A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Harley-Davidson

Heritage Softail Classic 2013 (1584) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Létrejött álom

Szöveges ítélet

Majdnem napra pontosan négy hónapja sikerült megvennem (megvetetnem a cégemmel egy szerződés ellenében), több éves áhítozás után...

35okg, majdnem 16oo köbcenti, semmiképpen nem lebecsülendő kis picinység, de mivel én 193cm vagyok és sajna 1ookg fölött, mintha nekem lett volna kitalálva. A nehézségét tényleg csak akkor lehet észrevenni, amikor tologatni akarja az ember, vagy szűken nagyon lassan akar bevenni egy kanyart. Ja, meg akkor amikor elfelejti, hogy ez nem egy műanyag rizsrakéta, és megálláskor a kitámasztó kirúgása nélkül akar róla leszökkenni az ember. Kétszer próbáltam, mind a kétszer centikkel a föld fölött sikerült megállítanom, mert bizony amikor a 35okg-t megfogja a gravitáció, jól meg kell küzdeni vele. Nem baj, azóta megtanultam, hogy megállás után előbb öregurasan ki kell rúgni a letámasztót, csak azután érdemes rajta fészkelődni...

A külsejéről nem igazán tudom, mit lehetne mondani, azon kívül, hogy gyönyörű. Szerencsémre az időjárástól függően ugyan, de szinte naponta tudok vele munkába menni jó 35km-re onnan ahol lakom, de minden alkalommal amikor leszállok róla, elgyönyörködöm szépséges idomaiban. Az meg amilyen koncertet ad a harmadtonna vas ahogy 5o perces szaladás után lehűl, leírhatatlan. Imádom hallgatni.

Párszáz kilómétert meg kellett tennem, mire rájöttem a módjára, hogyan lehet agilisan és mégis biztonságosan, stabilan terelgetni ezt a fekete jószágot. Nem lő ki a Holdra, de gyorsulása, lendülete igenis van. Az más dolog, hogy nem tűkanyarokban térdet leérintve száguldozásra termett, de az sosem vonzott igazán. Sosem voltam az őrült sebesség híve, az autómat is általában a hivatalos megengedett sebesség körül vezetem, és ezt a Harley-t is nyugodtan, "cruise"-olva érdemes hajtani.

A világon, vagy legalábbis itt Taiwanban használt Harley-k közt kivételt képezve, én meghagytam mindent gyárinak, ami azt is jelenti, hogy nem tuningoltam fel vagy cseréltem le a kipufogóját fülrepesztőre. A külvilág számára ezért viszonylag csendes, de mivel én közvetlen közelről hallgatom, számomra gyönyörű muzsika a hangja. Az meg külön érdekes, amekkora csattanással - de nagyon pontosan és finoman - veszi be az összes sebességet (mind a hatot). Mielőtt elindulnánk egy lámpánál, egy határozott fémes csattanással adja a világ tudomására, hogy jön a zöld és el fog indulni... Nem süketít meg senkit viszont.

Szerintem a fékei jól fognak, bár megintcsak kihangsúlyozom, hogy nem kell 3oo-ról o-ra leállnom, mert nem arra használom. Az automatikus indexlámpák szuperek, bár előzésnél és sávváltásnál nyilván nekem kell lekapcsolnom őket, annyira nem érzékenyek. Ilyen jó tükröket motoron még nem láttam. Picik, de nagyon stabilak és nagyszerű képet adnak arról, hogy mi van mögöttem, nem a vállaimat látom, hanem elnéznek a vállam mellett. Az oldaltáskái nem csak szépek, de jól is lehet beléjük pakolni, bár többnapos túrára még nem mentem vele. A kulcsnélküli használat meg tényleg keleti kényelem, nem kell keresgetni, nem kell félni, hogy leesik, lefeg, ott van egy jókora "zseton" a zsebemben, és felismer...

Az 1584 köbcentijéhez képest elfogadhatónak tartom az 5-5.5 l/1ookm fogyasztást, pláne a 2.5 literes autómhoz képest, ami több mint kétszer annyit zabál. Nem mindegy a napi munkába járásnál, ha ilyen messze lakik az ember. Sajnos a megspórolt pénz rá is megy az 5,oookm-enkénti karbantartásra (ami viszont nagyon részletes és nagy odafigyeléssel történik), és a különböző adókra, amik pont annnyiba fájnak mint az első Ford-omé, aminek a motorja pontosan ugyanekkora volt. Miután az adók/karbantartás kiegyenlítí a benzinen való spórolást, az egyetlen tényleges pluszköltség a parkolás, mert méretei miatt megintcsak egy autónak való parkolóhelyet kell bérelnem neki - de ennyit lazán megér, mert összességében, egy álom valósult meg vele, és eddig mindent imádok rajta.

Hibalista

-

Ide hordtam szervizbe

台中展示中心 H.O.G. Taiwan Chapter - Taichung
40247 台中市南區濟世街71號
No. 71, JiShi St., South District,
Taichung City 40247, Taiwan, R.O.C.
Tel:886 4 2221 8188 Fax:886 4 2226 8188

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2013
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 3100
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Következő motorja? Még nem tudom...
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Harley-Davidson

További ítéletek (44 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.