A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda » Nsr 125 1993 (124)

Nsr 125 1993 (124) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A honi sufni tuning áldozati típusa

Szöveges ítélet

Nem is akartam megvenni, csak rá akartam ülni kipróbálni hogy szóba jöhet mint típus. Sajnos az első power nyitás eldöntötte a kérdést :)

Maga a motor elég leharcolt volt. Pajtából hozták ki. Egy helyen sérült idom, törött plexi, törött fékkar, elismerten szar első teló, cserés lánc és gumi. Cserébe viszont pofátlanul le alkudtam 200 k-ról 130 eft-re. Amikor bemondtam látni kellett volna szegény srác arcát. (mondjuk figyelmeztető jel lehetett volna hogy aztán csak rábólintott :D)

Aztán Jött egy 75 ezres szerviz rögtön. Új gumikkal, láncszettel, telo javitással és fékkarral.

Aztán sok-sok kilométer, meg persze el is taknyol az ember :) . Sokan mondják kezdő motornak. Szerintem a Power nyitásánál fellépő hirtelen plusz erő miatt nem a legideálisabb kezdő motor. 3-asban kitekeri maga alól a kereket ha nem figyelsz ;)

Ha esel vele akkor kell igazán kinyitni a pénztárcát. Fényező nem vállalja, műanyag hegesztő is alig. A plexi 40 ezer stb... Szóval ne essetek vele :)

A motort amúgy nem lehet nem imádni.

Hihetetlenül könnyű, kanyarvadászatban verhetetlen. Emellet 7ezres fordulat felett
nagy temponál is lobbanékony. (Nagy tempo = 120 km/h utazó, 150 km/h végsebesség)

Az ülés pozíció meg szerintem tökéletes. Nem annyira sportos, hogy megfájduljon a hátad, de azért nem annyira túrás, hogy ne érezd a "most megb..nk mindenkit" feelinget. :)

Én hosszú túrákat teljesítettem vele. Megjártam vele Szlovákiát és kis hazánkban amit lehetett :)
300-400 km mondjuk 1 megállással.

Az az 1 megállás viszont kötelező ezen a távon, mert meg kell itatni. 5 és 5,5 között etettem vele mindig. Feljebb sem nagyon ment, de lejjebb is esélytelen volt. És ehhez jött a JASO-FD minősítésű 2t olaj.

A fékek szerintem elég jók, bár ebben kevésbé vagyok mérvadó mert az első fő fék henger helyett egy 125-ös robogó főfék hengere volt fenn mint utóbb kiderült. (Megnéztem. Abból az új 20 eft. A gyári nsr főfék henger meg 90 eft. Vajon miért szereltek rá robogó főfék hengert? ;) )

Dehogy miért nem vennék még egyszer?

A hazai példányok teljesen le vannak harcolva. A többség pajtából, toldozott/foldozott, így-úgy javítva.(lásd fennt a főfékhengeres storyt) Mert ezek a gépek egyetlen fontos dolgot nem kapnak meg itthon, a hozzáértő szerelőt és a normális alkatrészeket.

Ennek több okai is van:
Szerelőnél:
1. A legtöbb szerelő nem ért a 2t-hez, vagy macerásnak tartja ezért nem akar vele foglalkozni.
2. Mivel olcsó motor ezért nem feltételezik rólad, hogy korrekt összegeket kifizetsz javításra. Akkor se ha kifejezetten mondod hogy van pénzed a javításra akkor sem.

Alkatrészek:
1. Nincs gyakorlatilag utángyártott alkatrész és kevés a közös alkatrész más motorokkal. Na nem a fékbetét, meg a lánc és az ilyen kopó holmi. De indító motort, cdi-t, visszapillantót, relatív típus betegség vizpumpa tömb szelence vagy első telo stb... mind csak gyári van.
2. A gyári alkatrész arany árban van és ezt most szó szerint kell érteni. A tömbszelence például 60 felett van csak alkatrész szinten, pedig egy kis bisz-basz. És még ez a legolcsóbb cucc hozzá. Ebből kifolyólag mindenki a bontott alkatrészeket csereberélgeti, próbálja javítgatni több kevesebb sikerrel. Emiatt a van főleg nagyon alacsonyan a hazai állomány minősége.
3. A gyári alkatrész utazik a nagy világban. Sokat. Nem polcról adják. Kipufogót amikor ki lukadt akartam rendelni. És abból még volt néhány utángyártott. (120-tól kezdődik) 2 (nyári) hónap volt a leggyorsabb vállalás, hogy hoznak. Hát inkább meghegesztettem. Hát az a szaki se akart hozzányúlni...

Az egyik legolcsóbb rendszámos motor. Emiatt senki sem akar rákölteni és ha ez nem volna elég sokan első motornak használják amit majd tovább ad 1-2 év múlva ami szintén nem a gondos karbantartás meleg ágya.

Ja és az idomok. Amik mint mondtam törnek és alig csinálja meg valaki. Másikat szerezni - akár bontottat - esélytelen.

Aztán ehhez jön, hogy volt néhány visszatérő probléma. A telok megoldhatatlanok voltak. 4x is tönkrementek, úgy hogy egyszer kicseréltettem a csúszószárakat is. Mondhatjuk hogy az utak milyenek, de a többi motoromon ezek nem ilyen szarok.

A váltókar recnijei elkoptak. Abból is csak új volt. (17eft)

Ezenkívül időnként ez-az el fossa még magát. Egyszer csak folt volt a váltó szimmering miatt, aztán meg a benzincső miatt, aztán váltó olaj cserénél full víz jött le stb...

2 év alatt azért nem volt kevés szerintem. :)

És még egyszer. Minden hiba javítása külön kihívás.

De az a hang. A power nyitás. Lehet csak szerzek még egyet, de szigorúan csak pályázni ... ;)

Hibalista

- - Első telo 3x :(
- - kipufogó tömítés (és itt egy ilyen olajos turtyi jön kirajta)
- - kipufogó kilukadt (korábbi "okos tulaj" kifúrta gondolom hogy jobb legyen és amikor rájött, hogy hülye volt és sokkal szarabb lett tett bele egy csavart. Azt egyszer csak kilőtte)
- - váltókar szimering
- - váltókar recnik
- - karbi tűszelep
- - benzincső
- - kuplung bowden
- - vízpumpa tömbszelence
- - első féknyereg csúszó csap gumi

Ide hordtam szervizbe

Nagytarcsa Berdo parkban Lőrincz Antal. Korrekt volt, normális áron. Ajánlom

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

NV motors. Végülis nem volt velük baj, csak ami problémás rész volt ahhoz nem akartak hozzányúlni, csak amikor veszekedtem velük.

Értékelése: 6

Képek a motoromról

Fenntartási költség (1) Évjárat 1993
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 44665
Megbízhatóság (5) Vezetett km 9000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? RS 50 Következő motorja? GS 500
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (5.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.