A Csatahajó
Szöveges ítélet
Új beosztás miatt azonnal kellett még egy jármű a családba, és gondoltam akkor legyen motor. Később akartam, szerettem volna spórolni egy Triumphra, de nem lehetett várni. Feltúrtam a helyi (UK) hirdetési oldalakat és ahogy megláttam csak az ugrott be, hogy KELL. Mindig is a veterán motorok vonzottak, otthon Pannoniáztam pár évet, úgyhogy nem ijedtem meg attól, hogy esetleg szerelnem kell majd.
A vásárlás előtt alaposan kiműveltem magam, így maga a vásárlás elég soká tartott. Amíg vizsgálódtam egy idő után a tulaj megunta és visszament a házba, hogy menjek be ha végeztem :) Végül úgy tűnt jól egyben van csak a gumik voltak nagyon öregek és a vezérműszíj már két és félszer túlfutotta a csereperiódust (évben). De ezen felül nagyon jó volt, úgyhogy kis aklu után el is hoztam 500.000 forintnak megfelelő helyi egységért.
Gyorsan lecseréltem a gumikat (belsős gumik még!!!), a szíjakat, olaj, szűrők, gyertyák és szárnyal is a vas.
Motorozni vele nagyon jó. Ugyan hatalmas és jó nehéz is (300kg) de az alacsony súlypontja miatt nagyon jól beleül a fordulóba. Csak nagy körön. A városi manőverezésnél nagyon le kell dönteni. Egy körforgalomból kijönni sokszor veszélyes, két személlyel rendszeresen ledöntöm kipufogóig. De ez lehet a kilágyult futómű miatt is (könnyezik is az egyik telószár már tervezem a szimering+telóolaj cserét). Szerencsére megvannak a gyári díszlemezek így nem a könyök kopik, azoknak meg már mindegy.
Sajnos az európai verziók nem kapták meg a 78-ban módosított karbikat amitől nyomatékosabb lett alul, így kell pörgetni. 3000 felett jön meg nagyon az ereje. Az alatt sem gyenge, de egy 300 kilós motornak a 80 lóerő ma már elég kevésnek számítana, kell a fordulat neki. De nem panaszkodom, ez a motor nem gyorsasági. Próbálkoztak vele mert amikor megjelent '75-ben ez volt a világ legerősebb szériamotorja de a Goldwinggel versenyzésnek sok csúnya baleset lett a vége.
Messzire menni viszont isteni. A nyereg pompás, ugyan az enyém az évek alatt már ki lett ülve, de még mindig nagyon kényelmes. Minden nagyon el van találva, a kormány magassága (ami az angol modelleken más mint a többin) a lábtartók mind olyan amire azt mondom nekem pont tökéletes. A boxer hengerek miatt viszont szokni kell kicsit a váltókezelést. Egy barátom lerobbant az SV-jével és odaadtam neki a nagyvasat pár napra... két nap után úgy hívott fel, hogy "ez a világ legjobb motorja". Ha ez nincs is így mindenképp nagyon nagy élvezet vele bármerre menni.
Az egyetlen aggodalmam az alkatrészellátás volt, de mint kiderült ez egy igen népszerű modell volt itt, így minden beszerezhető. De ha más nem ott az ebay. És az árak sincsenek elszállva. Az egyetlen amit sehol nem találok, az az eredetivel megegyező után gyártott kipufogó. De azt amúgy sem most vennék rá.
A szerelés amúgy nem könnyű mert a szelephézag, gyújtás és a gyertya az összes amihez nem kell megbontani a motort. Már a vezérműszíjak cseréjéhez is le kell bontani a hűtőt. Ami ezen túl van ahhoz meg kiszedni a blokkot. De remélem arra nem tervezetten nem kerül sor.
Összességében olcsón jutottam egy nagyon szép, kényelmes és ma már ritka csatahajóhoz. Hogy mennyire lesz megbízható majd kiderül.
Ígérem frissítem a posztot amint lesz említésre méltó hiba.
Hibalista
- Még nem volt semmi hibája
Ide hordtam szervizbe
Magam szerelem
Értékelése: 5
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1979 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 83000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | TLF | Következő motorja? | Thruxton vagy Bonneville |
Ennyire szerette | (0) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.2/10) |