A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda

XL 600 R 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A "haccázas"

Szöveges ítélet

Kb 16 és fél évesen sikerült beszereznem ezt a motort nagyon jutányos, 70ezer Forintos áron, ami annak tudható be, h régi gazdájának el ment tőle a kedve, hiszen nagyon sokat költött rá. Teljesen felújította a blokkot (csapágyak, dugó, szelepek, stb.) miután egyszer csak eltűnt a gyújtás. Elektronikát vett bele elég sok pénzért, másik karburátorokat is, mert az alapjárat is ugrált, ezek ellenére még mindig nem ment a motor.
Szerencsére a motort eddig is kedves rokonom szerelte és tartotta karban, akinek én is sokat segítettem be, valamint gazdáját is elég jól ismertem, szóval a motor műszaki hátterével teljesen tisztában voltam.

Szóval így sikerült megvennem 70-ért.
Mivel a gyújtása még nem volt jó, elkezdtem azon agyalni hogy mit kellene rajta kicserélni. Mivel a jeladó jó volt, kimértük, maradtak a tekercsek. A Honda szaküzletben rendelésre tudtak volna szerezni 130 ezerért, de szerencsére tudtam szerezni bontottat 15ért. Összeszereltem és jó is lett a motor.
Egy kis bibi volt vele, egy fogaskerék és tengelye között nem volt sem tűgörgő, sem pedig egy persely, ami az önindítót kapcsolta össze a lendkerékkel. Ez pont olyan helyen volt, ami nem zavarta volna a működésében, de én jobban szeretek a biztosra menni, ezért csináltattam bele (400Ft-ért) egy bronzperselyt. Persze amíg ez készülőben volt, én már bele tekertem a vasba vagy 100-150 Km-t, addig mindig berúgdostam, hiszen tökéletesen működött anélkül is, csak nem volt önindító. És a lényeg, hogy bár 17 éves sem voltam, meg 60 kiló sem, (bár azért a falusi paraszterő megvolt bennem már akkor :P) nekem is 2. rúgásra indult. Nem mondom hogy akárki beindította volna, mert kellett hozzá erő is meg ész is. Csak jó helyen kellett megrúgni, amiben segített az autómata dekompresszor is.
Aztán később ugye megoldódott az önindítós dolog is, még kényelmesebb volt az egész.

Nagyon szerettem vele túrázgatni járni, persze végig terepen. A környékünkön szerencsémre elég jó terepek vannak, amik közkedvelt helyek a környékbeli motorosok számára. Mind kavicsos, homokos, füves, földes utak, erdei- hegyi utak és meredek megmászni való falak találhatók a környéken. Bár az XL a maga 160-70 kilójával nem egy versenyenduro gép, nem erre volt kitalálva, magam is megmásztam 1-2 kisebb falat. Egy KTM EXC 125-ös túratárssal indultunk útnak, de általában találkoztunk más motorosokkal is, akikkel szívesen folytattuk túránkat. A nagy tömeg és kor ellenére könnyedén tudtam tartani velük a lépést.

Tudom, egy ekkora motor nem egy ekkora embernek való, mint én, de ennyi pénzért ilyet tudtam szerezni, és bűn lett volna nem kihasználni, mikor ismertem a motor minden hátterét, és már teljesen nem is volt új, ismeretlen gép a számomra, hiszen előtte is sokat mentem vele.
És tudom azt is, hogy kicsit túlzás egy simson után átülni egy ilyenre, de attól hogy csak a simsonom volt, volt már több tapasztalatom más, nagy motorokkal is.

Amíg mentem vele komolyabb gond nem volt vele, defektes lett a hátsó kerekem, valamint egyszer az előttem lévő motoros neki húzta izomból, és egy hatalmas kő kiverte a lámpámat, ezért szereznem kellett egy másik fejidomot.

A futóművel nem volt bajom, nagyon kényelmes motor volt, nagyon jól tudott viselkedni menet közben. Ha ment ki a segge, gázadásra szépen ágaskodott is vissza egyenesbe.
Fékekről annyit, régi motor, nem is túl jók a fékek. Elöl nekem nem fogott valami brutálisan, hátul viszont a dobfék ellenére elég jól viselkedett, hiszen nem is kell a hátsó keréken annyit fogni, pont elég volt ez.

Hobbi célra, túrázgatni hihetetlen jó motor volt ez, hiszen nem eszik sokat, nyomatékos, már alulról jól húz a blokkja, kényelmesnek is találtam, és az egészet az önindító is könnyebben szerethetővé teszi. Lazán is lehet vele motorozni, de a kellő brutalitás is megvan benne öreg motor létéhez képest. Kezdő motornak tökéletes, ha van elég mersz az emberben ráülni ekkora motorra.

Respectem is megvolt amíg volt a Hondám, hiszen a Laser sportdob ami rajt volt nagyod dobott az összképen, az öregmotoros kinézetet kompenzálta a brutális hangja. Ismerősök mindig csak azt kérdezgették ha gyalog vagy Simsonnal mászkáltam: "Hol hagytad a haccázast?"

Szerintem jobb motor, mint például egy Kawasaki KLR 600 (ezt próbáltam is) vagy mint egy kb. ilyen idős 650-es Suzuki DR. Ezutóbbinak a formája nem tetszik ellentétbe az XL "disznó" (ami nálunk valami durvát jelent) külsejével.

Kezdő, bátor, ámde megfontolt motorosoknak, akik kicsit vékonyabb pénztárcával rendelkeznek (akárcsak én) csak ajánlani tudom.

Én sajnos csak egy nyarat tudtam használni, nyár után betegségem és pénzhiány miatt el kellett adnom. Sajnáltam eladni, de ha még meglenne kb. 3000 Km-rel több lenne benne mint mielőtt megvettem...

Hibalista

- Csak egy hátsó kerék defektem volt rajt, ami egy kb. 1500 Ft-ba kerülő tömlő cserével meg is oldódott, valamint egyszer (nem tudom hogy tudott) de beleépült egy fűmag a szívató fúvókába, és nehezen tudtam elindítani szívató nélkül. - Egyszer a szelepfedélnél ment el a tömítésem, ami miatt folyt és egyből égett rá a hengerre az olaj... - Valamint a legnagyobb műszaki hibája az a gyújtás állórész hibája volt, ami miatt nem indult, és így vettem a motort hibásan, ezzel a problémájával (70ezerért). Mivel ez kicsit drága lett volna újonnan (Honda üzletben rendelésre 130 ezer...), ezért használtan (bontottan) szereztem egyet 15ezerért, ami tökéletesen működött. Ennyi hiba volt vele, míg nálam volt a motor.

Ide hordtam szervizbe

Mindig otthon, saját 2 kis kezemmel alkottam apám műhelyében és szerszámaival, és nagyon jó munkát végeztem, csak ajánlani tudom mindenkinek a kisebb otthoni javításokat. :P

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1985
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 600
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Simson Enduro Következő motorja? EXC 250F; 450
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.