A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda » Cb 600 Hornet 2000 (599)

Cb 600 Hornet 2000 (599) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A jót könnyű megszokni

Szöveges ítélet

Első, és eddig egyetlen 'nagy' motorom.

30+ évesen, közvetlenül jogsi megszerzése után ültem rá, korábban - a 20 évvel ezelőtti, kósza simsonozást leszámítva - nem ültem motoron. Sokszor óva intik az embert attól, hogy egyből erős gépre üljön, először én is 250cc kategóriában gondolkodtam, aztán persze hagytam magam meggyőzni - így jár, aki rokon, haver stb. társaságában megy motornézőbe ("ne vedd már azt a kicsit, hülyén nézel ki rajta"). Nem bántam meg, a motoros suliban használt CBF500-hoz hasonlóan kényelmes, abszolút jóindulató és kezes gép. Persze kellő tisztelettel érdemes bánni vele, mert lóerőben közel a duplája.

Motorikusan kiváló, hideg-meleg indítás problémamentes, könnyen kiismerhetőek az igényei a szivató kezelésével kapcsolatban, cserébe a karburátor nagyon közvetlen, azonnali gázreakcióval örvendeztet. Sornégyes lévén simán, kevés vibrációval jár. Mivel 'csak' 600-as, ezért az alsóbb fordulatszám-tartományban relatíve nyomatékszegény, vagy inkább kezdő-barát: a 'fordulatszám > 5000' ÉS 'kövér gáz' kombót kerülve nagy hülyeséget kell csinálni, hogy kiugorjon az ember feneke alól. Ha a mutató elér 7000 környékére, akkor viszont stílust vált, és bekapcsol a 'megindulás' funkció. Ezt is kiszámíthatóan, hirtelen váltástól mentesen teszi, de a bukósisak alatt garantált a mosoly/vigyor/vicsor (ki hogyan éli meg), nem lehet megunni.

A nálam szolgált változat egy 2001-es, fejidomos S-verzió, melyet csak 2 évig gyártottak. Bár ez ízlés dolga, megkockáztatom, csinosabb, mint a korabeli körlámpás változat, de mindenképp hasznosabb: normál országúti tempónál viszonylag jól tereli a szelet, persze ez testmagasság-függő is, én a ~170 centimmel nem lógtam ki túlságosan a plexi légterelési zónájából. Körülbelül autópálya-tempóig kényelmes, persze gyorsabban is tud menni, de az már mazochizmus: választhat az ember a normál üléspozíció + fokozott nyakizom-erősítés (menetszél) vagy a 'bekucorodok a plexi mögé' között. Mivel nem sportmotorról van szó, ezért az alap üléshelyzet nem 'fekvős', így a plexi mögé bújás igen kényelmetlen, hosszabb távon elviselhetetlen test- és kéztartást eredményez.

Száguldás helyett túrázásra már sokkal alkalmasabb a gép, bár a pakolási lehetőségek korlátozottak, ezen hátsó dobozzal, hengerzsákkal-gumipókkal részben lehet segíteni. Ilyenkor a fogyasztás is baráti, tipikusan 5-5.5 liter/100km, egy nyugis, nézelődős gurulás alkalmával 4.6-ra is lement. Üröm az örömben, hogy az egyébként nagyon sima járású motornak ~6000-es fordulat környékén van egy kis átmeneti rezonanciája, ez 6. sebességben pont a 110-120-as utazótempóra esik. Emiatt kénytelen az ember vagy ennél lassabban, vagy gyorsabban menni, különben a lábtartón át kellemetlen zsibbasztó élményben lesz része.

A szervizigényről: a motor alig több, mint 1 szezont szolgált nálam, ezért csak ~7000km tapasztalattal szolgálhatok. Egy külföldről származó, a számlálóval ellentétben nyilván nem 30 ezer km-t futott példányról van szó (milyen érdekes, hogy a használt motorok 80%-ban konstans 30-40e km futásteljesítmény van, kb. 3-15 éves kor között...), melyen itt-ott érződött a korábbi rideg tartás / kemény kézzel bánás. Ennek ellenére egy kis rendberakás után zokszó nélkül szolgált, soha fel sem merült semmiféle bizonytalanság, hogy vajon hazahoz-e, ha elindulok vele valahová. Tehát alapvetően egy megbízható, tartós szerkezetről van szó, természetesen a fenntartási költségei, kopó-fogyó alkatrészek, gumiszett stb. ára a kategóriának megfelelő, nem filléres tétel. Egy év alatt ~80 ezret költöttem rá, ebben a kozmetika jellegű dolgok (pl. extra hátsó sárvédő) nincsenek benne. Elsősorban élménymotor, nem pedig A-ból B-be eljutásra szolgáló jármű. Végül részben emiatt ('válság' miatti para) kellett mennie. Az utódja egy 'gazdaságos' motor lett, ami a maga módján szintén szerethető jószág, de teljesen más kategória.

Hibalista

- Kormánycsapágy
- termosztát
- indexsaruk
- első telók (puhányság-probléma)

Ide hordtam szervizbe

ex-hivatalos Honda-szerviz
A hibás, megszorult termosztát helyett egy működő, de alacsony nyitási hőmérsékletű példány került a motorba.

Értékelése: 3

Másik szerelő értékelése

Steelhorse

Kissé bővített éves szervizt végeztek a motoron (olaj, szűrők, karbiszinkron, fékbetétek, kormánycsapágy, telóolaj + szimmeringek)

A végzett munka nagyjából korrekt, azt leszámítva, hogy a szerelő szerint az első telók csillapítása túl puha volt - valóban az, gyárilag ilyen és nem állítható, sportoskodáshoz nem ideális, de normál közlekedésre kényelmes -, ezért kissé sűrűbb olajat kapott. No ennek az lett az eredménye, hogy álló helyzetben, illetve fékezésnél továbbra is lágy a teló (összeül), menet közben úthibákon viszont kellemetlenül ugrál.

Értékelése: 7

Képek a motoromról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2001
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 30000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 7000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Következő motorja? YBR125
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.