A kis morgós :)
Szöveges ítélet
Egy kényelmes és megbízható robogót szerettek volna igazi nagymotoros kinézettel. Megtaláltam, miután a hasonló Burgman nem nyerte meg ennyire a tetszésem. A motorra ülve igazi nagyvasnak tűnik, egyfajta luxus érzettel párosítva, pedig a legkisebb Wing családban. A szépen húzó mocija még járatós (nem is engedem 6 ezer fölé a fordulatot), de a fogyasztása az óra szerint 2.7 l/100km, ami nagyon biztató egy nyers motorral. Csomagtartója óriási, ha egy másik robogóéval hasonlítjuk össze. Az ülés felnyitására bekapcsolódó lámpa a 12V-os csatlakozó aljzattal igazán komfortos. Mivel 180cm a magasságom így a 69cm-es plexi fölött úgy motorosan látom az utat, de e miatt egyfajta zavaró turbulencia keletkezik a sisak körül egyfajta zavaró duhogással. Egy próbaképpen kölcsönkért 15 cm-es csiptetős (kulcsos) magasítóval megszűnt ez a zavaró jelenség, de akkor az utat is csak "szélvédőn" keresztül láthatjuk. Én egy mocissárkányhoz használt Akira Tenno zajvédős sisakkal ugyan sikeresen orvosoltam ezt a jelenséget, de lehet majd kicserélem a szélvédőtt 89cm-es nagyobbra, ami előreláthatóan 32 ezerbe fog fájni. Az ABS-t még nem mertem kipróbálni laza talajon ami biztosan működik, de azok a fránya régi beidegződések :) Hangja olyan igazi nagymotorosan morgós, ugyanakkor kellemes csendes.
2014.08.
Immáron 5 ezer kilométerrel a hátam mögött és két kötelező szervíz tapasztalattal lettem gazdagabb. Maga a motor beváltotta a hozzá fűzött reményemet, bár így utólag már azt is nézném egy robogónál, hogy a szelephézag állítása miatt ne kelljen szétbontani a fél motort. Ti. igen költséges emiatt a munkadíj és a burkolat állandó feszítgetésével a helyére illesztések miatt félő, hogy előbb-utóbb el fognak törni a rögzítő fülek. Maga a moci tökéletesen üzemel és a fogyasztása sem megy 2.8 liter fölé 100 kilométerenként. A bevásárlásokhoz már alig használom az autót, hála a hatalmas csomagtérnek. A plexit sem cseréltem le, mert füldugóval megoldottam a hosszabb úton idegesítő turbulencia okozta duhogást. A szervíztapasztalatom viszont lesújtó! Az első 1000 km-esnél még nem történt semmi érdemleges. Lecserélték az olajat, ellenőrizték a szelephézagokat (na az emiatti motorlehülés és szétbontás-összerakás miatt kellett órákig várakozni a valójában kb.félórás munkára. A munkadíj+felutazás Fótra kb.20 ezerbe került alkalmanként, plusz egy napomba. Ezzel nincs is semmi gond, belekalkuláltam. A motor ugyanúgy mint előtte, változatlanul szuperul üzemelt. Viszont a 4000 ezres szervíz után hazafelé ha megálltam egy lámpánál, azonnal kezdett felkúszni a hőfokjelző műszer (addig nem!). Hazaérve első dolgom volt ellenőrizni az olajszintet (kb.rá egy órára), hiszen máshoz állítólag nem nyúltak a szelephézagot kivéve. Na ekkor ért az első meglepi. Bőven a szint fölött volt az olaj. Második meglepi akkor történt, amikor egy fecskendővel leszívattam a kb.1.5 deci töbletet, mert egy igen sötét fekete szinű valami jött ki belőle. Tapasztalt szomszédom is látva a "cuccot" csak annyit mondott, rátöltöttek. Köt szervíz ide vagy oda, leengedtem a valóban láthatóan használt olajat, majd feltöltöttem friss a mocihoz való olajjal. 9dl ment bele és 1000 km után is patyolat tiszta az ég tudja miért :) Másnap törülgetés közben vettem észre, hogy lóg a jobb oldali kaszni az ülés alatt. Középső fedél le, majd azonnal előtűnt a rögzítő csavar hiánya! Találtamm is egy hasonló menetű, de más fejű csavart (a műanyagburkolat úgy is takarja), majd visszatéve egy kicsit még nézelődve észrevettem, hogy a hűtő vízcsövét sem tették vissza a tartókengyelbe. Csak úgy lógott a semmibe, igaz takarva a burkolat miatt. Ja még ott a burkolat visszaszerelése (feszítgetése) közben az ülés melletti visszahúzó rúgót is kinyújtották. Csípőfogóval rövidebbre nyesve és szemet hajlítva sikerült visszarakni, bár mondták, hogy a következő szervízkor majd kicserélik újra. Ezek után mit is mondhatnék. Hát kiben bízzon meg az ember, ha nem a szakszervízben. Ma már más a véleményem annak ellenére, hogy a szervíz vezetője a reklamálásomra igen korrekt volt (elküldve neki a telefonnal készült "bizonyítékokat"). Van még közel 1.5 év kifizetett garim totál bizalomhiánnyal spékelve, de valahová csak el kell vinnem és akkor már inkább ide, ahol talán már majd jobban odafigyelnek a szereléskor.
Hibalista
- Eddig még semmi.
Ide hordtam szervizbe
Honda Winkler
Értékelése: 1
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 1 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | MZ-125 után volt egy Tauris Samba robogóm | Következő motorja? | Nem tervezem. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |