A budapesti közlekedés célszerszáma
Szöveges ítélet
Márkakereskedésből vettem 160 kilométerrel picit karcosan. Most viszem ezres szervizre az eddigi tapasztalataimat osztanám meg veletek, később frissítem majd a tesztet.
Első benyomás az hogy a motor nagyon könnyű és ez érzik is. Olyan vezetni mintha egy hegyi-bringát terelgetnék a forgalomban. Ebből fakad az, hogy élvezetesen lehet vele menni a városban, kezes bárányként viselkedik.
A gyárilag szerelt gagyi IRC bütykös gumikkal használhatatlan sajnos, murvás földúton mentem vele, picit ott is csúszott de aszfalton meg aztán katasztrofális. Minden fékezéskor és kanyarban halálfélelem így kevesebb mint száz kilométer után lecseréltem egy általam régóta ismert és kategóriájában talán legjobb Heidenau K60 sotf-enduró gumikra. Ezek után a vezetési élmény tökéletes lett, hibátlanul tapad, egyetlen hátránya, hogy 60 km/óra fölött erősödik a gördülési zaj, de ez szokható (figyelmeztet is finoman a városban: túl gyorsan mész :-).
A futómű picit puha cserébe kivasalja székesfővárosunk útjait amin közlekedni egyébként szerintem lassan közepes terepezési gyakorlatnak minősül (köszi közútfenntartó vállalat). A magassággal nincs gond, a puha futómű összeül amikor ráhelyezzük testtömegünket, 180 centis magasságommal két telitalppal érek földet róla.
Az ülés keskeny és kemény de a kiváló üléspozíció és hogy előre hátra csúszkálhatok a nyeregben elviselhetővé teszi kb 1-1,5 órára.
A kipufogó halk, túlzottan is sajnos, városi forgalomban sajnos hangosabbra lenne szükség hogy a bádogdobozban ücsörgő többi forgalmi résztvevő is észlelhessen és ne rettegjek hogy rámhuzza a kormányt egyikőjük. Ezen okok miatt tervezem egy nyitott dob beszerzését, ez baleset-biztonsági okokból erősen indokolt (talán egyszer erre is rájönnek az uniós zsenik akik szabályokkal alakítják közlekedési életünket - minden bizonnyal nulla motoros tapasztalattal).
A kormány széles de az átlag autók tükre fölött van így könnyű lavírozni a sorok közt.
Az erőforráson érzeni hogy ez sport(os) motorból származik (cbr250r), a Honda szerint hangoltak rajta de tény és való hogy rendesen csak kb a fordulatszám-tartomány kétharmadától húz. Városi araszolásban elég az alsó tartomány, ekkor kb úgy megy mint a régi 125ös robogóm. Ha ki kell lőni akkor legtöbbször kettőt is vissza kell váltanom, hogy a magas fordulat meghozza az erőt. Ha elérte ezt a fordulatot akkor megy rendesen, panaszra nincs ok. A hangja ilyenkor nem túl méltóságteljes, érzik, hogy kis köbcentit facsargat az ember de meglódul tisztességesen és ez kárpótol :-)
Az első fék picit gyenge, nyomáspontja nincs is, egy fém fékcsőért kiált és meg is kapja majd. A hátsó fog jól de sajnos hajlamos a blokkolásra, érzéssel kell taposni. A moci alacsony össztömege itt is jótékony, a hátsó kerék blokkolásakor is jól kontrollálható marad a gép, a kitörési kísérletét könnyű megfogni. Egy ABS jót tenne neki azért.
Az első lámpa fénye kellően erős, most először nem jutott eszembe hogy valami komolyabb égőre cseréjem a gyárit.
A kinézete komolyabb mint a köbcentije, többen is 450esnek gondolták, főleg az első villa impresszív vastagsága végett :-)
A motororzási élmény faktora magas, az alacsony tömege miatt játszi könnyedséggel lehet használni a városban, teljesen stresszmentes vezetési élményt nyújt, padkák, lépcsők, dugók, 40 centis bombatölcsér jellegű úthibák nem akasztják meg és nem akasztanak ki ha rajta ülök :-)
Fentiek (és az eddigi ezer km) alapján úgy látom hogy ár érték arányosan a motor nagyon jó, a blokk állítólag kiforrott konstrukció, a futómű rendben van, a fékek talán a leggyengébb pont.
A fogyasztása egyenlőre 4 liter körüli (nem húzom neki) , gondolom mert még bejáratós a blokk.
Eddigi motoros tapasztalatim alapján (125ös robogó, 250es robogó, XT660R) úgy látom hogy a város közlekedés egyik legfőbb élményfaktora a könnyed irányíthatóság és ez a motorkerékpár tömegével egyenesen arányos.
A robogókon a kátyúk miatti rettegés befolyásolt, az XT-n meg a magas ülés és a nagy tömeg + rángató blokk okozott ráncokat a homlokomon a belvárosi közlekedésben, ezek után igazi felüdülés a CRF250L.
Ha szempontjaid hasonlóak az enyémhez (élni akarsz, közlekedni akarsz, nem akarsz félni vezetés közben és megelégszel a közepes tempóval) akkor bátran ajánlom Neked.
Ez egy igazi kiegyensúlyozott motor , legtöbb tekintetben erős jó minősítést adnék neki de ha az árát is figyelembe veszem akkor a kitűnő alá is indokolt.
Folyt. köv. pár ezer km után :-)
Update 1.
Túl vagyok a 6 ezren, hamarosan olajcsere (gyár szerint 12 ezrenként kell de mint tudjuk a motor lelke az olaj :-)
Kapott egy kipufogó tuningot Sima Béla műhelyében :-) a gyári köpenyt kibelezték, katalizátort kikapták, kapott egy vastagabb pipát bele. A Sima Béláról eddig mindenhol csak jókat olvastam ezt most én is megerősíthetem. Nagyon jó munkát végeztek, gyönyörű lett a hagja, mély és hangos :-) Egy kedves barátom megfogalmazása szerint "friss" hangja lett.
Érzetre hozott jó pár lovat is , tippem szerint 30 körül lehet így összesen, sokkal jobba húz alul mint korábban.
Az eddigi könnyed városi közlekedés igazi élménymotorozássá vált, dörög, visszadurrog, hörög gyönyörűen, az autósok végre nem akarnak megölni, messziről hallják hogy jövök, úgy nyílik meg előttem a kocsisor mint Mózes előtt a tenger :-)
Eddig is kedveltem de a + lovak meg a gyönyörű hang fantasztikussá tette, minden nap széles mosollyal érkezek a munkahelyemre (idén csak a két havas hetet hagytam ki), teljesen feltölt. Amikor alagútban, hidak alatt visszaváltok hmmm :-)
Szóval 25 ezerért a legjobb történt vele Sima Béláék keze által, csak ajánlani tudom bárkinek. Mindenki tuningolt 450esnek gondolja a hangja alapján mikor lámpánál szót váltok motoros társaimmal.
Update2:
9000 kilométernél járok és továbbra is szeretem. A nyári fogyasztás most 3,2 l /100km. Az egyik első telóból elfojt az olaj, elvileg gariban csinálják a Karasnában (éppen erre várok).
Hibalista
- Első teló elengedte az olajat, elvileg gariban javítják hamarosan.
Ide hordtam szervizbe
Honda Karasna. Nagyon precízek, pontosak. Cserébe nem olcsók. De mindent ugye nem lehet...
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 160 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 6500 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | XT660R | Következő motorja? | Duke 390 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |