A jó munkás ember
Szöveges ítélet
Történt, hogy elhatároztam az autós munkába járást lecserélem motorosra. Olyan közlekedési eszközt kerestem, amivel nagy megbízhatósággal el tudok jutni A-ból B-be, a lehetőségekhez képest a forgalom többi résztvevőjével azonos dinamikával. Használt motorom volt már néhány, de úgy döntöttem most újat veszek. A robogózástól mai napig borsódzik a hátam, az üléshelyzet, a többségében apró kerekek, egyáltalán az automata váltó elveszik mindazt, amit a motorozásban szeretek. Robogó szóba se jöhetett.
Lett viszont egy 0 kilóméteres Honda Wave –em. A világ távol keleti fele, amely ezen típus legkülönbözőbb változataival jár csak nem tévedhet. Ami fotók, megoldások a neten keringenek, súrolják a józan ész határait. Szóval ha arrafelé ennyire jól szolgál, nálam némi törődéssel egész sokáig elmehet.
Külsőre olyan amilyen. Egyenlőre karcmentes, csillog-villog. Bár a legtöbb avatatlan lerobogózza szerencsétlent én mindenkinek készségesen rámutatok a különbségekre és végeredményben közel azt az élményt adja amit vártam.
Kellemesen kanyarodik, 60-70-ig dinamikusan gyorsítható, vacakabb úton is stabil marad. A rugózása az én 75 kg-hoz kicsit kemény. A 80-90-es utazó sebességre még 2 személlyel is alkalmas és ekkor a rugózási komfort is sokkal jobb. Némi emelkedőn van, hogy 60-ig lassul, de hát a 8 ló ennyit tesz lehetővé. A hátsó dobfék inkább csak lassításra alkalmas. Az első tárcsafék már nagyságrendekkel jobb, de van, hogy 2 személlyel kevésnek tűnik. A váltó hidegen kicsit nehezebben jár, ha bemelegedett már sokkal akadásmentesebb. Kellett pár hét a visszaváltások finomítására a kézi kuplung hiányában, de mostanra megkedveltem a körváltót. A szélvédelme példás, a lábszárakról, térdről eldobja a szelet, ugyanúgy, ahogy a fejidom kialakítása a kormánycsutkákról. Ennek többször láttam nagy előnyét esős időben. Hamarabb csurog az ülésről az ember alá az eső, mint hogy átnedvesedjen a lábszára. Hát igen, az egyetlen dolog, amivel nem tudok megbarátkozni az az ülés. Előre lejt, mint a robogós ülések, cserébe a lábtartóról nem úgy tartja magát az ember, mint robogón. Garantált a lassú, de folyamatos előre csúszás. Az ülés tömése kemény, így jól is jön a folyamatos helyezkedés. Fogyasztása a befecskendezőnek köszönhetően 2-2,1l körül alakul, ami esetemben 1 heti gondtalan munkába járást tesz lehetővé a csurig töltött 3,7l-es tankkal. Érdekesség, hogy kisebb túrák alkalmával, 2 személlyel 1,9l-nél nagyobb fogyasztást nem sikerült produkálnom. Erre még keresem a választ.
Eddig túl vagyok a kötelező 1000km-es és a 4000km-es szervizen. Egyenlőre minden rendben.
Közlekedési eszköznek főleg egyenes terepen közel tökéletes, őrültködni meg úgysem ilyet vesz az ember.
Hibalista
-
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (0) | Vezetett km | 4200 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | l |
Előző motorja? | CX500c | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.2/10) |