A maga nemében tökéletes
Szöveges ítélet
Alapvetően túraendúrós lelkületű vagyok. Az RD06/RD10-es Honda Transalp volt eddig kinézetre és ergonómiára legközelebb a szívemhez. Tököl egy ideje a Honda az új Transalppal, lemegy a nap mire elkészülnek vele. Az Aprilia időközben megcsinálta Tuareg néven, csak az ugye nem Honda. Az Africa Twin meg feleslegesen nagy és drága nekem, főleg ide a városba.
2021. november elején előrendeltem meg az ADV-t. Akkor még nem lehetett tudni, hogy mi lesz a neve, hogyan fog kinézni, mennyibe fog kerülni. Valahogy mégis éreztem, hogy ez lesz az én motorom. Hasonlóan mint anno a DL650 V-Stromnál 2003. novemberben.
Aztán az EICMA-val szűk és csatornázott mederben elkezdtek csordogálni az infók. Majd nagysokára kijöttek az első tesztek, és azok egyöntetűen pozitív tapasztalatai alapján már lehetett sejteni, hogy megint jó kézzel nyúltam bele a pakliba.
Ugrok egyet, és a tárgyra térek. 2022. január 31-én megjött a várva-várt hír, hogy megérkezett a Reál Motorhoz. Egyszerre mind a 3 színből érkezett. Az ezüst, a piros és a sötétszürke is nagyon szép. A doboz ezüst betétje miatt döntöttem az ezüst motorszín mellett anno. Gyári dobozzal adja ki harmonikusan az arányait, anélkül az én szememnek meztelen.
Ráültem azon melegében ahogy lehetett, és egyből éreztem, hogy megérkeztem. Valahogy minden a helyén van. A srácok megpörgették a dolgokat, és 2 nap alatt beüzemelve és rendszámmal már át is vettem, köszönet a gyorsaságért! Volt egy kis küzdelem, mert úttörőként sehol nem volt még benn a típus a rendszerben.
Az első 5km-t havas esőben tettem meg, de a körülmények sem tudták lehűteni a maradéktalan boldogságomat. Azóta további 2000km került hozzá, jellemzően városi forgalomban. Hosszú távú túra és hegyi tapasztalat a június végi Korzika túra után lesz.
Az ülés nagyon kényelmes, nekem egyáltalán nem túl kemény, ahogy néhány teszt mondta. 183 centi magas vagyok, 43-as lábbal. A trepni kialakítása tökéletes, legjobban a cipőm orrát az emelkedő előtti részig előre nekitolva szeretem. A chopperes pozícióban nem tudod kinyújtani a lábadat, akkor sem ha kihajlítod a lábfejedet. Nem nagyon látszik, de van egy rendes recés lábtartó kiképzés a műanyagban, amire fel tudsz állni menet közben, megnyújtóztatni a lábadat.
A széles ülés miatt kétoldalt lábujjhegyen érek le a lámpánál. Alacsonyabbaknak szerintem előre kell majd csúszni a nyeregben. A szép széles, kónuszos kormány is a lehető legjobb helyen van. Az üléspozíció teljesen természetes. A plexi az ülésből előrenyúlva könnyen állítható, de csak egyszerre két kézzel, szóval menetből nem. A legfelső állás a jó nekem max. 80kmh-ig. Hosszabb út előtt feldobom a Vario screent, különben leviszi a fejemet a szél.
Bejáratás alatt egyelőre visszafogottan mentem. Menetdinamikáról annyit, hogy így nyugdíjasban is gyorsan eltűnnek az autók a formás és masszív visszapillantó tükörben. 70 km/h-nál 5000-et forog a motor. Rezonancia a markolatban akad egy kevés, a tükörben viszont semmi. A gyári doboz zörög.
A futómű nagyon klassz, remek a súlyelosztás. Előzetesen tartottam a kis kerekektől. Kövezzetek meg, de én a 21-es első és 18-as hátsó kerekekre esküszöm. Az ADV-nek viszont meglepő módon jobb az egyensúlya kanyarban, mint akár a DL650-nek volt. Természetesen, magától fordul, nagyon jóindulatú. A rugózás túraendúróhoz képest kemény, nyilván robogóhoz képest úrias. A rossz magyar utak nem hozzák zavarba, és le se dob a hátáról, de a lyukaknak és a huppanóknak azért érdemes megadni a tiszteletet. A gumik tapadását eddig mindenki dicsérte, meg tudom erősíteni. Plusz marha jól néznek ki, passzolnak a motor karakteréhez. Terepalkalmasságról a gyakorlatban egyáltalán nem beszélhetünk, kizárólag optikailag.
A kulcsnélküli rendszer nagyon tetszik. A gyári topcase masszív, csak ajánlani tudom. Az alja sajnos nem egyenes belül, illetve érdemes vigyázni a pántokat tartó csavarokkal, mert kiállnak. Nekem már sikerült is összekarcolni velük a sisakomat. Az ülés nyitása nagyon masszív, profi a kialakítás és a mechanika, és rengeteg lent is fent is a hely.
Az ülésből a kilátás előre egyértelműen motor-szerű. Zseniális a kijelző, napsütésre olyan szinten felfényesedik és olyan élesek a kontrasztok, hogy először nem is akartam elhinni. Informatív és praktikus, könnyen leolvasható, telitalálat.
Szép nagy a motor mérete, bárhonnan nézed. A tekintélyen tovább növeltek azzal, hogy a 2 első index folyamatosan világít, így optikailag még nagyobbnak látszol. Csak semmi robogós eltaposás, tessék nyugodtan lehúzódni előlem.
Örvendetes még a viszonylag alacsony súly. Tologatás vízszintes terepen oké, persze nem egy Vision. Középsztenderdre minimális húzással szinte felugrik magától, ha jó helyen lépsz rá a karra.
A motorféktől, vagyis annak hiányától tartottam a Trabantos-Wartburgos emlékek alapján. Az ADV lassításnál csak 20-nál engedi el magát, addig rendes motorfék hatás van. Észrevétlenül, és tökéletesen működik.
Kiemelendő még a stabilitás. Menetből, egyenesben, kanyarban, illetve minimális sebességnél navigálva is atom stabil.
A gyári markolatfűtés arany árban megy, mert a teljes burkolatot le kell bontani a hátsó csatlakozóhoz való hozzáféréshez. 5 fokozatban állítható, a kijelzőn látod, ha megy, és hogy melyik fokozatban.
Szélvédelem: a vállak, a kezek, a felsőcombok és a bokák lefagynak. A fejet leviszi a szél. Az esőt tökre betereli az idom, szó szerint. Értelmetlen áldozatok a design oltárán.
Fogyasztás: vegyes, inkább kímélős használatban nekem a gyári 3,4 litert hozza. Ha kinyomod a szemét, ne lepődj meg jóval magasabb értékeken. Télen, rövid utakkal 3,7 liter jött ki. Vállalható.
A terepképességeket felejtsük el. A 125/130 mm rugóút a magyar utakra is kevés. Aki endúrónak veszi, csalódni fog. Aki viszont egy kényelmes és praktikus, szerethető városi motornak, amivel ki lehet merészkedni az országútra sőt az autópályára is, az olyan boldog és elégedett lesz vele, mint jómagam.
Hibalista
- Honda és új. Szerinted?
Ide hordtam szervizbe
Reál Motor, Győr.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Az üzembehelyezés és az ügyintézés gyorsan ment. Mint márkaszervíz nyilván nem olcsó. Időpontilag szezonban előre kell gondolkozni. Praktikus, ha olyan motorod van, ami nem romlik el.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2022 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | Transalp 650 | Következő motorja? | X-ADV 350 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |