A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Gilera » Nexus 500 2006 (460)

Nexus 500 2006 (460) 

Az ítélet értékelése
3,0(1 db)

Ferrari pirosban az igazi!

Szöveges ítélet

Kb másfél hónapja van csak meg a Nexusom, de gondoltam leírom a friss tapasztalataimat.

Vásárlás előtt. Szokásos szitu, pont amikor keres az ember gyereke, akkor nincs elfogadható árban piros izomrobogó. Várni és várni, az új hirdetéseket folyamatosan csekkolva, a régieket ellenőrizve, hátha valami új infó lát napvilágot. Egyszer csak felkerül a netre a várva-várt sárkányvörös színben pompázó nagyon megkímélt, minden doksijával és szerviz előélettel igazolt példány eladásra. Azonnal le kell csapni a számunka megfelelő darabra, mert szezonban olykor órákon múlik egy lehetséges jó vétel elszalasztása. Eladó felhív, azonnal indulunk érte... Néhány bontószökevény hulladék megtekintése után igazi felüdülés szépet és jót, törés- és fényezésmentes gyári állapotú gépet csodálni. Én magam sem szeretek féktárcsakapirgáló küszöbrugdosókat vevőként fogadni, én sem ilyen vagyok, de azért alaposan megnézem, mit veszek. Nem mindegy, hogy egy jó mocit amiben örömömet lelem, vagy egy hatalmas nyűgöt a hátam közepére. Egy biztos, hogy az agyonszilikonozott, csak eldőlt a garázsban és azért fújtuk le típusú motorokért nem szabad pénzt adni. Ha fényezni kellett, akkor annak oka volt és valószínű, hogy egy szaftos baleset volt az. Hazánkban sajnos előszeretettel titkolják és szépítik az ilyesfajta eseményeket, ezért nem ár felkészültnek lenni. Direkt hasznos megnézni több darabot is, látni a különbséget fullos és lerúgott között.

Vásárlás után. Tehát a lényeg, hogy megvan a masina, hazahozva, friss műszakival, átírva, hiánytalan kulcsgarnitúrával, szinte hibátlan állapotban. Bátran ajánlom a szegedi és pécsi bontósokat, maximális rugalmasság és korrektség jellemzi őket. Egy pár gyári markolatot (pirosra cserélt helyére) és egy hátsó sárvédőt rendeltem hozzá. Magától értetődik, összes olajat, szűrőt kicserélem, mielőtt a párommal igazából használatba vennénk a járgányt. Pozitív tapasztalatom, hogy max 30 kilométeres körzetben mindent kapok raktárról, semmit sem kell rendelnem. Szerintem Repsol olajat érdemes venni, én mindig csak azt használok és bevált. Az első telóba Agip Fork 7,5 hidraulika olaj kell, könnyen beszerezhető, de kutakon nincs! Szűrők, gyertya stb nem horror áras cucc, ha saját maga szerzi be az ember. Amennyiben ezt a szervizre bízzuk, szorozhatunk nyugodtan kettővel.

Az igazi izomrobogó menet közben. A Piaggio 460ccm blokkja szerintem kielégítő teljesítményt nyújt gyári dobbal és gyári variátorral is. Persze ez abszolút használat függő dolog, de amire a motort tervezték, arra kiválóan alkalmas tuningolás nélkül is. Én 185cm vagyok, a szélvédelem hagy némi kívánnivalót számomra. Igaziból a gyári plexi hosszával van csak problémám, a felső helyére téve is alacsony egy kicsit. Pont a sisak közepére tereli a szelet és emiatt zajos. Noha bazi drága Nzi versenysisakom van még a gyorsaságis korszakomból, de akkor is...
A lábnál elhelyezett nyitható rostélyok nagyon klassz ötlet volt a motor tervezőitől! Gyakran nyitogatom, mikor este motorozok a Balcsi partján. Olvastam, hogy egyeseknek önálló életet él, néha kinyílik magától, másoknak nem lehet nyitni stb, nekem egyenlőre hibátlan.
Az üléspozíció nagyon el van találva, hosszabb úton is bírható, városban viszont brutálul uralható a max 40lóerő a hátsónk alatt. A futómű kellően feszes, de mégis komfortos, érzed amit kell, de nem pattogsz vele az úton. A felújított Kayaba telóim jó szolgálatot tesznek :-) És LEHET vele döntögetni, nem is akárhogy! Nálam a gumin nincs majrécsík, peremtől peremig kopik :) A legendásan kicsire sikerült csomagtartó nekünk pont elég, a strand cuccok és néha ez-az pont belefér, emiatt (sem) vágynék egy Burgmann-ra. Az integrálfék jól funkcionál, viszont a hatékonyságot illetően nem vagyok elragadtatva. Ha meg akarsz állni, megállsz, de nekem nincs az a biztonságérzetem, mint egy sportmotoron. A fogyasztás nagyon meglepő, cca 380 kilóméterenként szoktam tankolni 11-12 litert. Első kattanásnál tele a tank, a többi úgyis túlfolyik és kár érte, így nem érdemes fullra tankolni.

Összességében a nagyrobogók között Ő az igazi, a többi csak az árnyéka. Kertvárosból elfutni boltba, intézni ezt-azt, akár kétszeméllyel is nagyon príma. Veszi a lapot, jól adagolható gáz és fék, csinos tükrök indexekkel, sportos, fiatalos, agresszív de mégis kezes, igazi társ!

Hibalista

- Sisaktartó világítás kapcsolója (állítólag széria hiba, 1db 10-es anyával orvosolva), első teló szimmering csak! a gyári méret jó bele.

Ide hordtam szervizbe

Saját magam szerelem az autóimat-motorjaimat mindig, nem bízok a környéken motorszervizeket üzemeltető hentesekben.

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2005
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 18200
Megbízhatóság (10) Vezetett km 2000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Sv1000 S Következő motorja? Egyenlőre a Nexussal vannak terveim
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Gilera

További ítéletek (72 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.