A lendület legyen veled!
Szöveges ítélet
Azért vettem a kishondát, mert előtte vettem egy xt 660z Ténérét amolyan vegyes használatra. Használgattam is terepen de mindíg ott volt, hogy nehogy odaverjem ezt a szép motort, mert...Hamar eljutottam odáig, hogy olyan terepmotor kell, amit nem sajnálok.
A vásárlásnál elsődleges szempont volt a :
- kicsi pénz! (esetemben ez max 200eft)
aztán:
- olyan motor kell ami bírja a terepet, tehát nem utcai enduró, gondolok a kerékátmérőre, rugóutakra stb
- mivel csak terepen használnám nem kell a papír, meg így olcsóbb is
- ha kis köbös négyütemű, annak megvannak az előnyei hatóságilag ugye, ha értjük miről van szó ;)
- ne egy leharcolt példány legyen, ha lehet bontatlan blokk, még ha kicsit kopott is, de ne legyen gányolva
Felmérve a piacot, végül úgy döntöttem, jó lesz egy kicsi enduró is amire nekem kell. Hogy mire? Néha kicsit kiszabadulni a természetbe,kikapcsolódni, megismerni a környéket túl az aszfaltúton, ha lehet minél kevésbé zavarni a természetet, s meg persze annak szigorú őreit. Túl a negyedik x-en fájós térddel engem már nem az egykerék, a szántás, a siratófal érdekel. Egyedül járom a vidéket, nem kell megfelelni a haveroknak, teszek rá, hogy fikázzák a kis motort. Fő a biztonság, megbízhatóság, a kicsivel talán nem vállalom túl magam, egyedül nem egy hátrány.!
Képbe került egy xlr kishonda, az adatait böngészve nem tűnt rossznak. A 21" első, a 18" hátsó kerék, a 37mm-es átmérőjú telószárak, a 225/231 mm-es rugóutak, a 860mm -es ülésmagasság elnyerte a tetszésem.
Szóval honda xlr lett!
Egy alapos otthoni átvizsgálás után a következőkre jutottam:
- alapjárat erősen ingadozott, karbi tisztítás, alapjárati fúvaka csere után ok!
- légszűrő kuka, csere gyárira
- a légszűrőt látván izgatottan mértem a hengerben nyomást de alaptalanul, 11 bár :-)))
- szelephézag állítás ok,
- vez. lánc ellenőrzés ok(épphogy elemelhető a lánckerékről, majd kicserélem a télen)
- centrifugál olajszürő tisztítás (szerintem én először életében)
- olajcsere
- szekunder láncszet életveszélyesen kopott, csere
- fékek ellenőrzése, első betét csere
- korm. csapágy zsírzás(sajnos ez még golyós csapágy de helyettesíthető kúposra, télen ezt is tervezem cserélni)
- kormány csere pazzaz alura, mert volt itthon
- a lánckerék áttételen kapásból módosítottam, egyel kisebb lánckerék előre
- nyitotl csővel vettem, hangja így vagány, de nekem az erdőbe a halk gyári dob kell
A kopásokból ítélve valószínű, tényleg egy 50 e. km-t futott motort vettem.
Következhetett volna a próba, de a helyi nagyságos H nem volt képes két hete leszállítani egy nyamvadt láncszetet, ezért kénytelen is voltam a kapcsolatot megszüntetni vele. Eléggé pipa voltam!
Máig úgy 1200 km-t mentem vele, ebből aszfalt néhány méter. 95 % a Kiskunság motort-motorost próbáló homoktengerén, a maradékot a Bükk csodálatos vidékén.
Tapasztalatok:
Motorerő: Mit várhat az ember bő tiz lóerőtől. Még soha nem volt olyan, hogy ne oldottuk volna meg a feladatot. A mondás, miszerint az endurós jóbarátja a lendület, ránk ez különösen igaz. Ha meg ez elfogy, használjuk a váltót. :-)
Futómü:, Elől a kirugózás alulcsillapított, ott sűrűn koppant egy keresztbordán áthajtva ami 20 w-s olajjal megszűnt, és a berugózás is keményebb lett. Nagyságrendekkel jobb lett! A hátulja teszi a dolgát. Próbáltam ésszel ugratón is, szépen vette, nem koppant fel. Ehhez a tempóhoz így jó.
Ahogyan a fékek is, teszik a dolgukat
Kényelem: állva motorozásnál a kormány túl alacsony, ezen segített a 3 cm-es kiemelő, még lehetne feljebb, de már nem engednek a bovdenek.
182 cm es magassággal nagyon kényelmesen leér a láb még nehéz lejtős terepen is
Irányíthatósága a 21" keréknek és a könnyű súlynak köszönhetően gyerekjáték, órákat lehet motorozni vele terepen különösebb erőlködés nélkül
Én úgy 50-60 km/h körül szeretek vele menni, így bírja az 5. fokozatot is homokos úton.
Fogyasztást sose mértem, nem is fogom Úgy saccolom 3l-el mély homokban fingatva is elmegy
Önindítóra csak rágondolok, s már indul is, ami nagy előny. ha a terep olyan, hogy éppcsak fel tudok tápászkodni a motorra
Eddig amit kellett alkatrészeket vennem gond nélkül be tudtam szerezni, még gyáriakkal sem volt gond (kivéve a láncszet beszerzés, de ez teljesen egyedi eset, a helyi nagy H balféksége) Emiatt vagyok kénytelen lepontozni a szervizet!
Negatívumként talán a gyenge kis blokkot tudom említeni, ellenben azt olvastam ezek elpusztíthatatlanok, és ez a motor még japánban készült.
Másik negatív dolog a motor bemelegítése, mivel a karbin van a szivató kar, kissé macera ott lent matarászni.
Meg talán a fejidom ami ma már divatjamúlt, persze ez szubjektív.
Nem túl gyakori típus, 1998-tól gyártotta a Honda pár évig, aztán jött az xr125 városi enduró, ami a gyengébb futóműnek köszönhetően már csak épp alkalmas terepre.
Összességében elmondható, hogy azt kaptam amire számítottam Amióta megvan, a ténéré irigykedve nézi a garázsban, hogy már megint a kishonda gurul ki. :-))
Hibalista
-
Ide hordtam szervizbe
Saját magam
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 50000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1200 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | xt660z | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |