Táltos pónim
Szöveges ítélet
nem olcsón vettem, dehát az idő megszépíti még a kellemetlen emlékeket is, pláne ha ilyen robogót kap az ember. apró sérülés volt a festéken a markolat környékén a motor elején lévő idomon. állítólag az előző tulaj egy nagyobb nem gyári plexit tett fel, és az apránként lekaristolta kicsit a festéket. sehol máshol semmilyen sérülésnek a nyoma nem látszott rajta, és az eladó állítása szerint ez az eredeti fényezése a motornak. nem sok eladó runner volt akkor a környékünkön, ugyhogy nem sokat tudtam megnézni testközelből, de ez szerintem nagyon szép megkíméltnek állapotban van. egyszer menet közben leállt a motor, megrémültem, pont szakadt az eső, előtte nem sokkal terített be (de nem csak úgy ímmel-ámmal, hanem telibe, vagy 200 liter vizzel egy hatalmas mély pocsolyánál - éljenek a magyar utak...) egy kocsi, nem indult újra, tolnom kellett a végcélomig ami szerencsére addigra már nem volt messze. azt hittem beázott, vagy valami sokkal nagyobb baj van, de ha kicsit használtam volna a fejem és kicsit jobban értettem volna hozzá, hamar rájöhetem volna hogy összvissz annyi történt csak hogy a gyertya sapkába belefáradt a gyertya feje. végülis visszarakva kicsit feszítve el tudtam gurulni vele a szervízbe ahol kicserélték a gyertyát is meg a sapkát is. ennél nagyobb baja még nem volt, de soseneis legyen! én is rengeteget olvastam utána az interneten, hogy milyen robogót kéne venni, és hát erről írták hogy a robogók királya, és azóta se sok olyan robogó van ami versenyre kelhetne vele, pedig már nem tagnap találták ki ezt a máig időtálló konstrukciót. igaz nem vagyok 100%-ig meggyőződve az olaszok műszaki fegyelméről, de a motorokat imádják és szenvedéllyel csinálják. ez egyértelműen kiderül amikor valaki egy runnert hajt. mikor megvettem még nem tudtam hogy a hátsó sárvédőnek nem ilyennek kellene lenni, le volt fűrészelve, gondolom egykerekeztek vele (sokat biztos nem mert a kormány teljesen rendben van) és berepedt vagy eltörött a vége. egyszerűbb és olcsóbb volt levágni mint újat venni, ami végül rám hárult. ez persze csak akkor derült ki amikor megrendeltem azt a kis toldást a sárvédő végére, amitől azt reméltem hogy a sarat nem fogja annyira felhordani a hátamra (amit gondolhattam volna hogy nem éppen rendeltetésszerű, dehát gondoltam ezért van kis toldás, mások véleménye szerint viszont alapbol sem illene felhordani a sarat ha a sárvédő ép, dehát én nem tudtam hogy ez így nem ép), és nem tudtam hozzápasszintani. mit csináljak, igényes vagyok a dolgaimra. használtan reménytelen ilyesmit találni, csak a gyári jöhet szóba, ami nem olcsó, 10 répa. a gumik elég lestrapáltak voltak rajta, már amikor vettem, akkor is, a hátsó ki is lyukadt a szezon végén, így elvittem kapásbol szervízbe, hogy nézzék kicsit át a többi részét is. sajna a pirelli gumi ami volt nekik túl nagynak bizonyult, így noname távolkeleti került rá, de azt mondta a szervizes, meg leszek elégedve a tapadásával. bár nagyon fáztam tőle (ebből az első-hátsó annyiba került mint az egy pirelli), igaza lett. soha rosszabbat! felrakása után nem is tudtam hova legyek a boldogságtól, sokkal bátrabban lehet azóta menni vele. nem is értem hogy tudtam addig menni vele. jó jó kicsit sikált a segge amikor esős időben rámentem a zebrára mert ott különösen sima a felület, ugyhogy arra mindig figyelni kellett, de nem akartam költeni még rá. viszont megérte. azt ajánlotta a szervizes hogy ki kéne cserélni a futómű himbarendszert mert kicsit instabil a gép. én nem igazán tudtam miről beszél, rábíztam a dolgot, csinálja meg belátása szerint. ez sem volt olcsó, de utána mikor kész lett és kipróbáltam, először nem tudtam miért ilyen furcsa menni vele! azért volt olyan iszonyú furcsa, mert minden gyári állapotban volt rajta és kegyetlenül stabil volt!! előtte nekem nem volt semmilyen motorom, így nem tudtam mihez viszonyítani. de utána már tudtam mit értett azon hogy instabil, és mit jelent az hogy stabil. azóta atombiztos a futómű és ég és föld hogy mennyivel jobb menni vele! mivel nem bíztam benne hogy tényleg ennyi kilóméter van benne, de mégis a számlálóra kellett hagyatkoznom, ez ügyben is a szervízt kérdeztem-kértem meg hogy nézzék meg szükség van-e a dugó cseréjére, mert nekem azt mondták amikor vettem hogy hamarosan azt cserélni kell benne, mert ez a pörgős kétütemű motorok sajátossága, hogy asszem 15.000 km-enként cserélni kell benne a dugót. mondták hogy ezt kompresszióméréssel lehet megtudni hogy szükség van-e rá. jó mondtam, mérjék meg. persze ahhoz is eléggé szét kell kapni a gépet, az is pénz. nem baj. kimérték, 8-8.5-öt mutatott a műszer (állítólag ezt nem lehet pontosan mérni). irányadónak viszont nem volt rossz, mert kiderült hogy a gyári érték 9.5, és majd csak akkor kell a dugót cserélni, ha ez a kompressziós érték lemegy olyan 6-ra, de azt úgyis fogom érezni, mert akkor nem megy úgy a motor, mint előtte. ennek nagyon megörültem, mert ez azt mutatja hogy a motor télleg nagyon megkímélt, és vagy tényleg ennyi km van benne, vagy már egyszer lett a dugó cserélve benne, és azóta használódott csak ennyit (vagyis lehet hogy a dugócsere időpontjában lenullázták az órát - sokmindent el tudok képzelni), de azt mondta a szerelő hogy nem olyan könnyű azért állítgatni ennek az óráját, és ő nem hiszi hogy túl sokan veszik a fáradtságot erre. ám legyen! mitagadás, nem reklámozom hogy 180-as, mert rendszám nélkül használom, igaz nem éppen egy eldugott istenhátamögötti kis porfészekben, de eddig ebből még sose volt problémám. sokan mondják hogy a jardok rá vannak állva erre a tipusra, de sztem ha normálisan közlekedik vele az ember akkor minek cseszegessenek? nagyon jó minőségű olajat kell bele tenni, azt meghálálja, én castrol racing fullszinti 2T olajat szoktam beletenni. zömében városban használom, ahol nem igazán tudom kiaknázni a benne rejlő potenciált, de azért így is nagyon élvezetes gurgulázni vele. meg az sose árt ha vannak rejtett erőtartalékok, amikre támaszkodhatunk, hiszen vannak helyzetek amiket csak úgy tudsz megelőzni ha elsurransz előlük. azért néha volt alkalmam kipróbálni mit bír és nem panaszkodhatok, ha kell megy mint az állat. az az igazság hogy ennél jobban nem hiszem hogy kell menjen bármilyen jármű. figyelni kell a helyes testtartásra, mert kényelmes meg minden, de hajlamos az ember görnyedten ülni rajta. mivel nem vagyok épp kis termetű, mindenképp nagytestű robogót szerettem volna, és mindenképp olyat, aminek a csomagtartójába legalább egy integrált sisak belefér. sok más nem is, de minden tekintetben maximálisan meg vagyok elégedve vele, kicsit talán a fogyasztás az ami a legkéevésbbé előnyös része, mert gyakorlatilag mindegy mennyire hajtja az ember, megeszi a maga kis 5 literét. talán egy fél, vagy maximum egy liter különbség van a hajtós meg a nyugis menet között. nyugiba elvan 4.5-lel, hajtva 5.5-tel. és úgy emlékszek hogy kb 600 km-t tudok elmenni egy liter olajjal, az olajjelző villogásáig, vagyis az kb 1.5 deci 100 km-enként. nem annyira olcsó üzemeltetni na, de akkoris maximálisan megéri! egy darabig nem hiszem hogy lecserélem! mindenképpen megéri sztem ilyen használt runnert venni, mert ha belegondolok, mindent összevetve egy új árának harmada-fele közti pénzért van egy tulajdonképpen gyári állapotú géped. az is nagyon jó ezekben a gépekben hogy 50 ropiból gyári állapotra fel tudod újítani, és akkor megint jódarabig nincs vele gond. nem tud egyszerűen olyan gond lenni vele, amitől nagyon félni kéne. én is legalább mégegyszer ennyit el fogok tudni menni vele míg dugót kell cserélnem, és mire összeszedek annyi km-t, évekbe telik. a dizájnra sokan mondják hogy már nem olyan mai, éles, aggresszív, de kit érdekel? sztem még mindig megállja a helyét, mokány, lelkiismeretes kis dög, van kiállása, és büszkeséget sugároz magábol.
Hibalista
- gyertya + sipka kb 3000 ft
Ide hordtam szervizbe
Enduro Motor - hamar végeznek, elfogadható áron dolgoznak, és nem használják ki az ember hozzá nem értését
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 12500 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |