A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Harley-Davidson

Xl 1200n Nightster 2007 (1202) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Veterán 2007-ből

Szöveges ítélet

Jellemző magyar szokás határozott véleményt alkotni egy adott dologról hiányos információk alapján, vagy azok nélkül.
A Harley is egy ilyen dolog. Kishazánkban a közvélekedés szerint kizárólag csak sznobok, bankárok és ´fajvédő´ motorosok vásárolják. További fontos közvélekedés még, hogy úton-útfélen elromlik.
Ennek ismeretében a barátaim és ismerőseim többsége képtelen volt felfogni, hogy mérnök létemre miért is vettem Harley-t...

Mielőtt megvettem, próbáltam racionális érveket felhozni pro és kontra számos egyéb márkát figyelembe véve, de beláttam, hogy 250-esnél nagyobb motor vásárlása nem indokolható racionálisan. Így egyszerűen engedtem a csábításnak és azt választottam amit megtetszett.
Szerény véleményem szerint a jelenleg a Nightster a legtöbb, amit egy sportsterből ki lehet hozni. Semmi csicsa és króm, csak letisztult vonalak. Mikor hazaérek a motorozásból jól esik ücsörögni mellette és egy sör mellett és hallgatni ahogy pattogva kihül.

Természetesen racionalitás talaján állva is lehet nézni, így azért vannak számos hibái:
A fék jelzés értékű.
A dönthetősége korlátozott. Nem vagyok egy kanyarvadász, de a lábtartó koptatóját már leméreteztem, hogy tudjak cserealkatrészt esztergáltatni.
A pakolhatóság nem fér össze a formával. Még az EÜ csomagnak sincs helye.
187 centis testmagassággal 1 óra után már zsibbasztó. Még szerencse, hogy a tank is hamar kiürül és van ürügy a gyakori nyújtózásra...
A futómű nagyon nem kompatibilis a magyar valósággal. Sajnos ez nem csak a motor hibája. Itt jelenleg csak egy túraendútó lehet jó megoldás.

A teljesítményt hivatalosan nem árulja el a gyártó. A forgalmi szerint 69 ló. Ez kevésnek tűnik, de az én tudásomhoz és igényeimhez elég, a váz és futómű tudásához, meg már sok is. A hangja egyébként gyönyörű kis fordulaton csettegve és pörgetve is. A megbízhatósággal semmi gond, végülis egyszerű mint a fakocka.

Az összes hibája ellenére imádom. Mivel a sz@r utak nagyon zavarnak, kipróbáltam A boxer túraendrót ´csodalever´, villanyosan állítható futóművel, ABS-el, meg a franc tudja mikkel. Lenyűgöző volt. Szerencsére a saját motorommal mentem tesztelni, így még a friss élménnyel ültem vissza. Nagyjából azonnal helyére raktam mindkét motort és vigyorogva húztam a gázt a V2-esnek :-))))
Élvezem tovább a békés csordogálást és kerülöm a kátyúkat.
______________________

Mivel az utak nem javultak a motort pedig nem akartam lecserélni, a futómű tuningolása mellett döntöttem. A témával foglalkozó fórumok és a megkérdezett, nálam pallérozottabb emberek is az Öhlins-t ajánlották. Innen egyenes út vezetett a Zenith Racing-hez. A hátsó rugóstagokat és a villarugókat cserélték ki. A csere eredményeképpen megnövekedett a rugóút és a hasmagasság. Bónuszként forgácsolattam egy merevítőt a villaszárak közé.
Azóta olyan mintha az utak hirtelen megjavultak volna és én is jobban tudnék motorozni :-))) Utassal is nagyságrendekkel javult a menetkomfort. A nagyobb szabad magasság javította a dönthetőséget is.

Meghibásodás nem volt. A sebváltó pedál gumija viszont gyorsan használódik (vagy én rugdalom túl erősen), már a második van rajta és az is erősen foszlik.

Hibalista

- A gyárilag szerelt hátsó gumi futófelületébe bele volt vulkanizálva egy arasznyi madzag. Ez csak 400 km megtétele után tűnt föl. Az európai importőr a fotók alapján elutasította a reklamációt, a kereskedő viszont zokszó nélkül és ingyen cserélte.

Ide hordtam szervizbe

Harley Davidson Budapest Gyorsan és relative korrektül dolgoznak, de nem tökéletesen. Pl.: legutóbbi olajcserénél a blokkot is alaposan összelocsolták, takarítási kísérletnek nyomát sem láttam. Az áron kár síránkozni, nagyjából tudtam mire számítsak...

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Harley Davidson Goldrex (Nyíregyháza) Náluk vettem. Korrekt, barátságos csapat.

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (6) Évjárat 1997
Kényelem (3) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 18000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Harley-Davidson

További ítéletek (44 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.