A 250-es Csibe
Szöveges ítélet
Harmadik motorként van jelenleg a családban, eleinte munkába járásra használtam, napi 100 km ingázás, a fővároson keresztül. Jelenleg - kevés kivételtől eltekintve - csak városon belüli rohangálásra alkalmazom. Valóban nem ez a típus a Honda zászlóshajója, sok helyen látszik a költségmegtakarításra való törekvés és a Hondától nem megszokott minőségű műszaki megoldások. Az 1 hengeres kis (kapálógép) blokkjától csodát nem kell várni, 20 LE-s, kényelmes utazó sebessége 80-90 km/h, persze megy többet is, de ahhoz már kicsit többet kell nyüstölni. A váltója véleményem szerint lehetne egy kicsit hosszabb áttételű, itt főleg az 5. és 6. fokozatra gondolok. 100 km/h-nál már picivel 7000-nél is többet foroga főtengely, közben GPS szerint 92-vel hasítasz. Sajnos lánckerékből sincs rá nagy választék, így azon a vonalon se lehet módosítani a gyárihoz képest. Az első teleszkópokat puhának találtam, így a gyári 10W-s helyett 15W-s villaolajat kaptak (már második alkalommal), így nem bólint akkorát fékezéskor és kigyorsításkor sem. Kanyarokban stabil a motor, könnyen lehet döntögetni, meglepetést is lehet vele okozni a kanyarban nagyobb motorral szenvedő "egyeneshuszárkodóknak".
A fékek szerintem megfelelően vannak méretezve, előre kell egy normális minőségű organikus betét és le van tudva évekre. Negatívumnak szokták megemlíteni a hátsó dobféket, megfelelő karbantartás és beállítás esetén remekül lassítja a hátsót, ha komolyabban rálépsz a pedálra, akkor meg úgyis blokkol.
Gumiból érdemes rá minőségibb darabokat választani, gyakran úgysem kell cserélni, előbb fog elöregedni a gumi, mint elkopni.
A levegő-olajos technológiából adódóan olajfogyasztással számolni kell. Mivel kis köbcentis, forgatni kell és ha forgatod, fogyni is fog az olaj, 1000 km-enként 2-3 decit el lehet könyvelni.
Üzemanyag fogyasztás: 80 km/h körül városon kívül 2,6-2,8 liter, vegyes használat során a 3-3,2 liter jellemző rá.
Összességében elmondható, hogy bár nem lehet olyan olcsón hozzájutni, kezdő motornak, városban és elővárosban rohangálós járműnek hibátlan, a fenntartási költségek minimálisak.
Hibalista
- Vezetékkötegből 1-1 vezeték megtört, a hibás rész kicserélve, ez a hiba már kétszer is jelentkezett.
- Teleszkópszár alsó gyűrűit cseréltem, mert már sérült volt rajta a grafitos réteg.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 26000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 31000 |
Szerviztapasztalat | (0) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.1/10) |