2006-os kolbászzsírmetál kishornet
Szöveges ítélet
Egyszer csak kitaláltam, hogy az autózás mellett én márpedig motorozni is szeretnék. Mert miért ne. Épp megvolt a pénzem a jogsira, meg az időmből is kitelt. Mikor ha nem most? Beiratkoztam a tanfolyamra. Szépen lehallgattam a KRESZT, levizsgáztam minden szükséges elméletből. Az első gyakorlati órán a motoros pályán, kezemben a sisakkal, ott feszítettem a pálya szélén. Az oktató kitolta az ER-5 ös kawát, és közölte hogy lehet menni. Én meg néztem mint a vödör, hiszen motort addig csak képen láttam. Illetve pontosítok, a garázsban ott állt a GS500 as suzukim, amire még addig rá sem mertem ülni. Majd ha megtanítottak motorozni...
Odaléptem az oktatóhoz, hogy ok, hogy lehet menni, de én nem tudok. Rámnézett, és őszinte megdöbbenéssel közölte, hogy mi a fene, hogy lehet az hogy nem tudok még motorozni, akkor mit keresek itt? Gondoltam: “hello, ez itt motoros oktatás nem?” itt kéne megtanítsanak... Elmagyarázta, melyik a kuplung, melyik a gáz. Hogy kell váltani...stb. De óvatosságból nekem inkább egy MZ-t vett elő. Az MZ-vel pár óra után már egész jól körözgettem, mentek a pályák. Akkor ültem át az ER-5re. Azzal még a fordulás nem ment túl jól, de azt is csak megtanultam. Levizsgáztam. A forgalom sokkal könnyebb volt. Abból is levizsgáztam. Aztán később megtanultam rendesen motorral közlekedni, de immár a sajátommal, barátok és motorostársak segítségével. A honi motoros oktatást meg besoroltam a vicc kategóriába.
A Gs 500 paripa remek tanulómotornak bizonyult. Két év után azonban úgy döntöttem ideje váltani. A Honda kishornetje (600ccm) és a Ducati monster között billegtem. Mindkettő tetszett. A Hondának a külleme, és a precizitása, a Ducinak a hangja. Aztán sok fórumozás, nézelődés és net turkálás után arra jutottam, hogy a Ducival olykor sok a gond, legyen hát a Honda. És nem is bántam meg. Elindult a netes böngészés... Mindenképpen karbist akartam, és a kerek lámpa is nagy kedvencem, az újabb Hornetek rovar feje nekem nem túl szép. Megpróbáltam a létező legfiatalabb, de még kereklámpás motort meglelni. Szembe is jött. 2006-os. “Bombay Orange” Minden papírja megvolt, összes gyári kulcs, stb... Magyar rendszámos. A km-t leellenőriztettem, átvizsgáltuk alaposan. A blokk nem volt széthúzva, oldalra dőlt egyszer, ennek nyomait megtaláltuk. Hihetőnek tűnt az egész. DPM kiegészítők voltak rajta, ami nem zavart túlságosan. Sőt: két egység nem tetszett sosem a gyári horneteken, az egyik a rendszámtartó (órmótlan), a másik pedig a kipufogó (hurkatöltő). Ezen a darabon ez a kettő DPM. (meg még egy két apróság, bukógomba, nívópálca, ilyesmik)
Az üzlet megköttetett. Kifizettem, ráültem. Elundultam... Kissé meglepett a GS500 40 körüli lova után a 96. Meg is rémültem az első kereszteződéshez közeledve, és (kissé túl) határozottan rámarkoltam a fékre... Ekkor meg a dupla féktárcsa és a fordított elsőteló lepett meg... Durva volt a lassulás a suzukihoz képest. Jót mosolyogtam a sisakban, azon az új élményen hogy nem nagyon esett össze az eleje fékezéskor...Ez nekem újszerű élmény volt, akárcsak a 96 ló. A hazaúton, többször váltotta egymást az esős és megszáradós fázis. A harmadik elázáskor már tudomás sem vettem a beázó nadrágomról. Majd megszárad hamarosan. És csakugyan.
Az átírás után mindent lecseréltünk amit le lehetett: gumik, gyertyák, olaj, teleszkóp olaj+szimering, szűrők, fékfolyadék fékbetétek, elől+hátul. Pár hónappal később akkumulátor.
A motor pazar. Az olajcsere után az első teló még jobb lett. Kiválóan alkalmas városi ugrándozásra, ésszerű napiszintű közlekedésre. Túrázásra remek társ, autópálya tempóban kereken 5 litert, néha kicsit kevesebbet fogyaszt alattam. Városban 5,8. 176 cm vagyok és 68 kg. A menetszél 140km/h felett már zavaró, addig nem jelent gondot, hogy nincs fejidom, vagy plexi.
Nem vagyok versenyző alkat, így nem tudok ódákat zengeni, hogy mennyire pontos a futómű, és hogy mennyire fordulékony vagy sem. Mert fogalmam sincs. Nekem tökéletes. Kiszámítható, barátságos. Olvastam, hogy egyes hornet tulajdonosok alacsony fordulatnál erőtlenségre panaszkodtak, míg 9000 RPM körül hirtelen feléledésre. Lehet, hogy a kipufogó miatt, de ebben a motorban ilyen nincs. Enyhén villanymotor szerű. Jól kiszámítható. Kb. 2400 és 2700 között “hisztis”, ami annyit jelent hogy ott használva kissé rángatni akar, de sem alatta, sem felette nem. Ezt a tartományt könnyű elkerülni. Városban általában 3800-5500 ig használom, mert bőven jól megy ott is, és ezen a fordulaton még nem ébresztem fel az alvó gyerekeket a környéken, és a vénasszonyok sem kárálnak hogy “ni a hülye motoros”. Magasabb fordulaton természetesen durva lesz a hangja, de azt nem szokásom lakott területen előcsalni, csak indokolt esetben.
Ha valaki kishornet vásárlásán gondolkodik, ne hezitáljon, nem valószínű hogy csalódni fog benne.
Hibalista
- Akkumulátor - teleszkóp szimering eresztett
Ide hordtam szervizbe
Zé.
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 23000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | GS 500 | Következő motorja? | R1200R, vagy a Rovarszemű Hornet. |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |