinát, hiszen előző tavassza épp nála járt a gép ugyanis akkor egy érdeklődő miatt került műhelybe a motor. Elmondta hogy nagyon stabil masina éppen ezért 1-2 nappal később vissza is mentem a kereskedőshöz és 2 rendszámos robó beszámítása + némi forint hozzátételével gazdájává váltam a "malacnak".
A motor rettentően stabil. Annak ellenére is megbízható az egyenesfutása hogy nincs kormány lengés csillapítója. Nehéz mint a dög, ez igaz, hiszen 256 kiló a menetkész tömege, ami egy amolyan Power Naked jellegű gépnél horrorisztikusan sok. A motor rend teremtő bár nem igazán erős, 100 Kw szerepel a forgamiban és 121 Nm nyomaték, ami ugyan nem kevés de egy liter feletti motornál szerintem nem számít soknak, azonban szélvédő és a kasztni teljes hiányában még így is komoly erőt sugall. Az ülés nem épp a legkényelmesebb bár lehet hogy ez inkább évek alatti elhasználódás következménye. Sok szóbeszéd kering a motorról hogy csupán az CBR 1100 XX csupasz verziója. Bár én ezzel vitatkoznék. Mivel a formavilág hasonlóságán felül szinte semmi közös nincs bennük. Szerintem a magyarországon elíg ismert Honda X4-es és az XX szerelemgyereke lehet. Hiszen a műszaki adatait inkább az X4-estől örökölte. Nyomatékos motor, 5 gangos váltó, bovdenes kuplunk. ennek ellenére minden flottul és könnyen működik rajta. Én amúgy alapból tartok kissé a bovdenes kuplungtól, mivel a kipróbált motorok között sokszor szaladtam bele a beton kemény kuplungokba amit én nagyon nem szeretek. Ennél azonban vaj puha, könnyen használható és még így is egyértelmű a fogáspontja. Hondáktól megszokottan jobban viseli a kuplungolás nélküli felváltásokat, és meg van neki is a szokásos hondáktól megszokott enyhe zörgése a váltó felől. A fékekról nem sok mindent tudok mondani bár már ez is beszédes, egyálltalán nem bizonytalan jól fékezhető azonban a tömeg az tömeg, nem ezzel kell megtanulni a stunterek álltan igencsak kedvelt stopy trükköt. Mivel a vásárláskor járt a géphez 3 darabos doboz készlet is, így már a rakodó felülettel sincsen semmi gond. Bár nélküle elég kevéske hely van rajta. Utasnak is kifejezetten kényelmesnek mondható, bár a sportosabb gépektől megszokottan azért korántsem 5 csillagos a konfortérzek hátul. (Igaz ott még én sosem utaztam) A motor kifejezetten nyomatékos bár az áttételezés nem épp városi közlekedéshez van méretezve, így azért nem szívesen közlekedik 5-dikben 50-el de a 4-dik sebességi fokozatban már vígan el van ezzel a sebesség tartománnyal is. A motor eleje kifejezetten nehéz így intenzívebb gyorsításnál sem könnyül el ez számomra nagyon pozitív, hiszen ez az első váltós motorom tehát a rutin még nem mondható túl nagynak, azonban a sebességet szeretem. Én gyári kupfogó rendszerrel vettem a "malacot" és ezzel már-már perverzül halk, ezt amúgy szeretném is orvosolni de hosszabb nyugodtam túrákon nem jön rosszul. Szélvédelemről szerintem sokmindent nem lehet elmondani. Kérdezték már tőlem milyen a szévédelme erre-arra parkolókban, erre álltalában egyetlen szóval tudok válaszolni, ami kisebb nagyobb körítések mellett egyszerűen a NINCS szokott lenni. Azonban én azt vallom, hogy aki motorra ül és a szévédelem miatt panaszkodik az üljön vissza a kocsiba. Amúgy szerintem egy szélvédő nélküldi motor sokkal jobb mint egy rosz magasságú terelő, mert így a szél engem teljes felső tesben ér nem pedíg összesűrítva veri a sisakom homlokrészét. Ugyan az az erő kissebb felületen sokkal rosszabb szerintem.
A jelenlegi újmotors termékpalettáról valahova a KTM Super Duke vagy MV Agusta Brutale-hoz tudnám hasonlítani. Bár egyiken sem ültem még soha sem, de a formavilág és a hozzájuk tartozó nagy és nyomatékdús motorblokkok miatt valahova oda pozícionálnám.
Összeségében imádom (bár ezzel biztosan így vannak azok akik az első motorjukra visszagondolnak). Nagy, erős és ritka (sajátomén kívül élőben még nem találkoztam egyetlen ilyen géppel még)
Nem bántó és bosszúálló, azonban tisztelettel kell vele bánni hiszen nehéz ... Nagyon nehéz. Az első villaszög meredekebb mint az XX-é így szerintem mozgékonyabb is nála. Amolyan fura keveréke egy túra motornak egy nakednek és egy sport gépnek. Kellően kényelmes hosszútávon, adja a nakedek extra szabadság érzetét, és sportos erőből sincs hiány, azonban az igaz, hogy egyik verzóban sem mondható kimagaslónak.
Hibalista
- - Kontakthiba van a fordulatszám visszajelzőnél
- - Ledes hátsó index és az izzós első sajnos összezavara egymást bár ez nem hiba inkább a led cseréjénél volt az előző gazda figyelmetlen.
Ide hordtam szervizbe
Maszek szerelő szembe szomszédom. Én nagyon meg vagyok vele elégedve.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 37000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző motorja? | AN 400 (Merci lámpás) | Következő motorja? | B-king (Mert Honda Naked-ben nincs nagyobb) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |