A 125 hercege
Szöveges ítélet
Suzuki GS500 mellé vettem. Jó lesz vele gyakorolni a kanyarodást a Kakucs ringen, és ha elcsúszok, nem kár érte - gondoltam eleinte.
Fél év vadászat után találtam egy megkímélt darabot, az utolsó évjáratból (2003). Csúsztak vele, pár dolgot cserélnem kellett. Bontott alkatrész bőven van hozzá olcsón.
Teljesítmény: a motor kétütemű, a fojtatlan változat 28 lóerős. Ez nem kevés, ha belegondolunk, hogy most 15 lóerősek a 125 köbcentis motorok - maximum. A kétütemű rugalmassága és robbanékonysága jól érződik rajta. Végsebessége normál testhelyzetben 130 km/h, tankon türelmesen hasalva 150 km/h. Utazósebességnek könnyedén tartja a 120-at. A fordulatszámot 8000 és 11000 között tartva előzgetni is lehet. Hatos fokozatban, ha kicsit lelassulunk, visszakapcsolás nélkül sosem nyerjük vissza eredeti sebességünket.
Kényelem: az ülés kemény, hosszú távon kényelmetlen. 80-100 km a maximálisan megtehető táv egyhuzamban. 100 km/h felett a rezgések jelentősen megnőnek, tenyér és fenék lezsibbad. A testhelyzet sportos, a csuklók 100 km/h felett tehermentesülnek. Az alacsony ülésmagasság miatt már 160 cm testmagasságtól leér mindkét talp. 186 cm magassággal sem érzem magam összehajtogatottnak rajta.
Kezelhetőség: a legjobb, amivel valaha találkoztam. Könnyű (138kg), imád kanyarodni, de az egyenesfutása is jó. Kuplungot könnyű behúzni. A fékek nagyon jók. A Showa villa is teszi a dolgát, nem sportmotorosan kemény, de megteszi.
Fenntartás költsége: ha olyan darabot fogtunk ki, ami nincs agyonütve (sajnos, kevés az ilyen), akkor alacsony. Fogyasztása sportos üzemmód mellett 5,5 liter benzin + 1 liter 3000 forintos szintetikus 2T motorolaj 1000 km-ként.
A szerviz periódus 4000km, ilyenkor gyertyacsere és levegőszűrő szivacs tisztítás/olajozás mindenképp kell.
Pakolhatóság: nulla. Hátsó ülésre pókozott cucc vagy tanktáska a megoldás.
Kinek ajánlanám?
Kezdőknek mindenképp. Biztonságérzetet ad a könnyű kezelhetőség. Végtelenül jóindulatú motor, a hibázást nem bosszulja meg. A viszonylag jó gyorsulás és végsebesség miatt nem kell hamar másikat venni, mert "kinőttük".
Haladóknak is ajánlom, ha szeretnének csiszolni a kanyarodás technikájukon.
A macskalámpás változatot (JC22) 1994-2001 között gyártották, és 2003-ig ment alkatrészekből az összeszerelés. Nem sokban különbözik az elődjétől (JC20), de külsőleg sokkal szebb, mint a korábbi, idom nélküli motorok.
UI:
Egy igazi férfinak 5 motor kell. Egy, amivel túrázik. Egy, amivel sportosan kanyarog a pályán, ha felpezsdül a vére. Egy, amivel késő ősztől járhatja a dombvidéket. Egy, amivel laza farmerban, egyenes tartással, kényelmesen krúzolhat a naplementében. És egy, amit egyszerűen csak jó nézni, mert annyira szép, legyen akár 50 éves is.
Sajnos, a feleségem ezzel nem ért egyet, így a Hondát el kellett adnom...
Hibalista
- Lánc csere, D.I.D. + lánckerekek, 30 ezer HUF - gyertya 2 ezer HUF
Ide hordtam szervizbe
Magam szereltem.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 20000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (0) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | GS500 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |