A karakter nélküli kanyarvadász.
Szöveges ítélet
Egy 125-ös kínai motor után úgy döntöttem veszek egy nagy motort és túrázni fogok motorral.Igen ám,de jött a dilemma.A 600-650-esek használtan majdnem annyiba kerültek mint a CB500F újonnan, ezért lemondtam a plusz teljesítményről a megbízhatóság javára és vettem egy új CB500f-et ABS nélkül 2014-ben.
Először a 125-ös után még sok is volt a teljesítménye.Túrázni és motorozgatni,szerpentinezni a legális sebességhatárokon belül elég is volt,még autópályán is.130-ig elég jól gyorsul,utána már csak lassan,de azért még megy 150-ig.120-130-nál már eléggé fúj a szél rajta.
Felpakolva már érezni hogy kicsit gyengébb,utassal még nem próbáltam.
Már az elején feltűnt hogy kicsit unalmas a motor.Semmi karaktere nincs, de tudja amit kell.Lineáris teljesítmény-leadás 3000-es fordulattól,ez alatt már nem szeret menni.(mint általában az összes motor).
Gondolkodtam már rajta hogy eladom és veszek valami nagyobbat,hátha azzal több lesz a móka, de elsősorban nyugodt túrázásra használom,arra meg teljesen megfelel,bár nem túramotor.Hosszabb túrázáskor nem hajtom,így egyelőre elég a teljesítmény.A kényelme nem az igazi.Már 200 km. után fáraszt,de ki lehet bírni rajta a 4-500 km.-t is símán ha hozzászokik az ember.(mentem vele 720km.-t is,de az már emberkínzás).Persze lehet hogy egy magasabb embernek más lesz a véleménye,én a 165 centimmel elvagyok rajta.Ezért is nem cseréltem még le.Sok motororról nem ér le a lábam rendesen.
84 decibel van rajta megadva 4250-es fordulatnál,vagyis a gyári kipufogódobbal nagyon halk volt.Kellett rá vennem egy Mivv dobot hogy legalább a gyalogosok és a biciklisek meghalljanak.
A fogyasztása szuper,3.6-4.2 nálam,használattól függ.
A gyári Dunlop D222 gumik semmit nem érnek,idő előtt lecseréltem Bridgestone T30 Evo-ra.Ég és föld a különbség.
Összességében elégedett vagyok a motorral.Megbízható,nagyon jól kanyarodik,jó vele menni a hegyi,kanyargós utakon de előzni csak előrelátóan lehet vele a korlátozott teljesítmény miatt.Emiatt főleg kezdőknek vagy újrakezdő,nyugodt motorosoknak ajánlom,nem fog megijeszteni senkit a teljesítményével.
Hibalista
- Egyelőre még semmi nem romlott el rajta de egy esés után a tartály melletti külső plexit cserélni kell ami 150 euró lesz és a kormány is cserélve volt, ami 60 euró volt(Barracuda).
Ide hordtam szervizbe
Csak karbantartás volt eddig,olajcsere, hűtővíz,fékolaj cseréje amit magam csinálok.A teleszkópolajat egy ismerős cserélte.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 19000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | Yuki CSR125, kínai motor és robogók. | Következő motorja? | Még nem döntöttem el. |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |