A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda

CB500F ABS 2016 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A csodaparipa

Szöveges ítélet

2015 őszén 4 év robogózás után autóvásárlás miatt megváltam szeretett járművemtől (ami mellesleg egyszer sem hagyott cserben). Eljött az új év, és már el is kezdtem nézelődni jövőbeli első nagymotorom után.

Használt és új motorokon is gondolkodtam. Négy fő szempontom volt a választás során: 600 ccm körüli űrtartalom, ABS, viszonylag fiatal évjárat és nem utolsó sorban kényelmes legyen. Ezért szinte csak naked kategóriában nézelődtem. Sokáig a Suzuki GSR-600 tűnt nyerő választásnak, azonban amikor megtudtam a kiszemelt ABS-es modell előéletét, akkor lemondtam róla. Sajnos használtan csak elvétve lehet találni blokkolásgátlósat, és azokat is viszonylag drágán árulják (persze ez relatív). Ezen okok miatt a GSR-600-ról kezdtem lemondani, és helyette a a következő motorok közül csemegéztem: Suzuki GSR-750, Honda CB600F Hornet, Honda CB650F, Honda CB500F 2015. Az igazat megvallva sokáig nem tudtam, hogy melyik lesz. Egyik sem volt szerelem első látásra, mindegyikben találtam valamit kivetni valót.
A GSR-750-nek nem tetszett a hátsó lengővillája, és a csupasz "hasa". Persze ezt lehet orvosolni gyári hasidommal, ami kb 100.000 Ft. Időközben megtudtam, hogy létezik belőle Z verzió, amihez jár alapból hasidom, Yoshimura kipufogó és nagyon szép fényezés. Aztán kiderült, hogy a Z verzió itthon csak a különleges fényezést kapta meg 2.6 millióért..
A másik lehetséges opció a Honda CB650F volt. Árban elég kedvező, 2.2 millió Ft-ért ABS modell, kb 90 lőeró. Itt negatívumként tudnám mondani a leömlő csöveket, és a gyenge gyári kipufogót, aminek a cseréje csak komplett rendszerként lehetséges, kb 350.000 Ft-ért. Így erről is lemondtam. A Hornet is tetszett, kényelmesnek is tűnt, azonban jó állapotú és viszonylag fiatal modellt 1.5 millió alatt nem nagyon lehetett kapni. A Honda CB500F 2015-ön sokat gondolkodtam, csak első ránézésre kicsinek találtam, plusz a gyári kipufogó is elég gyengécskének tűnt.

Miután rátaláltam az új, 2016-os modellre, nem is kellett többet gondolkoznom. Külsőleg nagyon megfogott.
Fejlődött pár dologban az elődjéhez képest:
-idomokat kicsit átszabták, streetfighteresebb lett
-szabályozható előfeszítésű első villa
-LED lámpák elől és hátul,
-esztétikailag és hangzásilag is szebb, könnyebb kipufogó,
-zsanéros tanksapka
-1 literrel nagyobb tank

Így aztán március közepén elő is rendeltem "Pearl metalloid white" színben a Honda Dream-től, és június elejére meg is érkezett. Élőben még szebb, mint képeken. Nagyok sok fej megfordul utána :-)
A motort leginkább munkába járáshoz használom. Napi kb 40 km-t teszek meg vele. Havonta egyszer-kétszer kicsit jobban is megtúráztatom. Ekkor egyszerre kb 150 km-t megyek vele. Ezzel a használattal alig több, mint egy hónap alatt beleraktam már több, mint 2000 km-t. Nagyjából 1 óra/100 km megtétele után kezdek el mozgolódni. Nem hiszem, hogy ez a többi általam kiszemelt motoron másképp lenne ebben a kategóriában, úgyhogy kényelmesnek mondható. Városi tempóban 4-5. fokozatban 2.5 liternél nem eszik többet.
Városon kívül 2 személlyel se kúszött 4 fölé az átlagfogyasztása. Ha egymagam motorozok 120-130-as tempóval, akkor kb 4.5 litert eszik. Szélvédelem 100 felett kezd kicsit zavaró lenni, de még 130-nál is tűrhető egy jó bukóval.
Őszintén szólva a teljesítményétől kicsit tartottam (48 LE), de az eseteg 90%-ában bőven elég.

Első, 1000 km-es kötelező szervízen már át is esett a moci. Ilyenkor olajat meg olajszűrőt cserélnek. Nagyságrendileg 20.000 Ft körüli összeg mindennel együtt. Zárójelben megjegyezném, hogy anno a 300 000 Ft-os Keewayem időszakos szervízelése kb 15.000 Ft-ba került. Szóval drágának nem mondható a karbantartása. A következő szervíz 12.000 km/1 év múlva lesz.

Aki 2 millió forint körüli új motorban gondolkodik, az ne hagyja ki a lehetséges opciók közül a 2016-os CB500F-et. Csalódás kizárva! :)

Hibalista

- semmi

Ide hordtam szervizbe

Honda Dream

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 0
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 2200
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? F-Act 150 Következő motorja? GSX-S1000
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.