The lovely BEAST
Szöveges ítélet
18 év kihagyás után ismét vágytam egy koromnak megfelelő motorra.. 50+ után már szóba sem jött hogy a korábbi speedmotorok közül válasszak.. (Honda CBR 1000 RR Fireblade volt az utolsó motorom ) Alapvetően japán párti vagyok, kategóriában pedig egyértelműen túramotorra vadásztam. Szempont volt a lóerő, a ccm és a kényelem.. Első körben Suzuki Intruder 1800M motorokat néztem, de a sokadik szétvágott és átalakított motor után szembe jött ez a 2002 évjáratú HD Vrod VRSCA ami valljuk be: azonnal szerelem volt első látásra.. A paramétereknek is megfelelt, erős, gyors, kényelmes, és megjelenni se utolsó vele.. Előző gazdája egy hasonló középkorú úr volt, aki már nem használta,ill. ritkán. Szerencsére komoly átalakításokat nem követtek el rajta az elmúlt 22 évben, a gyári kipufogó mellé kaptam egy hangosabb gyári sportdobot is, ill. a lámpát LED-esre alakították. Ezzel együtt nagyon megkímélt darab, igazolhatóan kevés km-rel. Az elmúlt évek alatt 2 hiba jött elő: 1, a hibalistában is ismertetett váltótengelyt kellett cserélni, de ez kopódarab és nem jelentős összeg. 2, a műszerfal néha bepárásodott,ezt próbálták leszigetelni, sikertelenül.. Nekem talán sikerült, egy ideje nem párásodik.. Gyárilag erős és kényelemes motor, alapvetően nagyon könnyen kezelhető, a közhiedelemmel ellentétben - persze kell hozzá némi gyakorlat - nem kezdő motor.. Hiányosságként a kicsi benzintankot említeném - 14 liter! Igaz van hozzá gyári 19 literes tank, de nincs kedvem ezért szétbontatni az egész hátsó részt. A +5 litert a bal hátsó táskában magammal tudom vinni,-észre sem veszi.. Cserébe nem fogyaszt extrém sokat 5,5 -6 literrel megelégszik, igaz én nem is pörgetem nagyon.. A km óra kicsit becsapott az elején ui. a sebességet km/h-ban méri, de a távolságot mérföldben, amihez 1,6 szorzót kell használni...Eddigi tapasztalat alapján (kb 5000 km) kényelmes, ha kell gyors motor, nemrég feltettem egy kis méretű plexit, sokat dobott rajta: 110-ig le se kell hajtanom a sisakon a pleximet, ill.160-nál sem érzem hogy le akarnék esni róla.. Az ABS ebben a modellben még nem gyári tartozék, nem feltétlenül hiányzik, de az első féket nagy sebességnél el kell felejteni... Összességében imádom, nemcsak menettulajdonságai szerint de műszakilag és esztétikailag is egy élmény! Olyanoknak ajánlom akik nem száguldozni akarnak, de szeretik az erőt maguk alatt és uralni is tudják..
Hibalista
- A váltókimeneti tengely gyárilag gyengítve van,kb 1,5 cm-re a végétől, hogy inkább ez törjön le és ne aváltóban a fogaskerekek. Ezt egy előző gazdi letörte, majd visszahegesztették.. Nálam ismét letört, de raktam bele gyári újat -ez elvileg fogyóeszköz.. kb 120 USD volt + munkadíj, de EBAY-ről gyorsan megjött...
Ide hordtam szervizbe
Szerencsére a közelemben van egy nagyon tapasztalt maszek motorépítő profi: Horányi Feri MESTER ! - így nem kell a szakszervízbe mennem olajcserére...
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 18000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 4800 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | CBR1000 RR Fireblade | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |