Ritka darab- perverzeknek
Szöveges ítélet
A pécsi motorpiacon láttam meg. Szívdbogás, verítékezésm remegő térdek, éppen 1995-öt írtunk, akkoriban egy bármilyen kétkereű nyugatról hasonló hatást váltott ki. Kis érdeklődés (naaa, indítsd már be lécci-lécci!), majd némi helyben túráztatás után mondja a tulaj hogy na akkor pattanj rá és menj vele egy kört. Nem hittem a fülemnek, de némi rábeszélés hatására sisak nélkül mentem vele egy kört a pécsi autópiac területén. nos MZ-n szocializálódott énem remegő térdekkel szállt le róla (tapogatás ágyék irányba megvolt, hogy vajh bepisáltam e avagy csak úgy éreztem). Azonnal lefoglal, sipirc haza zsetonért. A motor fullextra, gyöngyház-metál fényezés, elöl állítható csillapítású telók plusz dupla tárcsafék, központi rugóstag, méretes rezonátor jobb oldalt, lévén hogy zweitakt a masina. Én a ráadás, nem membrános hanem forgótácsás vezérlésű! Otthon gumicsere, mert kissé legyalázott állapotúak voltak, majd papírozás és műszaki. Élveztem a kétütemű üvöltést, azt hogy 5000 felett nagyon húz, hogy megy 170-et is ami nem rossz egy egylukú 250-estől. Ami rossz volt: az ülés ott nyom, ahol éppen nem kellene, és mindezt kb 100-150 km után kezdi. Az első teló kicsit zötyögős, a csillapítás felcsavarásával mérsékelhető valamennyire ez. A buta kerékméretek- elöl 16 hátul 18- idióta kanyarodási tulajdonságokkal ruházzák fel az NGR-t.
Viszont szépek a Vegila-Borletti órák, egy liter motorolaj elég akár 1000km-re is, de a fele alatt is meg lehet vele etetni. Baenzinből is elég 4-5 liter, de utassal nyélgázon 7 is elfogy. Mondjuk a 22 literes tank elég nagy hatótávolságot biztosít.
A motor karakterisztikája eléég túrásra sikeredett. ugyanez a blonn az Rc250-ben lazán kinyom magából 45 lóerőt is, itt 36-ra vették vissza, cserébe még 5. fokozatban is húz 3000-től zokszó nélkül. Egy jó erőben lévő példány még 2. ban is felkapja az elejét gyorsításkor, 3. ban már kell nagyon a kuplung ehhez, de nem erre készült. lételeme a kényelmes túrázás (tehát autókat choppereket kerülgetve örömmotorozni az én értelmezésemben).
Hibalista
- Fesszabályzó, de saját baromságom miatt.
Ide hordtam szervizbe
Sk. Fullextrás, megbízható, és mindig kéznél van
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 12000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | ETZ251 | Következő motorja? | SRX600 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |