Minden porcikammal feltem es tiszteltem
Szöveges ítélet
Egy hetig valamint bo 2000 merfoldig volt szerencsem hasznalni egy ilyen gepet. Nos nem gyerekjatek. A sulya majd 300 kg, szerencsere alacsony a sulypontja igy nem veszes de azert esszel kell a kanyarokat venni. A motor nyomateka brutalis, eleg 1-est valamint 2-est valtani, aztan akar johet rogton az 5. 30 mph-tol egeszen a csucssebessegig eszeveszetten huz. Tok mindegy, hogy 40-el, 50-el illetve 120 mph-val mesz vele epp. Tudom beszari vagyok de en csak 130 mph-ig mertem kihuzatni. A boldogabbik foldreszen mar ezert is elvennek egy eletre a jogsim, lecsuknanak es eldobnak a kulcsot jo messzire. Elvileg konnyeden viszi a beleirt 150-et ha van olyan elmebeteg aki ki meri motorozni. Egy Harley ugye nem a szaguldozasrol szol.
A valto nekem nem tunt tokeletesnek de lehet, hogy csak a gep egyeni problemaja volt. Az urest megtalalni muveszet, bar kis megszokassal nem megoldhatatlan. Oriasi csattanassal jelzi, hogy vette a fokozatot. Nos ez egy Harley, igy kell mukodnie. Egyebkent a fent leirtak miatt nem nagyon kell hasznalni, szinte csak megallaskor.
A hangja vmi nagyon durva, mint ha az eg dorogne, kitisztul az ut elotte az egyszer biztos. Akar hol megallsz vele, megcsodaljak, odajonnek beszelgetni, dicserik, meg a gyerekek is oda oda kialltanak, hogy he, szep motor. Meg Amerikaban is, hat akkor Magyarorszagon. Erdekes, hogy ideat csak a Harley-sok koszonnek egymasnak, nem ugy mint Magyarorszagon ahol lenyegeben tok mindegy mivel motorozol, ha nem robogo, akkor koszonnek.
Minden alkatreszebol ordit az atgondoltsag es a tapasztalat. Ha vmi femnek latszik az az is, nem csilli-villi muanyag mint a Japan muchoppereken. Egy kis csavaras a gazkaron es garantaltan mosolyt csal az arcodra.
Amilyen kellemes jelenseg lakott teruleten kivul, olyan kellemetlen viszont varosban. A nagy suly miatt problemas az autokkal araszolni. Na igen, itt nem szokas az autok kozott okorkodni mint mondjuk Budapesten. Egy ergonomiai hibat azert talaltam. Illetve nem is biztos, hogy ez masnak is az, nekem mindenesetre furcsa megoldas. Van egyszer ugye a sima labtarto amin ott a fek es a valto. Van viszont elol is labtarto de az tenyleg csak pihentetesre szolgal ha meg veletlenul sincs senki a kornyeken, ergo varosi hasznalata kizarva, mivel ott nincs sem fek, sem valto. A valto meg a kisebb gond de ha valaki veletlenul kijon eled lehet mar alatta fekszel mire megtalalod a feket a kozepso labtarton. Lehet csak en vagyok bena hozza. Ez az elso Harley amit hajtottam, lehet ez standard megoldas rajtuk.
Megvmi. Az allando razkodas. Tudom ez egy bazi nagy kethengeres, de egy ido utan, elkezd kellemetlenne valni ahogy szetrazza az izuleteid is. Izles kerdese.
A tank az ules alatt, meg 4 gallon sincs, olyan 15 liter ha nyakig ontod. Ez maximum 130 merfoldre elegendo igy csak esszel a hosszu utakkal. A sivatagban motorozva parszor izzadtam vajon eleg lesz e a benzin a kovetkezo lakott teruletig. Tolni felejtos. Lehet vki nagyon kemeny srac, ezt a Harley-t nem fogja tologatni.
A szijhajtast ki szereti, ki nem. Szerintem jo dolog. Csendes, nem igenyel olyan karbantartast mint a lanc. Persze olyan elmaradott helyeken ahol poen a szijak vagdosasa, nem biztos, hogy a legjobb megoldas.
Fekek. Elol dupla tarcsa van es nagyon durvan fognak. Tenyleg csak esszel adagolni mert perec lehet belole. A hatsoval mar nem voltam ennyire elegedett de ha izombol taposod siman allora fekezheted a hatso kereket amit valoszinuleg nem akarsz mert a nagy suly miatt abban a pillanatban kitor a fara.
Kuplung teljesen jo, semmi emlitesre melto, csak siman teszi a dolgat ahogy kell. Ja igen, hajlamos a lefulladasra alacsony fordulaton, igy nem art nagyon finoman jatszani elindulaskor a gazkarral es a kuplunggal. Ha mar itt jarunk megemlitenem, hogy hidegen nagyon csunyan jar a motor, rangat, ki kihagy es nem veszi a fordulatot. Par perc alatt bemelegszik es akkor ennek vege.
Ha szerencsed van es lakott teruleten kivul tudod kiprobalni, par perc es egy eletre szolo szerelem lehet belole. Meg1x, ez nem egy varosi motor. Ott nagyon nem erzi magat jol. Melegszik, szinte allandoan megy a ventillator. Csodas teremtmeny, viszont a kis tank miatt inkabb show off bicaj, komolyabb turara nem valo. Arra itt is az 1200-es BMW Adventure-t hasznaljak. Szep idoben kimenni, kicsit megkergetni a sivatagban vagy ahol akarod, arra jo. Az eszemmel tudom, hogy nincs sok ertelme, de gyonyoru es beleszerettem. Elobb vagy utobb lesz egy ilyen sajat motorom is csak a Special verziobol.
Szeles utat!
Hibalista
- Az egy het alatt semmi
Ide hordtam szervizbe
lasd fent
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 20000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.8/10) |