A japán Sas
Szöveges ítélet
Olasz papíros volt a motort mikor vettem 2011-ben. Első nagymotorom, egyből beleszerettem. Persze sima piros volt (nem túl fiús), meg horpadt volt a tankja, és a blokkja csörgött (generátrláncfeszítő rossz volt). Viszont így is olcsónak tűnt, azóta még 2,5x ráfizettem a vételárat, de nem bántam meg :) Sokminden nem lett volna kötelező, de én nagyon törődöm vele. Le is fényeztettem olyanra amire szerettem volna, így aki most látja, meglepődik, hogy 23 éves a motor. kb 45e km-rel vettem (persze ki tudja hogy mennyi volt tényleg benne), és azóta majdnem annyit mentem én is vele, elég sok mindenen átalakult a motor eközben. A 100 ezret még bele szeretném tenni, aztán lehet keresek erősebb motort, de ez a kis "csöppség" akkor is a szívemhez nőtt. Nem annyira nagyon erős már, mint a kezdetekben éreztem, mikor ketten megyünk hegynek felfelé, vissza kell váltogatni. Megjártuk vele az országon belül kb mindent többször, voltunk tavaly egy Erdélyi körúton ezzel az egy motorral, összesen 2500 km-t tettünk meg 10 nap alatt, és soha semmi nagyobb gondja nem volt. Volt hogy lemerült az akksi, meg olyanok amik abból adódtak hogy nem figyeltem valamire. Pl akksiból nyáron kipárolgott a folyadék, és majdnemhogy nem is volt benne...
De egy gyönyörű, nagyon kényelmes (ülést én csináltattam neki), igazi túramotor lett belőle, amit azért a klasszikusokat kedvelők mindig megnéznek. Nyáron rendszeresen tisztogattam, polirpasztával, krómpasztával hogy szép legyen, kb havonta egyszer. Egyébként is elég ritka ez a típus az országban, hát még ilyen festéssel. Mondjuk nem valami eredeti festést találtam ki, hanem egy 2001-es japán verzió néz így ki, viszont neten sem sokat látni belőlük :)
Nem annyira erőgép, de azért tud menni 190 körülig, és egész jól gyorsul. Viszont cserébe megkéri a benzinadagját :) Volt már 7 liter feletti fogyasztásom is, de ha túrázik az ember 80-120 között megy konstans, akkor 5 l körül kijön belőle. A rekord 4,8 liter volt eddig.
Hibalista
- generátorlánc feszítő és telószimering, tank horpadt volt, ülés szakadt (ezekkel együtt vettem) - ár kb 150e ft
- olajleeresztő csavar menete kijött - ár kb 15e ft
- nem gyári kipuff volt rajta, hanem Marving, az egy idő után elkezdett kilukadozni a leömlőknél, így azt is cseréltem egy gyári bontottra - ár kb 40e
- többi kopóalkatrészek voltak: láncszett, fékbetétek, kormánycsapágy, kerékcsapágyak, gumik, gyertyák, ilyenek... Egyszer az önindító szénkeféi elfogytak, abból vettem gyári panelt és kicseréltem magamnak.
-
Ide hordtam szervizbe
Ismerősnél vételkor a nagyobb dolgokat megcsináltattam, amihez a blokkot is kellett bontani. Ő nagyon jó volt.
Suri Gödöllőn - csak láncot meg gumit cseréltem, de baromigyors és jó volt
Kék Holdban is volt gumicserén, az is jó volt
Idővel szinte mindent amihez nem kell blokkbontás, már én csinálom.
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 45536 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 42000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | l |
Előző motorja? | S50 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |