A megbízható rizskályha
Szöveges ítélet
Aprilia RX 80 után 96-ban ültem át rizskályhára. A váltás a macskazabálók hulladékáról valóban minőségi volt. A kis NSR csak ment-ment és ment. Kb 5 l/100 evett 900 km-ként igényelt 1 l 2 ütemű olajat. Nekem egy naked (idom nélküli) verzióm volt gyönyörű ciklámen színben. 1994-es kiadás az órában 5 ezer km.
Szinte mindenben meg voltam vele elégedve. A fékjei olyan kivállóak voltak, hogy csak mostanában sok-sok év és km megtétele után a sokadik motoromon éreztem ezt az adagolhatóságot és pontosságot.
A futóműve is kiválló volt pontos, de egyben kényelmes is. Bebarangoltam vele a fél országot. Rendszeresen jártam vele nagyobb távokat. Kivállóan pakolható, egy kis ötlettel akár több napos-hetes nagy túrákra is.
Hátránya: relatíve gyenge blokk az akkori macskazabáló 125-ös gépekhez képest. Viszont nem kellett benne 10 ezrenként dugót, főtengelycsapágyat és szinte az egész blokkot kicserélni. Nem volt olyan apriliás ismerősöm, akinek ne esett volna szét valami a blokkban. (ez minden bizonnyal azért volt, mert a macskazabálók kihegyezték a blokkokat, hogy menjen, mint a veszedelem, de ennek a lerövidült szervizciklus volt az ára. Ezt mar az olaszok sem birták lével,ezért eladták a gépet. A magyar néphagyomány szerint a kereskedő "visszapattintotta az órát" és esetleg kívülről rendbehozta a gépet. A balfék kiscsákó megvette, a gép fél év hajtás után kinyiffant és a kisköcsög szépen tejelt a szerelőnek a méregdrága javításért vagy maga megtákolta a verdát. Ebből jó sokan megszedték magukat az országban és a végletekig lejárattak jó néhány olasz márkát!)
Szóval a kis NSR-rel nem volt semmi baj! Egészen addig, amig elsőgumit nem cseréltettem rajta.Egy vészesen erősödő szitálás miatt. A gumi szerelésénél a ragasztott súlyal a felni szürke fényezésének egy darabja is távozott. A gumisok megrősítették, hogy a felnim utólag átfényezett az eredeti fehér színről, csak hanyagul csinálták és nem dolgoztak alá rendesen a fényezésnek. Az első gumi is defektes volt, de eléggé gány módon lett javítva. Ekkorra már volt a dolgokhoz némi konyításom és utánnajárva kiderült, hogy a kis NSR teljesidomos példányként kezdte olaszban az életét. Az elejét totálisan lepukkatották, elkezdték helyreállítani, de rájöttek, hogy megrepedt a váza fél oldalon a villanyaknál. Ekkor a magyar kereskedő megvette, behozta, külsőleg occsóért nakednek helyreállította, majd levizsgáztata (a váztörött gépet!!!) és eladta . Nem hibáztatom, hiszen ma is mindenki ezt csinálja. A hideg is kiráz, hogy mi lehetett volna, ha a váz megadja az egyik turán magát!
Még egy probléma adódott, de ez szerintem nem a moci hibája volt. Akkoriban dúlt az olajszőkítés és a benya csempészés virágkora. A MOL botrány idején egy MOL-os tankolás után egy busz előzése közben kb 11 ezres fordulatnál egyszerűen leállt a gép. Alig tudtam visszakecmeregni a sávom szélére. (ha meghalok, biztosan azt mondják, hogy hülye motoros biztosan ment mint az állat, MEGÉRDEMELTE!!!) A mociban elégett a gyertya!!! A pólusok zöldes-porhanyós anyaggá váltak. A megragadt power szelepen olyan kemény kéregszerű zöldes lerakódás keletkezett, amit csak szervízben fémhántolóval lehetett lekaparni. Ezek után mondják, hogy a MOL megbízható minőség!(ne feledjétek, hogy a MOL 95-ös zöld)
10 ezer remek km után fájó szívvel, de eladtam (a vázsérülés miatt). Ez idő alatt csak egy első gumi kellett a javított helyére. Az igazi hátránya az volt, hogy a blokkja eléggé gyengécske a turazashoz és mivel 2 ütemű a benzin és az olaj költség összeadódva hihetetlenül magas egy nem kereső egyetemista fiatalnak.
Hibalista
- Igazából semmi. A korábbi sérülése miatt kellett elsőgumit cserélnem és a rossz minőségű benzin miatt egyszer szereltetni, de ekkor sem kellett semmit kicserélni.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 5000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |