A legkisebb Shadow - my baby (egy álom ereje)
Szöveges ítélet
Ez a motor meghazudtolja a méretét. Soha nem láttam ezelőtt ilyen pozitív benyomást keltő kischoppert. (Nem érzem cikinek, hogy 16 évesen ilyenre ültem, szerintem senki nem 1500-ös Intruderrel vagy CBR1100XX-el kezdi a motorozást.) Nézzétek meg a többi mérettárssal szemben milyen vastag, testes mindene, mintha mindent picit túlterveztek volna, de kínosan ügyelve rá, hogy az összhatás egyszerűen tökéletes legyen. Egyszerűen arányos, szép. Őszintén mondom (jelentős motorvezetési tapasztalattal), hogy a 125cc mezőnyben a 2T speedeket kivéve nincs ennél erősebb, robbanékonyabb, komolyabb motor. A Varadero 125 is jó lehet, abban ugyanez a blokk van. Imádom a motort, mindig ügyelek rá, hogy patent legyen. Ami tetszik, hogy nincs belőle sok, életemben 2-szer láttam utcán másikat. A kinézete lenyűgöző, a motorosok is 250-re saccolják, a nem motorosok 400-600 közé a nagy hengerek miatt. Tökéletesen megbízható, hiszen Honda. Nagyon sokat "nyúztam" és sosem hagyott cserben, mindig számíthatsz rá.
A motorja egy kis ékszer, V2 4ütemű, vízhűtéses!, hengerenként 2 szelepes. Dupla Keihin karburátor fűtött úszóházzal. Ha ezek rendesen be vannak állítva, használható nyomaték és fickós teljesítmény áll rendelkezésre. Szekunder légrendszer a környezetért, igazából nem oszt, nem szoroz.
Az enyémen annyi tuning van, hogy a gyári kipufogó végső szűkítését kiszedtük, hogy egy picit emberesebb hangja legyen. Ez abszolút sikerült, király lett a hangja (nem repedtfazék, kedves kipufogó-furkáló barátaim) de eltűnt az ereje, egészen addig, amég a karbikat hozzá nem állíttattam. Azóta sokkal jobb lett, közepes fordulaton megjött az ereje, szépen visszaduruzsol motorféknél, és amikor elsuhan az úton, mindenki felkapja a fejét. :) Végsebesség 5 éven keresztül változatlanul: 110 Km/h. A fogyasztás 3,5 volt gyári állapotban, kipufogó és karbi hangolás utána 4,5-lett belőle, de megéri, hiszen teljesítményt benzinért adnak cserébe. 2007 februárban az immár 8 éves motort a MAMI fékpadra tettük, és megmértük teljesítményét. Gyorsításos mérés során 18-19 Hp-t mértünk, a gyári adat 15 Hp. Azért majdnem 20 Hp szerintem nemrossz egy 4T 125cc motorból. Ha pedig elborul az agyad, a közlekedés résztvevőinek lehet meglepetést okozni.
A legszebb részletek: műszeregység, indexek, fényszóró elöl/hátul, króm díszléc az utasülés melett, kipufogó (a króm kályhacső), tank formája és űrtartalma, tükrök, váz és arányok.
Napi max: 720 Km (Budapes-Eger-Miskolc-Tokaj-Abádszalók-Budapest) gond nélkül, végig 110-zel.
Nagyon ritka hogy a kopóalkatrészeken kívül valamit cserélni kelljen, viszont minden horror áron van a Hondánál. (féktárcsa 50e, indexrelé 15e, lánckerékszett elöl hátul 30e, hátsó srávédő 127 e!!!)
Mindenkinek ajánlom, aki szeretne elkezdeni chopperezni, de akár motorozni is, vagy kell egy olcsón fenntartható gép munkábajárni, és időnként elmenni kirándulni. Ha ezt választod, lesz egy különleges, ritka, nagyon szép és nagyon megbízható motorod, amit gyakran megcsodálnak, és nagyon könnyű beleszeretni. Mint egy csodálatos nő...
Hibalista
- Indexrelé elégett
- Lánc, lánckerék, fékbetét, légszűrő, gumik, féktárcsa - a kopó alkatrészek
- Karburátor szinkronra időnként rá kell nézni
Ide hordtam szervizbe
Cosmo Motor (mostmár: MotorX)
A régi arcok rendben voltak, mióta új banda van, fertelmes.
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
MaxxPower
Akik vérprofik lehetnének, mégis egyszer féklámpa nélkül jöttem haza mert a csokit nem dugták össze, a féknyeregből eltűnt 2 zárókupak.
Értékelése: 6
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 3400 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 43438 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |