A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda » Nsr 125 1993 (124)

Nsr 125 1993 (124) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A megbízható rizskályha

Szöveges ítélet

Aprilia RX 80 után 96-ban ültem át rizskályhára. A váltás a macskazabálók hulladékáról valóban minőségi volt. A kis NSR csak ment-ment és ment. Kb 5 l/100 evett 900 km-ként igényelt 1 l 2 ütemű olajat. Nekem egy naked (idom nélküli) verzióm volt gyönyörű ciklámen színben. 1994-es kiadás az órában 5 ezer km.
Szinte mindenben meg voltam vele elégedve. A fékjei olyan kivállóak voltak, hogy csak mostanában sok-sok év és km megtétele után a sokadik motoromon éreztem ezt az adagolhatóságot és pontosságot.
A futóműve is kiválló volt pontos, de egyben kényelmes is. Bebarangoltam vele a fél országot. Rendszeresen jártam vele nagyobb távokat. Kivállóan pakolható, egy kis ötlettel akár több napos-hetes nagy túrákra is.
Hátránya: relatíve gyenge blokk az akkori macskazabáló 125-ös gépekhez képest. Viszont nem kellett benne 10 ezrenként dugót, főtengelycsapágyat és szinte az egész blokkot kicserélni. Nem volt olyan apriliás ismerősöm, akinek ne esett volna szét valami a blokkban. (ez minden bizonnyal azért volt, mert a macskazabálók kihegyezték a blokkokat, hogy menjen, mint a veszedelem, de ennek a lerövidült szervizciklus volt az ára. Ezt mar az olaszok sem birták lével,ezért eladták a gépet. A magyar néphagyomány szerint a kereskedő "visszapattintotta az órát" és esetleg kívülről rendbehozta a gépet. A balfék kiscsákó megvette, a gép fél év hajtás után kinyiffant és a kisköcsög szépen tejelt a szerelőnek a méregdrága javításért vagy maga megtákolta a verdát. Ebből jó sokan megszedték magukat az országban és a végletekig lejárattak jó néhány olasz márkát!)
Szóval a kis NSR-rel nem volt semmi baj! Egészen addig, amig elsőgumit nem cseréltettem rajta.Egy vészesen erősödő szitálás miatt. A gumi szerelésénél a ragasztott súlyal a felni szürke fényezésének egy darabja is távozott. A gumisok megrősítették, hogy a felnim utólag átfényezett az eredeti fehér színről, csak hanyagul csinálták és nem dolgoztak alá rendesen a fényezésnek. Az első gumi is defektes volt, de eléggé gány módon lett javítva. Ekkorra már volt a dolgokhoz némi konyításom és utánnajárva kiderült, hogy a kis NSR teljesidomos példányként kezdte olaszban az életét. Az elejét totálisan lepukkatották, elkezdték helyreállítani, de rájöttek, hogy megrepedt a váza fél oldalon a villanyaknál. Ekkor a magyar kereskedő megvette, behozta, külsőleg occsóért nakednek helyreállította, majd levizsgáztata (a váztörött gépet!!!) és eladta . Nem hibáztatom, hiszen ma is mindenki ezt csinálja. A hideg is kiráz, hogy mi lehetett volna, ha a váz megadja az egyik turán magát!
Még egy probléma adódott, de ez szerintem nem a moci hibája volt. Akkoriban dúlt az olajszőkítés és a benya csempészés virágkora. A MOL botrány idején egy MOL-os tankolás után egy busz előzése közben kb 11 ezres fordulatnál egyszerűen leállt a gép. Alig tudtam visszakecmeregni a sávom szélére. (ha meghalok, biztosan azt mondják, hogy hülye motoros biztosan ment mint az állat, MEGÉRDEMELTE!!!) A mociban elégett a gyertya!!! A pólusok zöldes-porhanyós anyaggá váltak. A megragadt power szelepen olyan kemény kéregszerű zöldes lerakódás keletkezett, amit csak szervízben fémhántolóval lehetett lekaparni. Ezek után mondják, hogy a MOL megbízható minőség!(ne feledjétek, hogy a MOL 95-ös zöld)
10 ezer remek km után fájó szívvel, de eladtam (a vázsérülés miatt). Ez idő alatt csak egy első gumi kellett a javított helyére. Az igazi hátránya az volt, hogy a blokkja eléggé gyengécske a turazashoz és mivel 2 ütemű a benzin és az olaj költség összeadódva hihetetlenül magas egy nem kereső egyetemista fiatalnak.

Hibalista

- Igazából semmi. A korábbi sérülése miatt kellett elsőgumit cserélnem és a rossz minőségű benzin miatt egyszer szereltetni, de ekkor sem kellett semmit kicserélni.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1994
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 5000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.