Városi ragadozó
Szöveges ítélet
Igazi városlakóként idestova 10 éve gyűröm az aszfaltot szezonról-szezonra robogóval. Két éve úgy éreztem, hogy elég a javítgatásokból, barkácsolásból veszek egy új robogót. Gondoltam ha olaszországban több millió embernek jók az olasz robogók, nekem miért ne.
Igazság szerint semmi rosszat nem tudok a Gilerámról elmondani, azok a hibák amik kijöttek részben a magyar uthálozatnak köszönhető! Elsőként kb. 3 hónapos korában ált le, se szó, se beszéd. Picit ideges lettem, mivel laikusként gondoltam 3 hónapos robgónak talán többet kéne kibírni. Tréler, szállítás szakszervíz. Itt közölték, hogy semmi gond állítsam félre, majd 2-3 hét múlva ránéznek, mivel tele a szervíz!!! Különféle halálnemek kilátásba helyezését követően 1 hét alatt elkészült, és kiderül, hogy 0 revizónál az savas akkumlátort nem jól rakta be a Moto Italiás szerelő, ferdén tette a helyére. Úthálozatunkat ismerve a sav lassan kifolyt, elégetve a vákumvezetéket, ezáltal működésképtelenné téve a motort. Semmi gond, motor megjavítva, boldogan, hiba nélkül róttam a kilométereket a városban. Kb. 1 év elteltével éjszaka mentem haza, amikor szintén mindenféle előjel nélkül kigyulladt!!! alattam a motor. Ekkor már esélyt sem hagyva a szerelőknek, a különféle retorziókat előre kilátásba helyezve tértem vissza a szervízbe, követelve a hiba kijavítását. Ekkor kiderült, hogy a Gilera Stalkernek típushibája, persze csak hazánkban a benzincsap kitörése. Az óriási kátyuk nem csak a felniket egyengetik gyengéden, hanem ha teljesen felüt a motor előfordul, hogy a benzincsapot is tetöri. Ekkor az összes üzemanyag ami a tankban van ráfolyik a forró kipufogóra! Ez történt velem is, nem mondom, hogy nem olimpiai részidőval hagytam el futva a robogót. Ezen hiba normális úthálózat mellet nem jön ki, mivel ilyen gödrök az olasz mérnökök szerint nincsenek is.
Mindent összevetve olajat, és üzemanyagot leszámítva költségem nem volt vele, fent leírt hibákat garanciálisan - némi unszolásra - kijavították. Ballonos gumijának, erős futóművének köszönhetően kiválló városi közlekedésre, a rossz utakon is nagyszerűen lehet vele lavirozni.
Hibalista
- Benzinpumpa 2X, gumi kopott, izzo kiégett, aksi csere
Ide hordtam szervizbe
Moto Italia
Értékelése: 2
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 2 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |