Első lépések
Szöveges ítélet
Első nap: borzalmas volt. tűzre vele volt a konklúzióm. Mire beértem vele a melóba (20 km) hányingerem lett. (aktívan motorom több éve pálya is). Szóval ilyenem még nem volt, hogy így szálltam le egy motorról. Most van folyamatban ajánlatkérés az ülés átalakítására, mert ez borzalmasan puha, s a deszkán ülök. A combom két oldalt a merevítést érzi, s ez nagyon kényelmetlen.
180 vagyok, de mindkét lábam nem tudom letenni teli talppal, csak lábujjhegyen. :o)) Rövid lenne a lábam!? Szomorú, hogy így tudom meg, aránytalan a testem… :o)
Futómű: hátsó rugó az egyik oldalon teljesen puha volt, a másik oldalon teljesen kemény. Előző tulaj nem vette ezt észre. Amikor még csak nézegettem a motort, akkor szóltam neki, hogy ez nem jó így... Mivel a szerszámmal csak a levegőszűrő levétele után lehet hozzáférni, így csak a vásárlás estéjén sikerült ezt megoldani. Jobb lett, de nekem ez még mindig giga kemény futómű. Pályán nem kell ilyen az tuti. Két személlyel már kellemesebb (utas 50 kiló), de így is visszadobja mindkettőnket egy hupli után, így a hullámvasút effektus garantált. Csak a gyári rugót nem lehet cserélni, komplett futóművet meg emiatt nem vennék… ezt is nyomozom egyelőre.
Első futómű, kellemesen puha, minden huplit jól elnyel. - Z750-es Kawáé ilyen finom. (mondjuk azon is elalszik az ember annyira „kényelmes”. - Semmi baj vele. Arra azt kell mondjam, hogy a félelmem a kis keréktől felesleges volt. Az eleje iszonyatosan stabil, egy és két személlyel is. Visegrád Bp oda vissza simán ment. Nem volt gond a futóművel. Várba felfelé is végig kezelhető, kontrollálható. Lefelé jövet ellenben nem éreztem ezt a stabilitást annyira. (kicsit óvatosabb is lettem)
Dönthetőség még teszt alatt van. Majrécsík még van egy egy centi a két oldalon. :o) idő kérdése, a vezetett km alapján jó lesz ez. Még barátkozunk...
Motor:
Egyedül teljesen kellemes menni vele. Jól gyorsul, s szépen felmegy 80-90-ig. Ott kicsit lassul, de a 100 is könnyedén megvan, utána egyre lomhább a Runner. 2 személlyel nehezen indul meg, de ha meglendült, akkor már könnyedén viszi a 2 emberkét is. A gáz és a reakciói nagyon finomak. Üllői úton Kálvin és Határ út között tökéletesen kezelhető, tempós haladást biztosít 2 személlyel is. Egyedül meg pláne, de tényleg csak a lámpák beállítása a korlátja a lendületnek. Amikor megvan a tempó, s a haladás csak a cél, akkor nagyon kellemes villanymotor hangja van. Ez főleg 60-70 környékén igaz.
Amikor felpörög kicsit zörögnek a görgők (Jóbarátom Vespa gts250 ie-je szintén hasonló hangokat ad) – erre ő azt mondja, hogy Olasz, kicsit zörög, de Örök élet plusz egy nap. Egyelőre nekem ezek fura hangok, soros 4 hengerhez vagyok szokva. Ott vagy a lánc csattog, vagy a szelepek, ilyen zörejek ott nincsenek, ha más zörej van, akkor meg nagy a baj :o))
200 ccm, de bőven elég a városi közlekedésre. Jöhet itt nekem mindenki a 600ccm, meg a 100 Le alatt nincs motor szöveggel.. Ezek a 200-250-es motorok városba, kedvest elvinni, dolgozni, gyereket motoroztatni, iskolába elvinni tökéletesen elegendő. Elég egy 20-30 km-es vonzáskörzetből való bejáráshoz is. S ha az autóúton, vagy a pályán le is előznek, az kb 5 perc (nincs annyi sem) veszteség) azaz 2 lámpa vagy már az első 150 méteres dugó vége… s az emberek be is fogva akik esetleg 150-nel mentek eddig. S így már át is térek a vezethetőségre – kezelhetőségre :o)
Kapcsolók: kis kezem van 42-es lábam. De aki a duda kapcsolóját úgy meg tudja nyomni, hogy nem kell a markolatról félig levennie a kezét, annak minimum 46-os lába kell hogy legyen (ha elfogadjuk persze, hogy a kézméret igenis arányban van a lábmérettel – ökölbeszorított kéz kerülete egyenlő a talp hosszával). Fénykürt és a távolsági kapcsoló jól kezelhető. Nekem az indexkapcsolók is kicsit lent vannak. (lehet állítanom, kellene ezeken? Nem is tudom lehet-e. na majd jól megnézem ezt is. Lehet csak előrébb kellene tekerni kicsit ezeket)
Fékek jó helyen vannak. Jól adagolhatóak, jól fognak. 2 személlyel is hatékonyak.
Láb szélvédelme az íves kialakítás ellenére tökéletes. Ezt direkt teszteltem is, jól eltereli a szelt a lábról. (természetesen a turbulencia miatt jön szél a lábra, de direktben semmi). Ez meglepően jobb, mint amire számítottam.
Tükör, kormány kellemesen széles. Eddig csak egy kamion oldalába akadtam bele :o(( de kezelhető, picit többet kell billegni jobbra balra a sorok között. Tükörben jól látható minden. (nem motoros ruhában tesztelve)
Szóval első nap után, jönnek a kellemes élmények is. Tartósteszt után jelentkezem még :o)
Hibalista
- egyelőre semmi
Ide hordtam szervizbe
egyelőre nem volt szervízben
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 15700 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 300 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |