a legendás utcai sportmotor
Szöveges ítélet
2007 júliusban vettem újonnan. Régi vágyam teljesült ezzel, ráadásul az utolsó pillanatban, mert már nem gyártják, raktárkészletről jönnek csak. Azt hiszem még mindig kapható, de már tényleg nem sokáig.
Mit mondhatnék? Legendás darab, aki kicsit is ért a motorokhoz az tudja. A motorja híresen jó, megbízható, pörgethető, habár dolgozni igazán csak 6E felett kezd el, úgyanúgy mint az összes többi sornégyes társa ami sportmotorban dolgozik (már hallom a sok fejcsóválást).
Futóművel kapcsolatban nem tetszett hogy az első telón semmi sem állítható (a korábbi verziókkal ellentétben), de mivel átlagos paraméterekkel rendelkezem, ezért nem tragikus a helyzet, sőt megpróbálom a dolog jó oldalát nézni, nem kell beállításokkal vacakolnom.
A hátsó gázcsillapításos telón előfeszítés állítható, más nem, és mivel főleg a kiváló minőségű fővárosi utakon használom, ezért majdnem a legkisebb előfeszítést szoktam beállítani. Nagy élmény volt a futóművel kapcsolatban az úthibák (pl hosszirányú barázdák megállóban) ellenére megmaradó stabilitás, egyenesfutás.
Kényelem: elvileg sportmotorok közül ez még a kényelmesebb fajta, még az utas is jobban jár mint egy RR-en (elszántságtól függően akár hosszabb útra is felülhetnek mögéd), de ne legyenek illúzióink, ez egy sportmotor. Csuklóra megy a súly, és szó sincs egyenes hátról, a nyakról nem is beszélve.
Ha egyszer váltani fogok akkor annak ez lesz az oka, illetve a lent hiányzó nyomaték. A hiányzó nyomatékért cserébe viszont még a gyári kipufogóval is szépen zenélő pörgetés 14E-ig azért elég komoly vígasz :). De erre nem a városi terep az ideális mondanom sem kell.
Kinézet: hát ez persze szubjektív, de szerintem nem csak hogy szép, de még időt álló is a design, 2001 óta semmit sem változott sem a külseje sem a belseje, mégis teccik a mai napig az összes többi vadiúj sportgép mellett is, nem érzem "elavultnak" a kinézetét. Csak ne metállszürkében lássam mert az randa :) - elnézést a szürke tulajoktól :)
Egy dolgot sajnálok azért, mégpedig a félszeműségét a gépnek, ami nem csak csúnyácskább mint ha mind a két lámpa égne elől már tompítottnál is, hanem a láthatóság szempontjából is előnytelenebb.
Hibalista
- semmi, jól is néznénk ki ha lett volna
- egy típushibáról tudok ami elő jöhet, az a vezérműlánc feszítő
Ide hordtam szervizbe
Honda Pardi Soroksári út
Nem náluk vettem, de náluk volt egy szerelő akit ajánlottak, nem csalódtam. Nem zavartak ki a műhelyből, gyorsak szakszerűek voltak, és hát nem a legolcsóbbak, de ez van ha márkaszervízbe viszed
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
A Pardinál már nem foglalkoznak Hondával, az én szerelőm azóta a Honda Dreamnél van. Mondanom sem kell én is oda járok azóta.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |