A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Gilera

Stalker 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A sárga kacsa

Szöveges ítélet

Sziasztok!
Szeretném megosztani a tapasztalataimat ezzel a remek robogóval.
2011 novemberben vettem egy Gilera Stalkert. Spórolási céllal szerettem volna robogót, az autót kiváltandó. Abban az időben még nem lehetett tudni merre tart a B125, ezért 50-esben gondolkodtam. Először majdnem megvettem egy Keevay-t, ami közvetlenül a vásárlás után le is robbant alattam, még szerencse, hogy helyben visszakaptam az árát. Utána még két motort néztem meg, egy Scarabeot, kitűnő állapotban, de agyon volt tuningolva, ezért számomra felejtős lett, majd egy Magnet sportot, amit meg lelakott az előző gazdája. Aztán jött ez a Stalker. 2004-es, gyári állapotú, tip-top, 4000 km-rel. Ez valós is lehetett, mert a biztosítási matrica 2008-ig volt ragasztva a sisaktartó oldalába, ezt követően nem nagyon használták. A (Könyves Kálmán krt.-i) kereskedő azt mondta, hogy az előző tulaj nála vette, ismeri a motort, mert szervizeltetni is hozzájuk hordta, de az utóbbi pár évben már nem használták. Bevitték a kereskedésbe eladásra, ott rendbe tették az állás után, kitisztították, kapott új aksit, gyertyát stb... Az aksit én nem is vettem ki belőle mikor télen nem használtam, és mikor elővettem tavasszal, pöccre indult a gép. 170K – volt, kicsit talán olcsóbban is lehetett volna venni, de kereskedőtől vettem átvizsgálva, fél év garival. Az új ára egy ilyen motornak fél millió forint volt.
Eddig 6000 km-t tettem bele és igen meg vagyok vele elégedve. 80-at óra szerint simán megy, a Váci úton nincsen a tempó tartásával bajom (inkább az autósok azon tulajdonsága zavar, hogy ha látnak egy robogót, azt sokan meg akarják előzni valami oknál fogva). Egy tele tankkal 180-200 km-t megy, ilyenkor kezd el világítani az amúgy pontos visszajelző lámpa, és ilyenkor egy liter üzemanyag van még benne. 3,4-3,6 a fogyasztása maximum, ez szerintem nem sok. Pöccre indul, minden működik rajta, szóval remélem még sokáig így marad. Heti ötször 15-15 km-t használom munkába járásra, van út közben egy kis homokos földút is, amit nagyon kedvelek, kimondottan örömteli vele a közlekedés. Jó a minőségérzete az embernek, ha felpattansz rá, olyan mintha kimenne veled a világból is, ha kell. Nem zörög, csörög egyáltalán sehol. Nagy a has magassága, a terepjáró képességei miatt, ami nagyon jól jön a lépcsőházba való betoláskor, mivel egy nagy lépcsőn kell átemelnem. Itt nagy előny a kis önsúly is, csak 85 kg. A tükrök jól használhatóak. Méretéhez képest nagy a lábtere, van hely a lábnál csomagoknak is, van egy kis csomagtartó akasztója is, ami párszor már jól jött mikor nagyobb pakk volt nálam és nem fért be a sisaktartóba, ami egyébként tágas, nekem belefér a zárt bukóm is. Az első két lámpája jól bevilágítja az utat. Nagy ballonos kerekei vannak, ami nagyon puhává teszi a rossz utakon való közlekedést, nem ajánlott túl nagy nyomást rakni a kerekekbe, mert pattogós lesz Használhatóság szempontból is jó kis motor ez.
A biztosításról: A kereskedő is azt javasolta, hogy még a vétel napján kössek rá biztosítást, amit meg is tettem a Netrisk-en, utólag kiderült, igen jó döntésnek bizonyult. Nem voltam még valami tapasztalt motoros, már hidegek is voltak a reggelek, és egy felüljárón a már fagyos aszfalton hátsó fékkel fékeztem, és megtörtént a baj. Nem nagy sebességnél, de kicsúszott a hátulja, nem tudtam irányítani és nekicsúsztam egy autónak. Mivel volt biztosításom, így nem volt gond. A Toyota sárvédője megkarcolódott, fényezni kellett, és mivel a Toyota szervizek arany árban dolgoztak ezért a biztosító 289 e Ft-ot fizetett ki. Tehát igencsak megérte az a 3000 Ft (azóta egy picit drágább, most 4500 Ft). Nekem az első idomot kellett műanyagoztatni, fényezni, lett egy új tükröm (a régi amúgy is mozgott mindig ) és egy új fékkarom is. De komolyabb sérülés nem lett rajta. Ez a (bal)eset tanulópénznek jó volt, sokkal óvatosabb vagyok azóta.
Ha már így alakult, szereztem rá új matricát, ami szintén gyári mintájú, csak az enyémen nem ilyen típusú volt, és bár ez egy másik évjáraté, de nekem jobban tetszik, mivel jobban illik a motor sárga színéhez. Nagyon vagány robogónak néz ki. Annak idején teljesen elkerülte ez a fajta (stílusú) motor a figyelmem, a kereskedő ajánlotta. Először nem is nagyon ragadott meg, de mára nagyon megtetszett. Olyan kis játékos, sportos motor kinézete van, én valami komolyabb kinézetűt szerettem volna, mint pl. a Scarabeo, vagy Liberty. Citromsárga az egész, sokan megnézik még itt Pesten is.
A védőfelszerelésről: szerintem érdemes beruházni, mivel elég védtelen a motoros. Néha látok eléggé vakmerő embereket nyáron papucsban, pólóban robogózni, szerintem igen csak meggondolatlanok, eleve a menetszél az ízületeknek sem tesz jót. Mikor én elestem volt rajtam minden, kesztyű, nadrág, kabát, igaz akkor még hideg is volt, de szerintem a sípcsontomat nagyon megütötte volna a motor, ha nincsen rajtam a protektoros nadrág, viszont így nem lett bajom sem. Ezért kabát meg hosszú nadrág nyáron is van rajtam.
Összefoglalva, én eddig egy elégedett Stalker tulaj vagyok. Így gyári állapotban nekem teljesen jó, ha cserélni kell majd rajta valamit az is biztosan csak gyári lesz. Azért már volt hibája is: benzincső, és annak tömítése eresztett, mert bekeményedett a gumi, ami azért nem volt vicces, mivel a benzin ráfolyt a forró kipufogóra, féltem is, hogy begyullad, de nem lett baj. Begurultam vele a kerekedésbe és ott 10 perc alatt ingyen (mivel még garanciális volt) ki is cserélték. A másik hiba volt, hogy a gyújtáselosztó megadta magát, konkrétan nem indult a motor. Hívtam a szervizt, elvitték, kicserélték az alkatrészt, azóta megint problémamentes. De ezek nem számítanak nagy hibának egy 9 éves motornál, csak kellemetlen. ..
Nemrég volt a 10000-es nagyszervizen. Kipucolták, kapott gyertyát, szíjat, égőt, olajpumpát, rezonátort. Teljesen szép a hangja, már volt, hogy még az utcán is odaszóltak, milyen szépen muzsikál, benzinkúton pedig volt már olyan kutas, aki azt hitte új :)
Szóval, ha egy jó, megbízható, 50-es robogót keresel, ebben nem fogsz csalódni.
Nekem nagyon megtetszett a motorozás, megszeretette velem ez a motor a szabad közlekedést, pedig előtte nem voltam oda a motorokért. Mára azért máshogy látom a helyzetet.
Tervben van egy "A" jogosítvány és egy Suzuki SV650.
Bocs ha kicsit hosszú lett, de hátha valakinek hasznos lesz.

Hibalista

- Benzincső
- Feszültség szabályozó

Ide hordtam szervizbe

Tutto Moto
1097 Budapest Könyves Kálmán krt 16.
(Lurdy Ház mellett a Shell Kút mögött)

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

undefined

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2006
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 3000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Következő motorja? SV 650
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Gilera

További ítéletek (72 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.