A Fehér Bölény
Szöveges ítélet
Annyi mindent kéne le írnom! Alig tudom hol kezdjem.
A magam részéről csak a legjobbakat tudom mondani-írni a Gold Wing-ekről! Ez a csúcs a motorok között! (Ezt a nagy világmárkák hívei is elsmerik, ha nem is szívesen!)
Ha csak rá gondolk, máris fülig érő szájjal vigyorgok! Nagyon szerencsésnek mondhatom magam amiért ilyen motorom lehet! Gyerek koromban - első 25 évemben - álmodni se mertem volna, hogy valaha ilyen gép gazdája lehetek.
A megjelenése lenyűgöz mindenkit - szakértőt és laikust egyaránt. A két antennával (CB és a HI-FI), temetes hosszával, szélességével igazi csatahajó benyomását kelti. Hát még ha annyi csili-vili van rajta, mint első GW-onkun volt! Ugyanis A Fehér Bölényt két év után eladtuk (fájó szívvel) néhány évvel fiatalabb kedvéért. Így most egy gyönyörü fekete 1500-ös tulajdonosai vagyunk.
Kényelme tökéletes a gyári állapotában is. Ennek ellenére szoktak háttámlát tenni a vezetőnek, kartámaszt az utasnak, pohártartót, stb-t, amivel biztosan még jobb, de nekünk sosem hiányzott. Szélvédelme ideális. Néha a fűtésre is szükség van, nehogy már "szegény GoldWines" fázzon!
Motorikusan a boxer hat is csúcs a kategoriájában még ma is. Nem a leggyorsabb, mégis "utolérhetetlen". Nyomatéka 150Nm, gyorsulása 4.8 s alatt lenne 100 km/ó-n (ha meg merném csiklandozni annyira). Ezt kevés vas tudja "megtercelni" - beleértve a sport autók zömét is!
Mindig is meg volt az az érzés bennem: sosem fogom tudni kihasznáni a képességeit, lehetőségeit! Én ugyanis nem vagyok egy "kanyar vadász", de a vas képes rá - mint azt a YouTube-on látható:
http://www.youtube.com/watch?v=0nrMQ3QwyPo
Biztonság vonatkozásban is sikerült kipróbálnom (sajnos mindkettőt). Az 1500-ösökben még nincs ABS, de a fékek így is nagyonjók a jelentős súlyhoz képest is! Kissebb-nagyobb dőlés, elcsúszás esetén a gyári támasztó-bukócsövek védik a blokkot, megtartják a motort. Ezt 2005-ben a BMW 24 órás versenyen próbáltuk ki.
Valóban jelentős súlya van, és tényleg figyelni kell a lassú manőverek alkalmával! De melyik nagyobbacska motorral nem?!? A laza talajon (homokon) tényleg nem ez az ideális! De nem is arra fejlesztették!
Szerelgetni nem ajánlom csak gyakorlott, a típust jól ismerő szakinak, mert már a szétszereléssel több kárt tehetsz benne, mint amennyit javíthatsz rajta! Ez nem egy házilag bütykölendő típus amíg meg nem tanúlja az ember!
Kedves Olvasó!
Ne hidd, hogy mi (feleségem és nagylányom) minden előnyét szerbe-számba vettük mielőtt ráhajtottunk volna! Egyszerüen csak nagyon tetszet!
Nekem életem nagy ajándéka lett ez a tipus!
Hibalista
- A Fehér Bölénny-el semmi gond nem volt!
- A feketén a karburátor membrán engedte át a levegőt, de ez jóhír, mert ez csak akor fordúl elő GW-népl, ha sokat állt! Így igazolta az alacsony futásteljesitményt!
Ide hordtam szervizbe
Csak is GoldWing Centrum Solymár, mert nagyon jókat hallottam róla és tapasztaltam magam is!
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Nem volt 2. szerelő
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 28 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |