Vadállat, ami néha tud szelíd is lenni..
Szöveges ítélet
A választás nehéz volt, mivel sok mindent kellett mérlegelni: fenntartás, fogyasztás, kényelem, stílusosság, élvezet. Viszont több motorom is volt már előtte, főleg olasz - Moto Guzzi Nevada 750, Ducati Monster 620 -, illetve egy japán, ami egy Honda VT600 volt (mellesleg ez tetszett finoman szólva a legkevésbé). Itt elsősorban a kényelemre, illetve a fékeire gondolok. Így miután volt már egy Monsterem, és jó tapasztalataim voltak vele kapcsolatban, gondoltam belevágok. Persze mindig vannak károgók, akik nemet mondanak, ha valami különlegesebb dolgot szeretne venni magának az ember. Ilyenkor azokat érdemes megkérdezni, akik ilyet használnak, nem pedig azokat, akik még csak esetleg láttak, vagy hallottak valamit. Azok, akik ilyet használnak, meg vannak elégedve, sőt nagyon szeretik! Mikor elmentem ezért a motorért, akkor döbbentem rá, hogy a képek, amiket eddig láttam róla, azok közel sem tükrözték valódi szépségét, ezért első látásra szerelem volt. Pedig megnéztem egy másikat is, és az is nagyon tetszett, ráülve pedig már nincs is párja, egyszerűen úgy meg lehet kedvelni, hogy nehéz szavakat találni rá, hogy miért. Nagyon jó a futóműve és ezt többen is állítják, ráadásul messzemenőleg a legjobbak a fékei. A motor teljesítménye pedig lenyűgöző, körülbelül másfélszer, kétszer annyinak érzed, mint bármelyik hasonló kaliberűt. Iszonyat nagy nyomatékgyár áll rendelkezésre egy pillanat alatt! A hangja pedig egy külön misét megérne, még gyári dobbal is. Ugyanakkor nagyon kezes, ami a súlyát illeti vetélytársaihoz képest. Ezek miatt az előnyök miatt van az is, hogy imádsz vele kanyarokba menni, ami nagyon élvezetes vele. Egy 900-as Yamaha TDM-et fele ilyen erősnek se érez az ember, pedig számomra ez volt a másik alternatíva a motorválasztásnál, mivel azonban a Yamaha egyáltalán nem volt kényelmes, nem volt jó az üléspozíció rajta magasságom miatt, ami (187cm). Ezért is a Duki mellet döntöttem. Egyetlen hátrányt tudtam ennek a motornak felróni, hogy városi araszolgatásra szerintem nem való, mivel akkor sokat kell kuplungolni, a nagy nyomaték végett.
Mellesleg vele együtt van egy 620-as Multitm is, de ezt egy másik tesztben írom meg. Ha valamelyiket el is adom majd, akkor kizárólag egy enduróért teszem,mivel néha földútra is akarok vele járni. Mondjuk enyhébb földutakra ezek is jók a kis súlyuk miatt, de azért nem nyomvályús útra...
Hibalista
- Index visszajelző lámpa.
Ide hordtam szervizbe
Magam szervizeltem,már ami az olajcserét és fékpofacserét illeti. Át volt nézetve szerelővel mielőtt vettem.
Értékelése: 7
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 42000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 3500 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | Monster | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |