Vadló, bakancsban
Szöveges ítélet
A BMW Rt-ről ültem erre a motorra. Valami izgalmasabb, szebb motort szerettem volna, de olyat ami azért még nem igazi sport motor. Vettem hozzá doboz szettet, túra idomot és ezzel igazi sport-túra motor lett belőle. Nekem az S változat volt, ami elől-hátúl Öhlins futóművet, jobb fékeket és könyebb felniket jelent. Ezek nagyon hasznos extrák voltak a motoron. Eleinte tartottam attól, hogy sok lessz vele a műszaki probléma, de összeségében nem volt vele semmi komoly gondom. Néha nehezen indult melegen, de végül mindig beindult valahogy. Érdemes jó minőségű, nagy inditó kapacitású aksit venni bele és folyamatosan csepptöltőn tartani, mert befecskendezős motor lévén nem nagyon lehet vele berurulni. A végáttétel túl hosszú , városban végig kuplungolva kell gurulni. Gyorsan vettem is rá egy foggal kisebb első fogaskereket. Kötelező upgrade, ennélkül szenvedés a lassan haladás. A gáz adagolhatósága (a befecskendezés finomsága) nem tetszett igazán. Ez a 996-os (vagy 998-as nem emlékszem) motor nagyon érzékenyen reagál a gázra. Különösen kanyarban kell finoman kezelni a gázt, mert ha nem, akkor gyorsan el lehet rontani az ivet. Összeségében drága és nehezen kezelhető masina. Azt gondolom, hogy erre az olaszok is rájöhettek, és ma már nem is gyártják ezt a tipust. Az St 3 valószinüleg nem csak könnyebb, de jobban is motorozható masina. Kár, hogy már "fáradt" a tipus, mert egyébként szivesen vennék egy olyat.
Hibalista
- Kuplung kiemelő csapágy (nem volt nyitott a kuplungház, ezért elkoszolódott).
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 25000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |