Veterán 2007-ből
Szöveges ítélet
Jellemző magyar szokás határozott véleményt alkotni egy adott dologról hiányos információk alapján, vagy azok nélkül.
A Harley is egy ilyen dolog. Kishazánkban a közvélekedés szerint kizárólag csak sznobok, bankárok és ´fajvédő´ motorosok vásárolják. További fontos közvélekedés még, hogy úton-útfélen elromlik.
Ennek ismeretében a barátaim és ismerőseim többsége képtelen volt felfogni, hogy mérnök létemre miért is vettem Harley-t...
Mielőtt megvettem, próbáltam racionális érveket felhozni pro és kontra számos egyéb márkát figyelembe véve, de beláttam, hogy 250-esnél nagyobb motor vásárlása nem indokolható racionálisan. Így egyszerűen engedtem a csábításnak és azt választottam amit megtetszett.
Szerény véleményem szerint a jelenleg a Nightster a legtöbb, amit egy sportsterből ki lehet hozni. Semmi csicsa és króm, csak letisztult vonalak. Mikor hazaérek a motorozásból jól esik ücsörögni mellette és egy sör mellett és hallgatni ahogy pattogva kihül.
Természetesen racionalitás talaján állva is lehet nézni, így azért vannak számos hibái:
A fék jelzés értékű.
A dönthetősége korlátozott. Nem vagyok egy kanyarvadász, de a lábtartó koptatóját már leméreteztem, hogy tudjak cserealkatrészt esztergáltatni.
A pakolhatóság nem fér össze a formával. Még az EÜ csomagnak sincs helye.
187 centis testmagassággal 1 óra után már zsibbasztó. Még szerencse, hogy a tank is hamar kiürül és van ürügy a gyakori nyújtózásra...
A futómű nagyon nem kompatibilis a magyar valósággal. Sajnos ez nem csak a motor hibája. Itt jelenleg csak egy túraendútó lehet jó megoldás.
A teljesítményt hivatalosan nem árulja el a gyártó. A forgalmi szerint 69 ló. Ez kevésnek tűnik, de az én tudásomhoz és igényeimhez elég, a váz és futómű tudásához, meg már sok is. A hangja egyébként gyönyörű kis fordulaton csettegve és pörgetve is. A megbízhatósággal semmi gond, végülis egyszerű mint a fakocka.
Az összes hibája ellenére imádom. Mivel a sz@r utak nagyon zavarnak, kipróbáltam A boxer túraendrót ´csodalever´, villanyosan állítható futóművel, ABS-el, meg a franc tudja mikkel. Lenyűgöző volt. Szerencsére a saját motorommal mentem tesztelni, így még a friss élménnyel ültem vissza. Nagyjából azonnal helyére raktam mindkét motort és vigyorogva húztam a gázt a V2-esnek :-))))
Élvezem tovább a békés csordogálást és kerülöm a kátyúkat.
______________________
Mivel az utak nem javultak a motort pedig nem akartam lecserélni, a futómű tuningolása mellett döntöttem. A témával foglalkozó fórumok és a megkérdezett, nálam pallérozottabb emberek is az Öhlins-t ajánlották. Innen egyenes út vezetett a Zenith Racing-hez. A hátsó rugóstagokat és a villarugókat cserélték ki. A csere eredményeképpen megnövekedett a rugóút és a hasmagasság. Bónuszként forgácsolattam egy merevítőt a villaszárak közé.
Azóta olyan mintha az utak hirtelen megjavultak volna és én is jobban tudnék motorozni :-))) Utassal is nagyságrendekkel javult a menetkomfort. A nagyobb szabad magasság javította a dönthetőséget is.
Meghibásodás nem volt. A sebváltó pedál gumija viszont gyorsan használódik (vagy én rugdalom túl erősen), már a második van rajta és az is erősen foszlik.
Hibalista
- A gyárilag szerelt hátsó gumi futófelületébe bele volt vulkanizálva egy arasznyi madzag. Ez csak 400 km megtétele után tűnt föl. Az európai importőr a fotók alapján elutasította a reklamációt, a kereskedő viszont zokszó nélkül és ingyen cserélte.
Ide hordtam szervizbe
Harley Davidson Budapest Gyorsan és relative korrektül dolgoznak, de nem tökéletesen. Pl.: legutóbbi olajcserénél a blokkot is alaposan összelocsolták, takarítási kísérletnek nyomát sem láttam. Az áron kár síránkozni, nagyjából tudtam mire számítsak...
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Harley Davidson Goldrex (Nyíregyháza) Náluk vettem. Korrekt, barátságos csapat.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |