A gyermekem. :)
Szöveges ítélet
Mikor megvettem a kicsikét (460.000 Ft) egy évig állt nálam mert még nem volt jogsim. :) Aztán 2009 júliusában Kezdtem hajtani legálisan. Volt ebben minden. 450km-es túra volt a leghosszabb de általában legalább 200. 175 cm-es magasságomhoz tökéletes túrázni de városban vissza kell feszíteni a lábamat, hogy a féken legyen a talpam. Mikor kiérek leteszem a lábfejemet a fék mellé és következő megálló: a világ vége után két lépéssel. :) Az ülés vezetőnek még hosszú távra is kényelmes, utasnak óránként farpofa panaszok miatt adjunk pihenőt.:)
A sportos üléspozíció nem terheli sem a csuklót sem a derekat.
A túrák során ha 2 személlyel tartom a 100-at akkor nem megy 4l fölé a fogyasztás. Ha egyedül vagyok akkor ez 120-as tempónál érvényes.Az olajat abszolút nem eszi.
A 37Le és 36Nm mindenre elég. Nem pörög fel gyorsan de pár másodperc alatt 140-en találom magam. A Vége 180 gyárilag. Hallottam ennél kevesebbet is és többet is 5Km/h eltéréssel.
Az igazi terepe a kanyar. A kis szemétláda ott hozza ki az emberből az állatot. Egyenesen száguldani nem érdemes vele mert szerintem nem érzi jól magát a blokk. De a kanyarban nincsen párja.
Magam részéről mindig arról álmodtam, hogy a motorozás egy olyan érzés amit semmi más nem közelít meg ha jó vas van alattad. Vezettem már Kawasaki Z750-et, Xanthust, Mz-t, Cagiva Elephantot, 50-es motorokat dögivel,de ez a motor adta meg egyedül azt az érzést, hogy valóban motorozok.
2009 Júliustól 2010 májusáig használtam télen is folyamatosan. Munkába jártam, túráztam vele és egyszer sem volt semmi baj vele. Nagyon strapabíró a konstrukció: Télen a jégen csúsztam el vele, hála istennek arra az oldalra már az előző tulaj is perecelt egy nagyot, szóval sok kárt nem tettem benne. :) Aztán most májusban a kopott első gumi és egy vízátfolyás egy kanyarban elintézte, hogy ne legyen meg a 20000 km egy év alatt. Kisodródtam és nekimentem a kanyar szélén a kilóméterkőnek. Pont telibe. Itt jönne az a szöveg, hogy "a vas totálkár és inkább eladtam" de nem a BROS-nál!!!! Első felni 3 részre szakadt. A villák 3 cm-t hátra hajlottak, a kipufogódob tartókonzolja eltörött amikor 30 m-t bukfencezett. Ja és letört a bal indexem. Ebben a gépben még tényleg van anyag. Az értékelés írásakor az én sípcsontom még gipszben van de a gép már készen vár rám. :)
Alkatrészt viszonylag könnyű szerezni hozzá és nem drága.
Ezek után , kinek is tudom ajánlani ezt a vasat?... Bárkinek.
Kezdő motornak mert nem büntet és nagyon könnyen kezelhető. Hölgyeknek, lányoknak mert alacsony és könnyű. Kanyarvadászoknak mert izgalmas. A technikai finomságok kedvelőinek mert félkarú alumínium lengővillája van, valamint alumínium váza ami akkoriban még nem volt olyan elterjedt dolog.
A túrázni vágyóknak mert soha nem hagyja cserben őket.
Kinek nem ajánlom? Azoknak akik a sebesség és a teljesítmény megszállottjai, mert az nincs.:)
Hátrányai: Visszafogott teljesítmény (de az autóknak azért nem sűrűn van esélyük). Gyenge hátsó rugós tag (két személynek csak akkor megfelelő ha az összsúlyuk 100-120 kg). Kényelmetlen hátsó ülés (az első is csak fanatikusoknak jó több száz kilométeren át de ha van megálló beiktatva akkor gond egy szál se). Nincsen benzinóra (tehát a kilométer számláló fontos, de mivel a fogyasztását nem lehet kihozni a sodrából nekem nem volt vele bajom).
Előnyei: ELPUSZTÍTHATATLAN!!!! konstrukció,könnyen szerelhető (nem sokal bonyolultabb mint egy MZ) megbízható blokk, kis fogyasztás, talán az egyik legkezesebb motor amit láttam az életben, városban is és túrára is használható, és végül de nem utolsó sorban V2-es HONDA!
Remélem, hogy átfogó képet tudtam festeni a szépségről. Ha valami kimaradt az nem az elfogultság miatt van hanem mert olyan apróság ami hirtelen nem jutott eszembe. :) Egyébként imádom ezt a motort és nem válok meg tőle amíg csak működik, az előző tulaja is megkönnyezte. Ha normálisan szeretnél közlekedni egy fickós kis segítőtárssal egész életeden át akkor őt neked csinálták.
A képek sorban: 1. A garázssoron mikor még nem vezethettem csak sunyiban néha. 2. Mátrai túra (Suzuki GN 125, MZ ETZ 251, Suzuki V Strom, Honda NT 400) 3. Szerviz előtti pucolás.
Hibalista
- Mikor elvittem szervizbe már három éve állt a vas (2 a kereskedőnél, 1 nálam) - Lánc+fogaskerék, olaj+szűrő, teleszkóp szimering+olaj, hardligumik , új hátsókerék csapágyak és pár apróság. kb 60.000 forint volt ami nem volt drága. Valamint valami barbár szétverte a hátsó excenteres fogaskerék fogait, ami a láncot feszíti. (gondolom nem volt célszerszáma) Az lett volna még 58.000 de felajánlották hogy megcsináltatják, és úgy is lett. Levágták róla a rossz fogakat tartó peremet és egy újat csináltak rá. Tökéletesen működik.:)
Ide hordtam szervizbe
Szolnoki Honda márkakereskedés és szerviz. Nagy Gábor. (örök hálám) Hozzá kell tenni, hogy óckodtam a márkaszerviztől de nagyot kellett csalódnom kellemes irányba. Ennél jobban és olcsóbban nem tudtam volna megjavíttattni a kicsikémet. Nem is beszélve arról hogy mindenről blokkot mutattak és az összes régi alkatrészt megkaptam. Tehát le a kalappal. Sajnos ez a szerviz megszűnt és ha jól tudom Gábor most Cegléden dolgozik (és imádja a BROS-okat)
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 32000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | NT 650 Hawk |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |