Vörös Szerető
Szöveges ítélet
Régóta kerestem egy olyan motort aminek minden porcikája tetszik az utolsó csavarig. Előtte Japán gépeim voltak, szerettem azokat is.
Aztán egyszer elkezdett Csikós Zsolti Ducatira vadászni, és elém került a típus amit még sosem láttam, sosem hallottam róla, de ránézésre tudja azt amit szeretnék.
Korábban csak félszemmel figyeltem a márkát, nem igazán fogott meg, sőt még egy kicsit tolakodónak is tartottam. Van a haveri körben egy kis Monster, próbáltam, de akkor még nem tetszett.
Elkezdtem utánaolvasni, kérdezgetni, és megértettem hogy miről is szól ez az egész Ducatizás, nem volt más hátra mint venni egyet.
A vétel egy külön történetet megér, nem mennék bele, lényeg hogy rá sem ültem még, de mikor meghallottam a hangját, ahogy rengett alatta a föld, tudtam hogy nem fogom ott hagyni.
Elsőre nagyon szokatlan volt, hasalós, kormány mélyen lent, ülés magasan, magasabban mint egy átlag 600as japán sportgépen, lábtartók is nagyon magasan vannak, pipiskedni kell rajta. Ez egy pici motor, keskeny, pillekönnyű, 185centi kb a max aki még elvan rajta, de inkább alacsonyabbaknak ajánlom.
Erős rajta a vibráció is, simán lezsibbad a kezed, lábad.
A motor karaktere borzasztó agresszív, főleg japán sor4ek után, darabos, gázra ugrik késlekedés nélkül, tépi a láncot, 3000alatt rángat, 4000felett simul ki, alatta ha odahúzod, a tükrök semmit sem érnek, úgy remegnek.
Túlzás nélkül állítom hogy újra kellett vele tanulni motorozni. Szóval gázkezelés szinte digitális On Off, a kuplung kőkemény, ennek egyébként nedves kuplungja van, a 900asnak száraz.
Visszaváltáskor kötelező a gázfröccs, ha nem a tökéletes pillanatban adod radírozza a gumit, óriási motorféke van.
Ezt egy hónapig gyakoroltam mire tökéletesen ment.
Hosszú az egyes fokozat, túl gyors a motor alapjáraton, többek között emiatt is nehéz vele városban közlekedni, na meg folyamatosan a csuklódon támaszkodsz, és közben dől a blokkból a hőség az alfeledre.
A váltóhoz erő kell, közel sem olyan műszer mint a japánoké, férfiasan kell kezelni. Ha finomkodsz vele, könnyen két fokozat közé dobod.
A hátsó fék eltud melegedni, a tűzforró blokkra van csavarozva a munkahenger, túl tud melegedni intenzív használatkor, és teljesen elmegy a fékhatás. Ha visszahűl, a fék is újra működik.
Akkor ennyit a negatívumokról, és most jöjjön az hogy milyen vele rendesen menni:
Végig az indítástól a leállításig versenymotoron érzed magad, ordít, hörög, durrog, mindent csinál, észveszejtő hangok jönnek belőle. Hiába csak 64 vagy 68 lóerő, baromi erősnek érzed, gázra azonnal ugrik, tol mint az őrült, rögtön, késlekedés nélkül, mondjuk ehhez kell az is hogy 4000 alá ne nagyon engedjük a fordulatot. Hozzá az a hang, brutális. Pillanatok alatt megvan a 100, 150, legalábbis érzésre. Valószínűleg ennyire nem gyors, de ahogy előadja magát az őrületes.
200 felett van valamivel a vége, a végsebességénél is baromi stabil, elvégre ebbe a vázba építettek 620, 750, 800, 900 és 1000-es blokkokat is.
Fékhatás versenymotor szintű, annak ellenére is hogy ez a sport ie változat elől csak egytárcsás. Egyedül kétszemélyes használatkor a sokadik lejtő után érezni kevésnek.
Kanyarodni nagyon tud, amennyiben a súlyodra van állítva a hátsó futómű és nem ül alattad a gép.
Japánokhoz képest nehéz betenni a kanyarba, ehhez is erő kell, de mikor íven van hihetetlen stabil, meg sem moccan. Egy cbr 600 libeg a kanyarban, ezen tornázhatsz is az ív közepén olyan stabil.
Szóval imádom minden porcikáját, de ez egy egyszemélyes örömmotor, nem tudsz vele kettesben kirándulni, próbáltuk, szenvedés.
Nagyon nagyon jó vele menni, örült jókat lehet vele száguldozni, érzésre te vagy a világ legjobb motorversenyzője, viszont biztonságos sebesség tartományban vagy.
Elképesztően él, de egy motorozás kb 150km rajta, többet nem bírsz, vagy edzened kell hozzá nagyon sokat mert különben kifacsar belőled mindent.
Na és akkor milyen ezután felülni egy cbr600ra, thundercat-re?
Jó, jó, de semmi vibráció, semmi gépzaj, nagyon könnyedek, csendesek, odahúzod de különösebben nem történik semmi, csak nagyon magas fordulaton... Nincs bennük semmi bugi, legalábbis én nem találom. Szóval az SS után unalmasak, és hiába erősebbek, a Ducati sokkal erősebbnek hat.
És milyen egy pl cbr tulajnak ezzel menni? Nem tudnak vele menni normálisan, szenvednek, próbálják finoman kezelni, na ezt pont nem szereti, ütni vágni kell, ki kell vele menni egy pályanapra és összeáll a kép.
Ez érzésre egy versenygép, még ha csak 64 lóerős akkor is.
Az én motorom egy 750 Sport ie. Különbségek a 750 SuperSporthoz képest:
-Elől csak egy féktárcsa
-Kormánycsutka olcsóbb, acélból készült
-Elől egyel nagyobb fogaskerék van, ajánlott cserélni és még harapósabb lesz
-Az első villa semmilyen paramétere nem állítható
Szervíz:
Amit mindenképp szervízben csináltatnék az a szelephézag, injektorszinkron, CO beállítás.
A többihez ha van egy kis műszaki érzéked, hajlandó vagy utána olvasni, bízol a tudásodban akkor megtudod csinálni magad is. A mechanika pofon egyszerű, az elektronika szintén.
Minden csavart menetrögzítőzni kell, különben lerázza magáról.
Összességében nagyon szeretem, sajnos a hétköznapokban nemsok mindenre használható, hétvégi örömmotornak jobbat nem is kívánhatnék. Szeretnék MELLÉ egy olyan motort ami nem hozza ki az emberből a hülyegyereket, mondjuk egy ST3-at, hogy a feleségemmel is kirándulhassunk nyugodtan, csomagokkal, szépen, csendesen.
De akárhogy is lesz, ő mindenképp marad.
Hibalista
- Lecsúszó indítórelé saru, indexkapcsoló beázás
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 31000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | Ducati ST3 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |