A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda

XLR125R 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

A lendület legyen veled!

Szöveges ítélet

Azért vettem a kishondát, mert előtte vettem egy xt 660z Ténérét amolyan vegyes használatra. Használgattam is terepen de mindíg ott volt, hogy nehogy odaverjem ezt a szép motort, mert...Hamar eljutottam odáig, hogy olyan terepmotor kell, amit nem sajnálok.
A vásárlásnál elsődleges szempont volt a :
- kicsi pénz! (esetemben ez max 200eft)
aztán:
- olyan motor kell ami bírja a terepet, tehát nem utcai enduró, gondolok a kerékátmérőre, rugóutakra stb
- mivel csak terepen használnám nem kell a papír, meg így olcsóbb is
- ha kis köbös négyütemű, annak megvannak az előnyei hatóságilag ugye, ha értjük miről van szó ;)
- ne egy leharcolt példány legyen, ha lehet bontatlan blokk, még ha kicsit kopott is, de ne legyen gányolva

Felmérve a piacot, végül úgy döntöttem, jó lesz egy kicsi enduró is amire nekem kell. Hogy mire? Néha kicsit kiszabadulni a természetbe,kikapcsolódni, megismerni a környéket túl az aszfaltúton, ha lehet minél kevésbé zavarni a természetet, s meg persze annak szigorú őreit. Túl a negyedik x-en fájós térddel engem már nem az egykerék, a szántás, a siratófal érdekel. Egyedül járom a vidéket, nem kell megfelelni a haveroknak, teszek rá, hogy fikázzák a kis motort. Fő a biztonság, megbízhatóság, a kicsivel talán nem vállalom túl magam, egyedül nem egy hátrány.!
Képbe került egy xlr kishonda, az adatait böngészve nem tűnt rossznak. A 21" első, a 18" hátsó kerék, a 37mm-es átmérőjú telószárak, a 225/231 mm-es rugóutak, a 860mm -es ülésmagasság elnyerte a tetszésem.

Szóval honda xlr lett!
Egy alapos otthoni átvizsgálás után a következőkre jutottam:
- alapjárat erősen ingadozott, karbi tisztítás, alapjárati fúvaka csere után ok!
- légszűrő kuka, csere gyárira
- a légszűrőt látván izgatottan mértem a hengerben nyomást de alaptalanul, 11 bár :-)))
- szelephézag állítás ok,
- vez. lánc ellenőrzés ok(épphogy elemelhető a lánckerékről, majd kicserélem a télen)
- centrifugál olajszürő tisztítás (szerintem én először életében)
- olajcsere
- szekunder láncszet életveszélyesen kopott, csere
- fékek ellenőrzése, első betét csere
- korm. csapágy zsírzás(sajnos ez még golyós csapágy de helyettesíthető kúposra, télen ezt is tervezem cserélni)
- kormány csere pazzaz alura, mert volt itthon
- a lánckerék áttételen kapásból módosítottam, egyel kisebb lánckerék előre
- nyitotl csővel vettem, hangja így vagány, de nekem az erdőbe a halk gyári dob kell
A kopásokból ítélve valószínű, tényleg egy 50 e. km-t futott motort vettem.
Következhetett volna a próba, de a helyi nagyságos H nem volt képes két hete leszállítani egy nyamvadt láncszetet, ezért kénytelen is voltam a kapcsolatot megszüntetni vele. Eléggé pipa voltam!

Máig úgy 1200 km-t mentem vele, ebből aszfalt néhány méter. 95 % a Kiskunság motort-motorost próbáló homoktengerén, a maradékot a Bükk csodálatos vidékén.

Tapasztalatok:
Motorerő: Mit várhat az ember bő tiz lóerőtől. Még soha nem volt olyan, hogy ne oldottuk volna meg a feladatot. A mondás, miszerint az endurós jóbarátja a lendület, ránk ez különösen igaz. Ha meg ez elfogy, használjuk a váltót. :-)
Futómü:, Elől a kirugózás alulcsillapított, ott sűrűn koppant egy keresztbordán áthajtva ami 20 w-s olajjal megszűnt, és a berugózás is keményebb lett. Nagyságrendekkel jobb lett! A hátulja teszi a dolgát. Próbáltam ésszel ugratón is, szépen vette, nem koppant fel. Ehhez a tempóhoz így jó.
Ahogyan a fékek is, teszik a dolgukat
Kényelem: állva motorozásnál a kormány túl alacsony, ezen segített a 3 cm-es kiemelő, még lehetne feljebb, de már nem engednek a bovdenek.
182 cm es magassággal nagyon kényelmesen leér a láb még nehéz lejtős terepen is
Irányíthatósága a 21" keréknek és a könnyű súlynak köszönhetően gyerekjáték, órákat lehet motorozni vele terepen különösebb erőlködés nélkül
Én úgy 50-60 km/h körül szeretek vele menni, így bírja az 5. fokozatot is homokos úton.
Fogyasztást sose mértem, nem is fogom Úgy saccolom 3l-el mély homokban fingatva is elmegy
Önindítóra csak rágondolok, s már indul is, ami nagy előny. ha a terep olyan, hogy éppcsak fel tudok tápászkodni a motorra

Eddig amit kellett alkatrészeket vennem gond nélkül be tudtam szerezni, még gyáriakkal sem volt gond (kivéve a láncszet beszerzés, de ez teljesen egyedi eset, a helyi nagy H balféksége) Emiatt vagyok kénytelen lepontozni a szervizet!

Negatívumként talán a gyenge kis blokkot tudom említeni, ellenben azt olvastam ezek elpusztíthatatlanok, és ez a motor még japánban készült.
Másik negatív dolog a motor bemelegítése, mivel a karbin van a szivató kar, kissé macera ott lent matarászni.
Meg talán a fejidom ami ma már divatjamúlt, persze ez szubjektív.

Nem túl gyakori típus, 1998-tól gyártotta a Honda pár évig, aztán jött az xr125 városi enduró, ami a gyengébb futóműnek köszönhetően már csak épp alkalmas terepre.
Összességében elmondható, hogy azt kaptam amire számítottam Amióta megvan, a ténéré irigykedve nézi a garázsban, hogy már megint a kishonda gurul ki. :-))

Hibalista

-

Ide hordtam szervizbe

Saját magam

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1998
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 50000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 1200
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? xt660z Következő motorja?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.