A Bölény!
Szöveges ítélet
Talán a bölény az az állat amihez legjobban hasonlítható. Először azért, mert az is a kihalás szélén volt ,mígnem észbe kaptak hogy meg kellene menteni . A HD ugyan az . Aztán ott a kinézet , tartalom , használhatóság , szelídíthetőség , stb . De abbahagyom a képzavar keltést . A gépet 1700km-rel vettem . Az első tulaj miután megvette , rájött hogy nem olyan mint a Yamahája volt , mivel nem lehet vele rövidnadrágban motorozni , mert a bal leömlő éget . Ezért le is vágatta , de még mindig nem lehetett vele durrogtatni a belvárosban(gyújtás megszakít , ráad , durrog) . Szóval ilyen és ehhez hasonló komoly problémák miatt eladta és vissza vette a Yamaháját . Előtte nekem is egy VL 1500-am volt , amit nagyon szerettem , de valahogy belül éreztem hogy nem ez az igazi . Miután megvettem a jelenlegi gépet ez a belső érzés(hiány) megszűnt . És akkor jött a szembesülés azzal hogy nekem ez kicsi . Persze ez kicsit túlzás , de tényleg kisebb mint a VL . Elkezdődtek az ülés cserék , faragások , de még mindig nem jött össze (részben ezért a kevés km) . De hát próbált már valaki megülni egy bölényt ? Viszont sok tekintetben kellemes meglepetést okozott . Sokkal kezesebb mint a VL. , szerintem robbanékonyabb , kevesebbet fogyaszt , igaz ez volt az utolsó dolog ami érdekelt , és még nincs hozzá nyúlva teljesítményileg . Sajnos mivel EU-s , már nem karburátoros , de meg lehet szokni . A váltót sokan emlegetik hogy kemény . Én láb fejjel váltok , amit a VL-nél mellőzni voltam kénytelen mert a 10-dik váltás után úgy éreztem leszakad a lábam . Viszont ráférne még egy hatodik fokozat , vagy egy 65 fogas , esetleg még kisebb lent kerék , mert 100km/h fölött,szerintem nagyon pörög.Az én fülem nem szereti és néha váltanék még,mert azt hiszem negyedikbe hagytam . Mivel ültetett , a városban(Budapesten) nem ajánlom senkinek , ugyanis szét veri a gerincet . Persze embere válogatja . Én 190cm , 130kg vagyok és ilyen paraméterek mellett , bizony egy kátyúba nagyot üt . Ország úton viszont , le a térképről vele . Soha nem szitál a kormány , mint a VL-nél . Ehhez tudni kell hogy én a 100cm feletti kormány szélességet alkalmazom ,bontott vitorla pózban . A 80-100km/h közötti tempót szereti (én is), nincs váltogatás és elfeledtet mindent . A fenti kolléga nyilatkozta hogy nem gyereknek való . Egyet értek . De szerintem próbálja ki aki csak teheti , max. vissza megy a homokozóba(nem fikázás) . Egy biztos, míg a VL-em volt meg , mindig erre vágytam . Most hogy meg van , nem vágyom másra . Ha tehetem , ezzel legózok 85 éves koromig , aztán beviszem a nappaliba és ha marad időm, felidézem az együtt töltött időket.
U.I: Igyekeztem tárgyilagos lenni . Hát így sikerült . De ha ránézel egy "Bölényre,, tudsz csupán végsebességről , fordulat számról , fogyasztásról , vagy különféle technikai pozitív-negatív megoldásokról beszélni ? Ha igen , ez a gép nem neked való .
Üdv .
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
Házhoz jön,vagy én magam.
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 1700 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | VL1500 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |