Vörös fertőzés
Szöveges ítélet
A Ducatizás fertőzés, akinek megvolt, az már úgy marad.
Harminconéve motorozom, és 2008-ban úgy gondoltam, hogy ölég a sornégyekből és vásároltam egy Honda VTL Spada 250-est. (Az utolsó 1200-es Bandithoz képest erős visszalépés volt,de az akkori anyagi helyzet ezt követelte meg, motor nélkül meg ugye nem maradhat az ember.) Nagyon megtetszett a hegyes V2. Feltűnt, hogy a Honda VT-k gyakran a korabeli Ducatik utánérzései. Gondoltam, nézzük már meg az eredetit ebből a vonalból. Amint lehetőségem volt rá hosszas kutakodás után cseréltem le a Hondát a 600 SS-re. Nem köbcentit, nem kilométer futást vettem. Állapotot. A motor úgy festett, mint ami most gurult ki a gyárból. Még a dob is gyári volt rajta. Szerencsére Magyarországon a közönség erős előítéleteket táplál az olasz járműipar termékeivel szemben, így európai viszonylatban is alul árazva sikerült megvásárolni a gépet. Azt sejtettem már az elején, hogy az 53 lóerő nem fogja a szememet a tarkómon kitolni, de így 50 felé már nem is hiányzik a megdöbbentő motorerő és a 300 km/h.
A sajtó szerint a valaha gyártott legsz@rabb sport Ducatit birtoklom, de ez egyáltalán nem zavar.
Hát tűzijáték az tényleg nincs, de ami van az parádés. Meglepően kicsi, könnyű gép. Országúton bármivel lépést tart. Aki az egyenesben ellép, azt a kanyarban utoléri. Fülön lehet vele kanyarodni, egyszerűen bámulatos a váz-futómű kombó. Szerintem ezek miatt még mondható gyorsnak is. Egyszerűen marhajó érzés vele menni és nekem inkább az élmény a fontos, nem a köridő. Óra szerint 190km/h a vége, de azt is ki kell várni, tehát autópályán nem egy zúzógép, viszont a 160-as utazó vállalható. Két személy is vígan utazgathat vele, nem kókad a plusz tömegtől és az ülés is alkalmas rá. Nem túl hasalós, így a vezetése sem fárasztó hosszú távon. A nevében szereplő supersport kifejezés erős túlzás, de sport-sporttúra motornak oké. És az a furcsa, hogy a 250-eseket kivéve a valaha volt leghurkább motoromat kedvelem a legjobban. És nem utolsó sorban szerintem szép is.
Hogy írjak rosszat is:
Sajnos nem 900SS
Városi dugóban tepedelem. Hosszú 1-es + kemény kuplung = ínhüvelygyulladás.
3000 alatt nagyobb gázra rángat. A hátsó féke lehetne energikusabb is.
Az alkatrészek annyi idő alatt kerülnek elő, hogy addig gyalog megjárnám Bolognát oda-vissza.
Hibalista
- Első teleszkópszár szimering 2X
- Döglött, nem belevaló kuplunggal vettem
-
Ide hordtam szervizbe
Wolf
Lehet, hogy az alkatrész utánpótlás lassúsága miatt, de csigatempóban készült mindig a motor.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Maszekban javítódik
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 22000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | VTL 250 Spada | Következő motorja? | 900 SS '97 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |