A klassz klasszikus középosztálybeli
Szöveges ítélet
Az Innovám után eggyel nagyobb motort szerettem volna a klasszikusabb stílusból( csupasz, léghűtéses).
Nem bántam meg, hogy erre esett a választásom.
Már bejáratáskor kiakadt a szemem a fogyasztáson(2,8) illetve az ehhez tartozó hatótávolságon( 16 literes tank), mikor 500km-nél jelzett a tartalék. Még kocsiban is szuper az ilyen hatótávolság, motorban pedig még sosem hallottam ilyenről.
Az elején még zavart a váltáskor a oldaltámasz füle, a kicsit rezonáló blokk és a 3000 alatti fordulat alatti használhatatlanság. De hamar ráéreztem az ízére.
Városban tökéletes, országuton jó, autopályán nem használtam, de nem is oda való. A legjobban a 90-100 tempót szereti, ekkor az átlagnál van még a fogyasztása(3,5), de e fölött még a 4-et is tűllépheti, de pl. 70-nél el lehet érni vele a 2.8-3 literes fogyasztást is.
Sportos vezetési stílust nem szereti sem a blokk, sem a futómű, néha bekigyozott, beszitált és elbizonytalanodott a hajszáknál, de ez nem róható fel neki. A fékek jók, de két személynél már jobban kell markolni. Az első villa kicsit puha, de még így is passzol a motor karakterisztikájához.
Kényelme 1 óra mulva már csökken, de csak a keskeny űlés miatt, a kormány-űlés-lábtartó pozició a legjobb amivel valaha is találkoztam. Városban iszonyú jól lehet vele menni, magasan űlve átlátni a forgalmat, nagyon könnyen manőverezhető és a hasmagassága olyan nagy, hogy nincs olyan magas patka, amire nem lehet felmenni vele.
Végsebbessége alattam (105kg) 120-125km/h, ekkor már túl van a teljesítménycsúcsán és az egyhengeresek már nem szivesen pörögnek nagyon tovább.
A lég-olajhűtés nagyon jo, még a citadella találkozot nyáron is jól vészelte át, télen is könnyen indul, csak a szivatóval kell egy kicsit játszani.
Sajnos tisztitása egy rémálom, mint minden csupasz motornál, hiába tisztitottam már fogkefével is, sosem lett tökéletesen tiszta.
A világitásai kivállók, műszerfala modern, kidolgozása tipikus hondás- azaz tökéletes.
A váltója nagyon finom, kuplungja könnyen jár.
Kopóalkatrészeket sem ette, hanem csak csipegette( lehet hogy az én vezetési stílusom mellett), gumin is csak éppen csak volt kopásnyom. Tapadásuk közepes.
Sajnos a pénz kellett és el kellett adnom, de nagyon fáj a szivem érte.
Következő gazdája pár nappal az eladás után felhívott engem és teljesen oda volt érte.
Hibalista
- Az lcd kijelzőn az üzemanyagvisszajelző vagy kontakthiba vagy a mérőműszer volt a hibás, de még a szerelők sem tudták megtalálni, hibakeresés után lassan csak elmúlt.
- A levegő páratartalmára rozsdásodásnak indult pár csavar és felületes kezelt vasalkatrészek.
- Egyébként semmi.
Ide hordtam szervizbe
Ahol vettem: Honda Takober, a szervízvezető nagyon készséges, de azért ott kell itt is lenni a szervizeknél.
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 6800 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |