A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda » VTR250 (249 cm3)

VTR250 (249 cm3) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A legszebb 250-es, egyenesen Japánból

Szöveges ítélet

Mit írjak egy motorról, melyet hét éve naponta használok? Szidni biztosan nem fogom :)
A pontozást úgy készítettem el, hogy kategóriája szerint értékeltem. Tehát a teljesítménye az nagyon jó a 250-ek között, ezért kapott 10-et, de egy hatszázas akármi simán leveri.
Kezdjük az alap adatokkal: nyomatékos blokkja van, akár 3000-es fordulattól lehet használni, de az igazi erő 6000 körül érkezik és akár 10.000 fölé is forgatható, tartósan is. Végsebessége 165 km/h, de a 90-130 közötti tartományt szereti igazán. Ennél gyorsabban nem szeret menni. A 0-100 6-7 mp körül van. A váltó határozott és pontos, öt fokozatú. Én néha a mai napig keresem a hatost, továbbá lassítás alatt érdemes elkezdeni váltogatni, mert álló helyzetben nem szeret lefelé gangolni, kuplung és gázkart kell használni. A kuplung könnyű, még soha nem fáradt el a kezem miatta.
Fogyasztása nagyon baráti. 110 km/h utassal és csomagokkal = 3.1L/100km!
A műszerfal nagyon szép és informatív, de az üzemanyag szintjelzőt nagyon hiányoltam. Ha 1,5 L-nél kevesebb üzemanyag van, akkor felgyullad egy lámpa és ennyi. A fényszóró ereje elegendő nappali és városi használatra, de aki sokat motorozik este lakott területen kívül, annak érdemes emelt fényű izzót beszelni.
Az ülés nem túl kényelmes, hosszú túrákra nem alkalmas gyári állapotban. Mondom ezt úgy, hogy a feleségemmel közösen több ezer kilométeres, Alpok-túrákra mentünk el vele. Neki felkötöttünk egy kispárnát az ülésre, én meg kemény vagyok :) Az ülés alacsonyan van, ezért kisebb termetű- vagy hölgy pilóták jobban fogják érezni magukat a nyeregben, mint én a 183 cm-el.
A fékerő ebben a kategóriában elegendő, de nincs rajta ABS, ezért nem bolondbiztos. Én használom télen-nyáron-esőben, ezért nekem jó lenne, ha lenne. Továbbá jó lenne egy középsztender is, de sem az, sem gyári doboztartó konzol nincs. Utóbbit lehet venni a SHAD-tól, előbbi csak vágyakozás tárgya lehet.
A futómű egyszemélyes. Úthibákon így is pattog, de ettől függetlenül nagyon jó vele kanyarogni, csak a megfelelő sebességfokozatot kell kiválasztani, a többi már megy magától.
Utassal, csomaggal nem szeret menni, kelletlen. Nagyobb úthibákon fel is üt a hátulja.

Fenntartani nem olcsó, ha autóhoz mérjük, közepesen drága, ha motorokhoz.
A gumik aránylag jól bírják, márkától függetlenül úgy 25.000 km körül fogynak el. Erre a méretre nem lehet megvenni a legjobb gumikat, az első 110/70-17 a hátsó 140/70-17. Michelin, Pirelli és Metzeler gyárt erre a méretre jó gumkiat, mindegyiket pbáltam, Michelint javaslom.
Fékbetétek sokáig bírják, a legjobb választás előre szinter-, hátra normál fékbetét.
A lánc egy kényes pontja a motornak, a sima O-gyűrűs láncok megragadnak előbb vagy utóbb... de inkább előbb. Maximum két évet mentek el a motoron. A gyári is sima O-gyűrűs... Legjobban az erősített Did vált be, az bírja sokáig. Fogaskerék lehet utángyártott is, nem kopnak. Két évente úgy dobtam ki őket, mint ha újak lettek volna.
Olaj kevés kell a motorba, 2.1L/12.000 km. Én 6.000 km után cseréltem, mert sokat mentem városban.
A motoron eddig semmi nem ment tönkre, csak a kopóalkatrészeket cseréltem idáig. Mostanság van egy kis vezérműlánc hangja hidegben, szerintem csak a feszítőket kell cserélni, következő szerviznél megnézetem.
Ez egy "made in Japan" motor, ott gyártják, látszik is az összeszerelésen.

Használom napi ingázásra, egynapos és egy hetes túrákra is, igazi allrounder, ha eltudod fogadni a kategória korlátait. Én most érzem úgy, hogy kell egy nagyobb, ezért hamarosan el fogom adni.

Hibalista

- 50.000 km körül hidegen van egy kis vezérműlánc hangja, valószínűleg cserélni kell majd a feszítőket. Annyira nincs hibalista, hogy még az izzók is gyáriak....

Ide hordtam szervizbe

Honda Dream - korrekt, gyors.

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Jó magam - ügyetlen, de lelkes és alapos

Értékelése: 8

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2009
Kényelem (8) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 55000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? CG125 Következő motorja? CBF600
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.