A nagy egyhengeres vadorzó
Szöveges ítélet
Meglátni és megszeretni! Ez volt az első benyomásom róla 1992 késő őszi napján. Akkoriban nagy híve voltam az enduró motoroknak és ez volt életem első endurója valamint "nyugati" motorja.Nagyon szerettem mert akkori viszonyok szerint elég nyomatékos volt a motorja. Terepen is sokat használtam, ahol kiváló volt amig nehezebb terepre nem tévedt az emberfia mert ott hamar előjöttek a gyengéi. A kevés lóerő kb.34, valamint hamar felütöttek a rugók, tehát ugratni csak finoman lehetett vele. de amugy nyomatékos volt ,föld utakon, erdei utakon, szántóföldön lehetett azért vele vaddisznózni.Imádtam a jellegzetes nagy köbcentis négyütemú egyhengeres hangját, ami még szebb hörgésbe ment át amikor elvettem tőle a gázt.Fogyasztása rettentő jó volt, sokan el sem akarták hinni főleg mert az MZ-hez hasonlították, kb:3-4 liter volt de ez függött attól hogy terep használat mennyi volt benne. Végsebessége az óra szerint 130 kmh volt, de a nagy egyhengeresek nem szeretik ha meghajtják mert az nagyon az élettartam rovására megy.Ettől függetlenül robbanékony volt egészen 120-ig. Hosszútávon azért nem volt kényelmes, egy 100 km-es út is tudott már fárasztó lenni rajta. Berugókaros volt önindítója nem volt.Szerintem egy igazi enduróra nem is kell. Két dekompresszor, egy a kormányon egy a berugókarra szerelve segítette az indítást aminek a titkát ha meg tanulta az ember könnyebb volt mint egy MZ elindítása.Világítása csapni való volt, este nem kellett vele menni, a fényszóróba egy 35 W-os hagyományos égő volt.Hibája nem sok volt, csak a porlasztó alapjárati űzemanyag ellátó furatainak rejtélyes dugolása meg keserítte meg az életem. Csak karbi harmadszori szétszerelése után és nagyon alapos takarítása után szűnt meg . Ezen kívűl a vezérműláncnak volt egy ídő után egy érdekes sívító hangja, de ezekután nem soká eladtam anyagi okokból. Nagyon sok kellemes terepen töltött órát köszönhetek neki. Tulajdonképpen nagyon szerettem vele motorozni és ajánlható minden kezdő endurosnak tanuló motornak. Csak sajnos, mára már elfogytak az XL 500-ok.
Hibalista
- Berugókar rugója.
Ide hordtam szervizbe
Japánmotor 94 Szeged elődje, már nem emlékszem,hogy mi volt akkor a neve.Akkoriban 93-ban több mint egy hónapig tartott az a bizonyos rugó beszerzése, és beszerelése, és elég drága is volt a javítás.
Értékelése: 5
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1982 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 14000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |