A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda » VFR 800 (782 cm3)

VFR 800 (782 cm3) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A 2 mázsás tehén, van aki imádja, van aki utálja

Szöveges ítélet

Modell kiválasztása:
Régi álmom volt meglovagolni egy V4-est, az Aprilia Tuono számomra túl erős és nem tartom egy olcsó motornak. Volt némi tapasztalatom egy 6.generációs VTEC VFR-el, így aztán gondoltam miért ne lehetne sajátom, méghozzá az új generációs "DUKÁTI" lámpás... Gondoltam én...
Választást ez is indokolta többek között, valamint némi tapasztalatom volt Hondával és a közelben található Honda márkaszervízzel is jó tapasztalataim vannak. Olyan motort kerestem, ami semmiképp sem 1000ccm (mivel 175cm+75kg testsúly alá fölösleges egy erőgép az itteni útviszonyokhoz), annyi teljesítménye legyen a motornak, hogy ketten, felpakolva se lehessen észrevenni a súlytöbbletet, mivel a párommal túrázunk általában, de az előző motoromtól (CB500X) viszont nagyobb teljesítményre vágytam. És persze kényelmes legyen túrázásra mindkettőnknek.
Azt hiszem ezekkel a kritériumokkal le is szűkült a kör elég alaposan.

Első tapasztalatok:
Az előző motoromról (CB500X 2015) átpattanva egész fluid volt az élmény, a váltó pontos volt, a motor szépen duruzsolt, lóerőből nem volt hiány és egész kényelmesnek is mondható. Van benne bugi az tény, futómű szépen eldolgozza az úthibákat, 150es tempót észre sem venni, mintha csak 70el mennék. És az, hogy tartozékokra sem kell költeni, mert gyári tartozéka a kormányfűtés és a középállvány, az meg aztán már tényleg a csúcs. Iszonyatosan megtud indulni a V4, 6500as fordulat felett él igazán a VTEC-es gép. Hajlamos a hátulja kifele indulni kanyarban, ha nem finoman adagoljuk a gázt és a TCS közbe is avatkozik, csak meglehetősen darabosan, ezért észnél kell lenni.

Vásárlás:
Hosszas vizslatás után találtunk egy használt 2014-es VFR-t, Olaszországból behozott darabot. Igen, én is hasonlóképpen felszisszentem és valahol hátul a fejemben fel is villant a vészvillogó, de hát gyermeki álmok elhomályosították fényét. Műszaki állapotát tekintve okésnak tűnt, így hát megvásároltam.

Hosszabb használat utáni tapasztalatok:
Miután már pár kilométer volt mögöttem, hamar rájöttem ez nem mindenkinek való, főleg nem kezdőknek. Hiába van viszonylag alacsonyan a súlypontja, amint kanyarba ér vele az ember úgy kell beszenvedni, főleg kisebb termetű embereknek, akik nem egy súlyemelő alkatúak, mint én, szabályosan dolgozni kell a motoron. Izzasztó tud egy-egy kanyarvadászat, mintha „a motort nem erre találták volna ki”, merthogy dög nehéz... A V-Tec valamiért néha ránt egyet amikor átlépem a bűvös 6500-as fordulatszámot és a vezérlés vált, ez csutkagáz állásnál nem történik meg, inkább csak a finomabb, kisebb intenzitású gyorsításnál. Az utólag rendelt, gyári Honda gyorsváltó szintén hibákat produkált, fokozatkijelző sokszor megzavarodott tőle, villogó csík jelent meg a kijelzőn a számok helyett, de volt, hogy visszavágta üresbe, amikor felváltottam 5ből 6ba. Azonnal kidobtam a kukába…
A motor szép, leszámítva a kályhacső formájú kipufogót, ami nagyon csúnya bádoghangot kölcsönöz a motornak, én SC-Projectre cseréltem és fényévekkel élvezetesebb a V4 duruzsolása.

Meghibásodás:
Történt egyszer, hogy 250km-es túráról hazaérve, egy út menti mosóban lemostam a motort, majd hazafele indulva egyszer csak lefulladt. Elvette a gyújtást, minden műszer aktív maradt, világítás és egyéb is. Azt hittem beázhatott valamelyik elektronika, így hát eltoltam egy barátomhoz, majd másnap reggel ránéztem a biztosítékokra.
Pont ahogy sejtettem, kiégett egy biztosíték, méghozzá az FI1. Kicseréltem, beindítottam, ment szépen, gondoltam most már rendben lesz. Nem jöttbe…
Volt, hogy kilométerenként, volt, hogy 170 kilométer után dobta ki a biztosítékot. Kezdtem gyanakodni, hogy nem beázás a hiba. Honda szervízbe vittem, relére gyanakodtak, megcserélték a lámpáét és az FI1hez tartozót. Ez sem jött be és tanácstalanok voltak…
Elvittem egy villany specialistához, aki szétbontotta a motort és megtalálta, hogy a szűk helyre betuszkolt, gány módon összeszerelt kábelek sérültek és dörzsölődtek ki (több helyen is), fémhez érve pedig letestelt. A szomorú az a történetben, hogy gyárilag nagyon szűk helyeket hagytak a sok kábelnek és egy időzített bombaként funkcionál.
Mondanom sem kell, hetekig tartó huzavona volt, mire megtaláltuk mi a baj, addig pedig bizonytalanság, mikor dobja ki megint és vajon mennyi kilométert tudok motorozni. Minden útra egy marék biztosítékkal elindulni nem valami jó buli. A szezon így aztán motorozás nélkül telt.

Megszűnik a VFR, megszűnik a Honda V4?:
…A VFR-el egy nagy baj van: az ára. Szerintem Hondáék beleszámították azt, hogy ikonikus V4, vagy hogy nagy kultusznak örvend a VFR, merthogy a generációváltásba annyi fejlesztést/időt/pénzt nem öltek bele amennyit kellett volna, az biztos. Sajnos használtan is tartja magát az ára, merthogy a blokk megbízható amúgy, csak hát azért annyira mégsem egy jó motor. Az ára inkább az ikonikus V4el takaródzik.
Az utolsó generáció ár érték aránya a konkurensekhez képest kedvezőtlen. Míg az RC93-ba még mindig az egy fokozatú TCS-t szerelték, alig-alig átdolgozott műszaki tartalommal (szinte csak emissziós normákhoz igazítás) dobták piacra, a Kawasaki ninja 1000SX-ben már a nagy színes kijelző, bluetoothos kapcsolat, dőlésszög mérő, meg még sok más csili-vili cucc és megannyi kütyü elérhető volt. A bele fektetett munka az eladásokon is meglátszódott. Így aztán Hondáék úgy gondolták az emissziós normák szigorítása, meg hát, úgysem egy sikeres modell, kivonják a piacról. Hozzáteszem jól tették…
Hosszas kínlódás után úgy döntöttem, eladom és inkább egy értelmes motorra próbálom cserélni, ami használhatóbb és élhetőbb. Hozzáteszem a VFR-ről alkotott véleményem szubjektív és a vele szerzett „élményeim” másnak lehetséges örömet fognak okozni.

Hibalista

- -Kábelezés kidörzsölődött és letestelt a vázzal
- -Első fék főmunkahenger berakódás

Ide hordtam szervizbe

Honda Komfort kft Komárom

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Bacul - az én életmentő, hős motorvillany szakértőm

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2014
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 7200
Megbízhatóság (5) Vezetett km 5500
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző motorja? CB500X Következő motorja? V-Strom 650 2020
Ennyire szerette (4) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.