Nem kényelmetlen???
Szöveges ítélet
A motorkerékpár vásárlás nálam érzelmi kérdés! 2002-ben hoztam ki egy zsír új Honda Shadow-t a szalonból,és 3 év problémamentes,örömteli motorozás után a sors úgy hozta,hogy kipróbálhattam egy Sporit! Másnap már hirdettem a Hondát,és hamarosan egy 883-as boldog tulajdonosa lettem! 20000 km boldogság után már big twin-ben gondolkoztam,és eladtam 2007-ben,de végül is úgy alakult,hogy megállapodok a nagy testvér mellett,és azóta is hajtom a 2003-as,ezerkettes Sportsteremet! Jubileumi kiadás,utolsó évjárat a gumibak nélküliekből! Egykét apróságtól eltekintve nagyon jó motor,most már 70ezer km van benne,sokat túrázok vele,megjárta Erdélyt,volt Németországban,Csehországban,Szlovéniában,Ausztriában(nem tréleren),jövőre Szerbia-Montenegró-Horvátország a kitűzött cél! Az említett 2008-as baleset után került rá egy majomcsimpaszkódó kormány,amit nagyon szeretek,és egyetlen hátránya az,hogy már a rémálmaimba is beágyazódott a "nem kényelmetlen???" kis kérdés szösszenet! Nagyon jól pakolható,bár ez minden csopper-krúzer motorról elmondható,amin van egy háttámla-csomagtartó kombó! Nincs az a cucc ami még ne férne fel valahova,kb 10-12 liter bort szoktunk vinni egy nagyobb túrára,plusz sátor,hálózsák.Nagy élmény vele a motorozás,de én ezt HD életérzés dumát sosem értettem,és soha nem is osztottam,egyszerűen csak jó,és ez bármely más motorkerékpárra is igaz lehet.
Hibalista
- Szóval,először is:Az olaj nem folyik belőle! Eddigi legnagyobb hiba,hogy kétszer is elszállt a töltés,a generátor meghibásodott! Először 2010-ben,katalógusból rendeltem állórészt,160 euró,+15000 munkadíj! Ez nem hivatalos márkaszervíz volt,egy szakinál csináltattam! Idén tavasszal ez a 3 éve cserélt cucc megint meghibásodott! Neten találtam egy srácot,generátor javítás címen,vele tekercseltettem meg,(25000 HUF)a cimboráimmal pedig a garázs előtt kicseréltük! 2008-ban költöttem legtöbbet a gépre,ugyanis karamboloztam vele! Szabályos előzés közben befordult balra az előzött kisteher,beledurrantottam a platóba,rendőrségi jegyzőkönyv szerint 67 km/órás sebeséggel! Lakott területen kívűl történt,Tatabánya és Szár között! A biztosító 800 ezer pénzzel kárpótolt,kb 4 kilóból raktam rendbe a vasat,szintén nem a horror árú márkakereskedőnél válogattam,mégcsak nem is ebay-eztem,itthon felleltem mindent ami kellett a javításhoz! Ezek nagyvonalakban: kormány,lámpa,benzintank,első-hátsó sárvédő,légszűrőházfedél.
- Szíjszakadás 55ezernél,szerencsére a garázs előtt,nem kellett menteni! A kereskedőnél 80-100 rugó a szíj,ezt is megúsztam a feléből,egy kis kedvezménnyel,katalógusból,(Monster-Custom). Sporinál egyszerű a csere,kb 1 órát vesz igénybe,egy jó kis bográcsozás keretében letudtuk a műveletet!
- Olajat évente cserélek(szűrővel kb 8E Ft a 3 liter),ez sajna a 3 műszak,meg a két pulya mellett kb csak 5-6ezer km futást takar,váltóolajat(3E Ft) és gyertyát(Accel,4E Ft a kettő) kétévente,fékbetét(6-7E Ft) ha szükséges,azért 2 szezont ki szoktam húzni vele! Az első féktátcsa tavaly 65 ezer km-nél erősen csere érett lett,megtörtént,(30E Ft)
Ide hordtam szervizbe
Amióta velem van,hivatalos márkaszervizben nem volt! A cimbim csinál rajta mindent,olajcserétől kezdve a fékbetéteken át,a féktárcsán keresztül,a blokk megbontásáig(ha kell) befejezően! Én meg közben fröccsözök!
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 31000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 39000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | 883 standard | Következő motorja? | big twin(evo,twin cam) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |