Olasz ribanc
Szöveges ítélet
Most már úgy érzem, van erkölcsi alapom írni róla.
Cserebere útján jutottam hozzá,de célzottan kerestem.
Előtte DR-ek voltak: 650,800. Jó gépek!
De ez egy más világ, kezdem.
Alu lengővilla, alu kormány, Brembo fék, fém csővel elöl-hátul, Marzocchi elöl, gázos Sachs hátul, Denso elektronika és a karbi is japánból jött. Bordás szíjas vezérlés, dupla tengely, négy szelep.
A hátsó gátló gányolva volt, ezt elküldtem Yamaha Fehérékhez. Szépen rendbe tették.
Az első méterek után tetszett,végre van alattam futómű és fék.
Valamint ez az 50 ló is kicsit másként jön mint a Suzukiknál.
Tettem rá egy 3 cm-es kormány kiemelőt, így már állva is jó.
Mániám volt, hogy berúgom, párszor kimostam magamon a ruhát mire rájöttem, hogy hol van az a két centi ahol a dugónak állni a kell a biztos induláshoz. De azóta pöcc. Aztán egyszer csak nem tudtam megmozdítani a berúgót. Szétakadt az automata dekó a kuplung dekli alatt.Mivel szemmel láthatóan nem volt még megbontva a blokk,én sem akartam egy ilyen bagatell hülyeség miatt. Vettem egy hosszú bowdent, egy BMX fékkart és feltettem a kormányra kézinek, zsír.
Aztán egyszer csak nem indított, utolért a másik Achilles-sarka. Az önindító szabadon futójában egy szimering rugóhoz hasonló rugó van, elszakadt. Ehhez a balos deklit, ahhoz pedig a lendkereket is le kell szedni. A lehúzót egy ezresért megcsinálta az ismerős esztergályos (átmérő 38 mm, menet emelkedés 1,5-es, 25-30 mm menet elég), de sokáig úgy jártam, mert a friss olajat sajnáltam le és vissza. Valamint nagggyon maccsó rugdosni. Apropó olaj: 15W-50-et szereti. Nekem már bevált a Shell és a Repsol is.
Beszéljünk az utazásról. Az ülés keskeny, de legalább kemény.
Nem egy Gold Wing az biztos.
A tank kicsi, 12 lityi. De legalább bekapja a hatot, hetet, nyolcat is. Igaz, normálisan öt alatt is lehet tartani. Pakolni sem nagyon lehet rá, persze lehet próbálkozni csomagtartókkal (leginkább monorack-ot ajánlanék) én egy Big tartót tettem rá, de a második úton eltört. Tudomásul kell venni, hogy ez tényleg enduró. A nyolcvanas évekből ered,tehát nem 100 kg (170), de ´89-´90-´91-ben Dakart nyert!!
A világítása jó,hihetetlenül fordulékony és stabil. Ez csak 130 fölött romlik, hiszen irtózatos hasmagassága és rugóútja (valami 300 mm) van.
Városban,szerpentinen verhetetlen. Én nem vagyok profi, csak erdőben, hegyekben csavargok vele. Az ülést már megszoktam. Napi 500-600 km vegyesen nem gond.
Szombaton cserélgettünk a barátaimmal. De alig vártam, hogy a (nagyon kényelmes) Transalpról és XTZ-ről visszaüljek rá.
Most agyalok hátra egy 18-as felnin, arra jobb gumikat lehet kapni.
Maj nem elcsábultam, de végül is egyelőre marad.
Ennyi pénzért más endurót lehetne, de jobbat nem.
Ja, szűrőket autós boltból, mert Fiat Uno és Renault 5 (900-1000.-) jó rá.
Vezérmű szíj kb. 2000.-, szabadonfutó rugó, biztos volt 300.-
Ha érdekel valakit egy jó lábú és szívű (tényleg nagyon megy) enduro ,akkor egy normális példány láttán érdemes megfontolni a vásárlást.
Köszönet a Gilera 4T(no robogó) fórumtopic lakóinak, hogy típusismeret híján, segítettek egy lelkes kezdőnek.
Hibalista
- Hátsó gátló (már így vettem), deko szétakadt, szabadonfutó.
Ide hordtam szervizbe
én,jó,hogy 10-es
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 20000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |