Robogó, igazán őrülteknek!
Szöveges ítélet
Na szóval volt már pár robogóm, de a Runner kiemelkedik közülük, sokan szídják az olasz motorokat, de alaptalanul! Robogóban az olaszok a leg megbízhatóbbak, nem véletlenül van a yamaha aerox-ban is olasz minarelli blokk! Robogóban jobb az olasz mint a japán ez van! A japán robikban viszont precízebben vannak elvezetve az elektromos vezetékek! A Runner-t nagyon lehet szeretni, sokan lebecsülik mert robogó! De ez nem robogo, hanem egy robogó ruhába öltöztetett sportmotor, ez nem bevásárló robogó nyaralóba nagymamiknak és nagypapiknak! Hanem fiataloknak készült élmény motorozásra, szórakozásra, állatkodásra! Legalább is a 2ütemű 180FXR! Sok ismerősöm akarta már elkéregetni egy-egy körre pláne nyáron, de csak olyannak szaban odaadni akinek vannak motoros tapasztalatai, vezetett már nagyköbcentis motort, mert ez nem robogó mégha úgy is néz ki! A gyorsulása brutális, húzúnk egy kövéret és pillanatok alatt 100km/h val repesztünk! A végseb óra szerint 150km/h! Ezt folyamatos gyorsulás melett eléri! Két személlyel kicsit gyengébben gyorsul de akkor is megy 150 et!
Van 50 es is ugyanebben a vázban és burkolatban! Épp ezért én 50esként használom! Rendszám nuku! Egy kis tuning, sportkipufogó, ugye a 2 üteműnek a kipuffogó a lelke, ezért nagyon meghálálja a sportdobot! Alapból 21 LE és 21 Nm! és 100kg
Egy sportkipuff + variátor csere malossi vagy pollini+ karbi állítás eseleg nagyobb fúvóka, és rettenetes gépet lehet csinálni belőle gond nélkül akasztja a 160 as órát! Eszméletlen gyorsulással, így kb 30le lesz! Nálam a fogyasztás 6 liter és eléggé húzom neki, nem kímélem! Igaz ez nyáron mért adat, télen nem használom, csak ritkán, ilyenkor lehet 8liter is! Ami nem kevés de ez egy 2 ütemű gép, és meg is érdemli ezt a benzint, nyáron akárhogy húzod neki beéri 6-al! Nagyon komolyakat lehet vele dönteni kanyarokban,a futóműve nagyon fasza, a váz merev, motoros érzése van az embernek, nem robogós az érzés! A végsebességig stabil, 140-150 körül is biztonságban érzem magam rajta, sok robogónak, pl aerox már 90-100km/h körül elkönnyül az eleje, a runneren ilyet nem tapasztalni, ez 100 km/h fölötti sebességekre van tervezve! Városban nem hogy elég hanem alázol vele rengeteg autót! Egyik ismerősömnek 1.8 as celica van! 130-140 ig sehol nincs! Azért ez is mutatja nem tréfál a masina, nem éppen olyan ember kezébe való aki eddig max egy 50es jog on ült! Nem lehet a többi robogóhoz hasonlítani! Nekem ez a második runnerem, előtte volt egy régebbi 99-es azon még a fordított villa van ami zsírral van feltöltve, na az nem egy túl jó darab, azt érdemes lecserélni az újabbra ami már olajos és nem fordított ára kb 50-60 ezer! Vagy egy tuning villa pl: paioli gázos állítható csillapításos az meg kb 120 ezer! Esetleg még nem árt egy nagyobb első féktárcsa, meg fém fékcső! Ha tuningolunk mindenképpen, de ha nem tuningoljuk akkor elegendő a gyári fék is! A villán és első féktárcsán kivű nincs semmi cserélni való a runeren úgy tökéletes ahogy van! Sokan tuningolgatnak 50 es robikat, aerox-ot aprilia sr-t, malaguti-t! szerintem baromság! Nem elég hogy egy csomó pénz ha tényleg igényes tuningot akarunk, ráadásul nem fog úgy menni mint egy 180as 2 ütemű runner! Lehet kicsit elfogultan írtam a runner ről, de nekem ez hobbi is, imádok robizni nyáron! Amióta kipróbáltam az első 180 as runnert azóta tudom, más robogó nem kéne! Aki szereti a robogókat, és szereti ha megy is alatta akkor mindenképpen próbáljon ki egy 180as 2ütemű runnert! Egyépként a 200as négyütemű is nagyon jó motor, az is nagyon megy! és kevesebbet fogyaszt 3,5-4 literrel beéri! Mélyebb, nagymotoros hangja van! de nekem valahogy a 2ütemű feeling jobban bejön, agresszívebb a 2ütemű, pörgősebb, kicsit durrogós, és üvölt! kár hogy már csak 4 üteműt gyártanak nagyköbcentiben, csak 50es ben van 2 ütemű! Használtan viszont vannak még szép példányok!
Azóta eladtam a motort. És most egy 150-es 4 ütemű leonardom van. Kényelmesebb és jobb a lámpája. Végül is szerethető ez is ,de visszasírom a runnert! teljesítményben a közelében nincs, mondjuk a vérosban éppen elég, városon kívül már szerintem kevés, (mondjuk a 250-es némiképp jobban megy). Valószínű nemsokára ismét runner tulajdonos leszek, de csakis 180-as kétütemű!
Hibalista
- Semmi! Tökéletes a gép! De úgy álltalában rosszak a tapasztalataim a robogó szervizekkel kapcsolatban, még az előző robogóim-al kapcsolatban! Szeretik lehúzni az embert, pláne ha nagyon nem vágjuk a témát! Iszonyat drágán dolgoznak, és sokszor meg se csinálják rendesen, a tuning gépekhez meg alig alig értenek! keresni kell egy ismerős autószerelőt, vagy motorszerelőt, vagy megtanulni magunk szervizelni, nem egy bonyolult dolog a robogó szervizelése, csak koszos és időigényes! Ennek ellenére runner alkatrész van dögivel! úgy álltalában japán és olasz robogókhoz van minden alkatrész bőven, tuning cuccok is!
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 8000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |