A honi sufni tuning áldozati típusa
Szöveges ítélet
Nem is akartam megvenni, csak rá akartam ülni kipróbálni hogy szóba jöhet mint típus. Sajnos az első power nyitás eldöntötte a kérdést :)
Maga a motor elég leharcolt volt. Pajtából hozták ki. Egy helyen sérült idom, törött plexi, törött fékkar, elismerten szar első teló, cserés lánc és gumi. Cserébe viszont pofátlanul le alkudtam 200 k-ról 130 eft-re. Amikor bemondtam látni kellett volna szegény srác arcát. (mondjuk figyelmeztető jel lehetett volna hogy aztán csak rábólintott :D)
Aztán Jött egy 75 ezres szerviz rögtön. Új gumikkal, láncszettel, telo javitással és fékkarral.
Aztán sok-sok kilométer, meg persze el is taknyol az ember :) . Sokan mondják kezdő motornak. Szerintem a Power nyitásánál fellépő hirtelen plusz erő miatt nem a legideálisabb kezdő motor. 3-asban kitekeri maga alól a kereket ha nem figyelsz ;)
Ha esel vele akkor kell igazán kinyitni a pénztárcát. Fényező nem vállalja, műanyag hegesztő is alig. A plexi 40 ezer stb... Szóval ne essetek vele :)
A motort amúgy nem lehet nem imádni.
Hihetetlenül könnyű, kanyarvadászatban verhetetlen. Emellet 7ezres fordulat felett
nagy temponál is lobbanékony. (Nagy tempo = 120 km/h utazó, 150 km/h végsebesség)
Az ülés pozíció meg szerintem tökéletes. Nem annyira sportos, hogy megfájduljon a hátad, de azért nem annyira túrás, hogy ne érezd a "most megb..nk mindenkit" feelinget. :)
Én hosszú túrákat teljesítettem vele. Megjártam vele Szlovákiát és kis hazánkban amit lehetett :)
300-400 km mondjuk 1 megállással.
Az az 1 megállás viszont kötelező ezen a távon, mert meg kell itatni. 5 és 5,5 között etettem vele mindig. Feljebb sem nagyon ment, de lejjebb is esélytelen volt. És ehhez jött a JASO-FD minősítésű 2t olaj.
A fékek szerintem elég jók, bár ebben kevésbé vagyok mérvadó mert az első fő fék henger helyett egy 125-ös robogó főfék hengere volt fenn mint utóbb kiderült. (Megnéztem. Abból az új 20 eft. A gyári nsr főfék henger meg 90 eft. Vajon miért szereltek rá robogó főfék hengert? ;) )
Dehogy miért nem vennék még egyszer?
A hazai példányok teljesen le vannak harcolva. A többség pajtából, toldozott/foldozott, így-úgy javítva.(lásd fennt a főfékhengeres storyt) Mert ezek a gépek egyetlen fontos dolgot nem kapnak meg itthon, a hozzáértő szerelőt és a normális alkatrészeket.
Ennek több okai is van:
Szerelőnél:
1. A legtöbb szerelő nem ért a 2t-hez, vagy macerásnak tartja ezért nem akar vele foglalkozni.
2. Mivel olcsó motor ezért nem feltételezik rólad, hogy korrekt összegeket kifizetsz javításra. Akkor se ha kifejezetten mondod hogy van pénzed a javításra akkor sem.
Alkatrészek:
1. Nincs gyakorlatilag utángyártott alkatrész és kevés a közös alkatrész más motorokkal. Na nem a fékbetét, meg a lánc és az ilyen kopó holmi. De indító motort, cdi-t, visszapillantót, relatív típus betegség vizpumpa tömb szelence vagy első telo stb... mind csak gyári van.
2. A gyári alkatrész arany árban van és ezt most szó szerint kell érteni. A tömbszelence például 60 felett van csak alkatrész szinten, pedig egy kis bisz-basz. És még ez a legolcsóbb cucc hozzá. Ebből kifolyólag mindenki a bontott alkatrészeket csereberélgeti, próbálja javítgatni több kevesebb sikerrel. Emiatt a van főleg nagyon alacsonyan a hazai állomány minősége.
3. A gyári alkatrész utazik a nagy világban. Sokat. Nem polcról adják. Kipufogót amikor ki lukadt akartam rendelni. És abból még volt néhány utángyártott. (120-tól kezdődik) 2 (nyári) hónap volt a leggyorsabb vállalás, hogy hoznak. Hát inkább meghegesztettem. Hát az a szaki se akart hozzányúlni...
Az egyik legolcsóbb rendszámos motor. Emiatt senki sem akar rákölteni és ha ez nem volna elég sokan első motornak használják amit majd tovább ad 1-2 év múlva ami szintén nem a gondos karbantartás meleg ágya.
Ja és az idomok. Amik mint mondtam törnek és alig csinálja meg valaki. Másikat szerezni - akár bontottat - esélytelen.
Aztán ehhez jön, hogy volt néhány visszatérő probléma. A telok megoldhatatlanok voltak. 4x is tönkrementek, úgy hogy egyszer kicseréltettem a csúszószárakat is. Mondhatjuk hogy az utak milyenek, de a többi motoromon ezek nem ilyen szarok.
A váltókar recnijei elkoptak. Abból is csak új volt. (17eft)
Ezenkívül időnként ez-az el fossa még magát. Egyszer csak folt volt a váltó szimmering miatt, aztán meg a benzincső miatt, aztán váltó olaj cserénél full víz jött le stb...
2 év alatt azért nem volt kevés szerintem. :)
És még egyszer. Minden hiba javítása külön kihívás.
De az a hang. A power nyitás. Lehet csak szerzek még egyet, de szigorúan csak pályázni ... ;)
Hibalista
- - Első telo 3x :(
- - kipufogó tömítés (és itt egy ilyen olajos turtyi jön kirajta)
- - kipufogó kilukadt (korábbi "okos tulaj" kifúrta gondolom hogy jobb legyen és amikor rájött, hogy hülye volt és sokkal szarabb lett tett bele egy csavart. Azt egyszer csak kilőtte)
- - váltókar szimering
- - váltókar recnik
- - karbi tűszelep
- - benzincső
- - kuplung bowden
- - vízpumpa tömbszelence
- - első féknyereg csúszó csap gumi
Ide hordtam szervizbe
Nagytarcsa Berdo parkban Lőrincz Antal. Korrekt volt, normális áron. Ajánlom
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
NV motors. Végülis nem volt velük baj, csak ami problémás rész volt ahhoz nem akartak hozzányúlni, csak amikor veszekedtem velük.
Értékelése: 6
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 44665 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 9000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | RS 50 | Következő motorja? | GS 500 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (5.7/10) |